Skibeelden uit de oude doos!

Wat kan ik altijd genieten van oude skibeelden. Nadat ik zelf dit seizoen ook op erg oude latten heb gestaan (https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/340197/skien-op-sk…) weet ik hoe moeilijk het is. Dat maakt het zien van deze beelden nog een stuk indrukwekkender. Maar wat ik het allermooiste vind, is dat men vroeger minimaal evenveel genoot van het skiën als nu…

https://www.facebook.com/nidwalden.tourismus/videos/87323484…

*bericht bewerkt door Rogier op 28 feb 2017 16:15

Click. Click. Peace

Leuk!

Men genoot minimaal evenveel van het skiën als nu, dat zal gerust. Maar wat een helden! Deze gasten skiën het hedendaagse Saalbach-Hinterglemm-Leofieber-skicircus er compleet uit met hun techniek.

Ja, sneeuw is koud en glad. Maar het heeft nog andere voordelen ook.

Geen 3-eenheid, geen airbag, geen helm… Ik zeg No Go ;) onwijs gave beelden met heerlijke poeder…

Born to Ride

Dit is echt heel leuk. Ik kijk met enige weemoed naar deze beelden. Zelf stond ik in 1975 voor het eerst op ski’s en veel ‘oefeningen’ uit het filmpje zijn zeer herkenbaar (al die Kristiania-bochtjes!), evenals de lange ski’s. Carven zal ik wel niet meer leren, maar met deze bochtjestechniek kom ik ook best aardig beneden. Wat een hoeveelheid sneeuw, trouwens…

Ooit eind jaren 70 hetzelfde speldje in Zwitserland gehaald na een intensieve cursus van meerdere weken. Ook theorie werd niet vergeten. Dat vonden we saai want we wilden de sneeuw in. Maar nog steeds heb ik profijt van deze lessen en geniet al ruim 45 jaar van het skiën.

Renee25

Inderdaad , heel veel oefeningen herkenbaar . Maar alles met veel minder blablabla .
Geen gezaag over de waterdichtheid van je kledij . Het thermisch ondergoed . De stijfheid van je schoenen en noem maar op . De keuze van je ski’s .Maar genieten is het .

Eerst met z’n allen een uur gymmen op de berg, pffff, Olga Commandeur is er niets bij.

Mijn eerste beginselen op skies was in 1969. De schoenen en de skies zijn heel herkenbaar. De hak zat toen al wel vast met een kabel,die je vast zette,zoals je een spanband vast zet. We hebben wel heel veel goede skiles gehad in die jaren en dat resulteert nog steeds met geweldig veel plezier in skiën. Ben net terug van een wintersport met dochter en kleinzoon.

Plaats een reactie