2 families 17-02 tm 24-02 2017.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Kleinwalsertal 17-02 tm 24-02 2017.
Groep: 4 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd van 6-10.

Prima te bereiken!, leuke vakantie gehad maar we komen niet meer terug.
Wij verbleven in Oberstdorf, een leuke plaats om te winkelen, sfeervol! We hebben de kids aangemeld voor de les bij de “neue skischule”in Oberstdorf. So far so good!

De kids kregen les op de Sollereck een uitstekende plek wat ons betreft met een leuk kinderland maar als volwassene heb je het daar heel snel gezien dit mede omdat de rode piste’s (met enorm lange sleeplift) snel dicht waren vanwege de sneeuw kwaliteit. Maar ook al zijn deze goed is de Sollereck gewoon te klein. We wilden echter graag de kids niet alleen laten op de 1e dag dus zijn we daar gebleven. De maandag de kids afgeleverd om 09.30, om het skigebeid Hirschegg/Mittelberg te verkennen. Voordat we goed en wel daar waren was het rond 10.30, een paar keer rondom de parsenbahn geskied, Dat was prima maar allemaal erg korte afdalingen, we hebben voornamelijk blauw aangehouden. Voor mij als ervaren skiër niet echt boeiend.

De dinsdag, tja, (plens)regen de hele dag, kan kleinwalsertal niets aan doen maar toen de kids tijdens de les rond lunch tijd voorzien van droge kleding waar nodig en dus maar weer op de Sollereck gebleven. De sneeuw werd er echt niet beter op.

Woensdag, vol goede moed met de kids naar Iffen, dat is iets hoger dus is misschien wat beter. De kids werden bezig gehouden op het sleepliftje onderaan en wij helemaal omhoog ,kijken of dat wat was voor de de hele club. Prachtig uitzicht! Helaas werd de blauwe afdaling onder de 1300m gewoon slecht, dikke hopen snot sneeuw, niets aan te doen. Gek genoeg had het sleepliftje onderaan de beste condities kwa sneeuw! Bovendien trage lift naar de top.

Donderdag in de ochtend skien (kids mochten kiezen en kozen begrijpelijk voor vertrouwd gebied) op de Sollereck tot de sneeuw zo slecht was dat het niet meer te doen was. Toen maar even lunchen in Oostenrijk, kwa vrolijkheid en gemutlichkeit een verademing t.o.v het personeel op de Sollereck en in Obersdorf zelf. Echt wat ik gewend ben van Oostenrijk. In de middag de Nebelhorn op even het nieuwe restaurant bekeken, wat een schitterend uitzicht! Hier gingen we de laatste dag doorbrengen hadden we besloten!

Vrijdag deed de Nebelhorn zijn naam eer aan vol in de Nebel, de kids wilden graag naar “de gondel” En dus wederom naar Sollereck en den sneeuw was iets beter (het sneeuwde) maar al snel werd het wederom snot ik denk dat de onderlaag te warm was geworden…

Goed al met al hebben de kids (en daarmee wij) een top vakantie gehad, veel geleerd op de skischool! Wij hebben ook redelijk kunnen skiën zo links en rechts maar vooral na de les en op de vrije dagen veel lol gehad met de kids.

Waarom dan niet meer? De kids afleveren op les en dan al met al maar een paar uur ski tijd in de andere gebieden wat mij betreft (je wil toch weer rondom 14.00 terug zijn om de kids op te vangen) te kort. Aan de kwaliteit van de sneeuw kan men niets doen het was simpelweg te warm.

Het vervelende is dat het niet aaneengesloten is, alles met de bus/auto op zich geen drama maar het kost allemaal teveel tijd, zonde! De afdalingen zijn kort maar dat wist ik van tevoren dat kun je tenslotte zien op de kaart. Voor onze groep samenstelling dus niet ideaal. Dus op zoek naar een aaneengesloten gebied. Maar het gebied is wel zeer goed bereikbaar!!!

Wat me verder opviel is dat je overal parkeergeld moet betalen, misschien zijn we verwend in Italie was dat nergens, en verder waar ik geweest ben in Oostenrijk ook nergens! En als ik eerlijk ben vind ik het raar! We betalen een vermogen aan skipassen, houd even op, dit lijkt op geldklopperij!

null

*bericht bewerkt door Jeffrey. op 03 mrt 2017 20:57

Seriously snow addicted family!

Sorry hoor, maar wat een gezeik. Is er nog iets positiefs te melden buiten al deze negativiteit?

When life gets too complicated.... SKI

Wij verbleven die week ook in Oberstdorf, leuk dorp!

Maar waarom niet op de Fellhorn/Kanzelwand wezen skiën?
Grootste aaneengesloten stuk.
Daar zag ik ook klasjes van Neue skischule voorbij komen.
Wij hebben ons daar toch enkele dagen prima kunnen vermaken zowel richting Riezlern dalafdaling en aan de Duitse kant.
Mooie rode en blauwe pistes, s’morgens waren ze nog echt goed.

Söllereck zijn we de 1e dag (zondag) ook 1 ochtend wezen skiën en je bent er inderdaad snel uitgekeken.
Onze dochter heeft daar op maandag 1 dag les gehad, mooi kinderland
Ze wou daarna zelf niet meer en ben er alleen nog op de laatste zaterdag geweest om de alpine coaster te doen met haar.

S’middags uitgeweken naar Ifen, echt super daar.
En wordt beter volgend jaar met cabines naar de top ipv trage tweezitter.
Dinsdag regendag heerlijk een rustdagje genomen.

Nog 1 middag op woensdag met de bus naar Mittelberg, maar daar was alleen bovenin wat open, dalafdaling en pistes lager gewoon drama, flutgebied vond ik het daar op dat moment ook met die ene gondel naar boven daar.
Natuur is wel prachtig daar!
Snel weer terug gegaan naar de Kanzelwand.

Donderdag op de Nebelhorn geweest, was perfect weer en pistes echt prima bovenin wel zwart, maar technisch gezien eerder donkerrood heerlijk snel carven daar.
Gondel naar boven is wel minder, maar eenmaal boven gewoon top ook het uitzicht.

Parsen en Heubergarena hebben we helemaal niet gedaan, zag er niet echt interessant uit vond ik met de condities die er waren, wellicht volgende keer als er betere sneeuw ligt.

Sneeuw condities lager waren slush en veel bulten, maar dat was overal zo.

Parkeren kost geld, maar konden op vertoon skipas korting en 1 euro betalen ipv 3, bij Fellhorn iig.
Maar inderdaad wel vreemd dat je überhaupt moet betalen voor parkeren.

Wij hebben ook echt een topvakantie gehad, en denk juist wel dat ik terug ga.
Ook vanwege de samenstelling van ons gezelschap, gedeelte niet skiërs en dan zijn alle voorzieningen daar wel goed met veel winkels, zwembaden wandelroutes etc daar.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 03 mrt 2017 22:25

Sorry hoor, maar wat een gezeik. Is er nog iets positiefs te melden buiten al deze negativiteit?

Alex op 3 mrt 2017 22:21[/post][/quote Wat een rare reactie. Ts schrijft naar mijn mening een redelijk objectief stukje (ik ken het gebied niet).

[quote]Kleinwalsertal 17-02 tm 24-02 2017.

we hebben voornamelijk blauw aangehouden. Voor mij als ervaren skiër niet echt boeiend.

[post]Jeffrey. op 3 mrt 2017 20:54

Dit ben ik niet met Ts eens: als gevorderde skiër kan ik me ook prima vermaken op blauwe pistes, heerlijk carven. Oké het is nog leuker als je het af kan wisselen met rode en zwarte pistes?

Vandaag is mijn laatste skidag van een redelijke week. Zondag Ifen. Maandag Kanzelwant. Dinsdag Walmerdingerhorn. Woensdag Ifen. Donderdag Kanzelwant. Vrijdag Söllereck en s’ middags Ifen. En vandaag Kanzelwant. Ifen was heel de week prima en beneden wat minder. Kanzelwant was de eerste keer heel papperig. Ook boven. Walmerdingerhorn was goed. Tweede keer Kanzelwant was perfect. Alleen helemaal beneden niet optimaal. Söllereck was voor mijn familie te saai. Voor echte beginners en kleine kids is het heel leuk. De sneeuwcondities waren om 10:30 al papperig. Vandaag nog ff naar de Kanzelwant. En dan inpakken en huiswaarts

Ski you later!

Sorry hoor, maar wat een gezeik. Is er nog iets positiefs te melden buiten al deze negativiteit?

Alex op 3 mrt 2017 22:21[/post][/quote Wat een rare reactie. Ts schrijft naar mijn mening een redelijk objectief stukje (ik ken het gebied niet).

[quote]Kleinwalsertal 17-02 tm 24-02 2017.

we hebben voornamelijk blauw aangehouden. Voor mij als ervaren skiër niet echt boeiend.

Jeffrey. op 3 mrt 2017 20:54

Dit ben ik niet met Ts eens: als gevorderde skiër kan ik me ook prima vermaken op blauwe pistes, heerlijk carven. Oké het is nog leuker als je het af kan wisselen met rode en zwarte pistes?[post]Arjann op 4 mrt 2017 07:35

Carven op een zwarte piste vind ik ook leuker dan op een blauwe eerlijk gezegd…

Sorry hoor, maar wat een gezeik. Is er nog iets positiefs te melden buiten al deze negativiteit?

Alex op 3 mrt 2017 22:21[/post][/quote Wat een rare reactie. Ts schrijft naar mijn mening een redelijk objectief stukje (ik ken het gebied niet).

[quote]Kleinwalsertal 17-02 tm 24-02 2017.

we hebben voornamelijk blauw aangehouden. Voor mij als ervaren skiër niet echt boeiend.

Jeffrey. op 3 mrt 2017 20:54

Dit ben ik niet met Ts eens: als gevorderde skiër kan ik me ook prima vermaken op blauwe pistes, heerlijk carven. Oké het is nog leuker als je het af kan wisselen met rode en zwarte pistes?[post]Arjann op 4 mrt 2017 07:35

Klopt, ik kan me ook vermaken (en dat heb ik ook gedaan hoor begrijp me niet verkeerd @Alex) op blauwe piste’s maar het was er veelal (waar wij waren) gewoon te druk. Ik houd van wat meer gang maken en daarbij maakt mij de piste kleur niet heel veel uit, maar daarvoor was het op veel momenten naar mijn mening gewoon te druk en onverantwoord.

Fellhorn/Kanzelwand op de kaart zag ik veelal rode piste’s gezien mijn vrouw na een crash enkele jaren geleden wat bang is en de andere 2 beginnend zijn leek me dat niet echt een succes. Misschien een verkeerde keuze? en alleen erheen zag ik niet zitten niet zo gezellig. Ook wil ik toch graag een beetje in de buurt blijven van mijn zoontje in de les en na de les om 15.00 ga je niet meer ergens anders heen.

Misschien ben ik gewoon verwend met andere gebieden dat zou kunnen maar al die losse deelgebiedjes vind ik niets.
Volgend jaar op zoek naar een gebied met vergelijkbaar aantal km’ers maar dan wel aaneengesloten waar de kinderen op dezelfde berg les hebben als waar wij kunnen en willen skiën.

Seriously snow addicted family!

@Jeffrey. In ieder geval goed om te horen dat je je nog vermaakt hebt. Dat het druk is in een vakantieperiode op de pistes kun je natuurlijk verwachten. Ik hoef gelukkig geen rekening meer te houden met de vakantieperiodes.

When life gets too complicated.... SKI

@Jeffrey. In ieder geval goed om te horen dat je je nog vermaakt hebt. Dat het druk is in een vakantieperiode op de pistes kun je natuurlijk verwachten. Ik hoef gelukkig geen rekening meer te houden met de vakantieperiodes.

Alex op 4 mrt 2017 09:16

Dat is mooi mazzel wij zitten er voorlopig nog een tijd aan vast, wellicht volgend jaar maar weer wat verder rijden en voor Italie kiezen. Daar was ik vorig jaar zo goed als alleen op de piste.

Seriously snow addicted family!

Er zijn denk ik ook wel andere gebieden te vinden in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk waar het niet zo druk is gedurende de vakantieperiodes. Had je nog nooit in een gebied met afzonderlijke deelgebieden verbleven? Zo te horen niet namelijk, bepaalde dingen waren wel te verwachten.

Mr. Slow

Er zijn denk ik ook wel andere gebieden te vinden in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk waar het niet zo druk is gedurende de vakantieperiodes. Had je nog nooit in een gebied met afzonderlijke deelgebieden verbleven? Zo te horen niet namelijk, bepaalde dingen waren wel te verwachten.

Quick op 4 mrt 2017 09:29

Wel hoor alleen niet icm jonge lessende kinderen, en ja misschien waren sommige dingen te verwachten. Zonder lestijden zijn deelgebiedjes een stuk minder bezwaarlijk ben ik nu achter. Voor tips in Oostenrijk houd ik me aanbevolen.

Seriously snow addicted family!

Wij zaten in dezelfde week een gebied verderop, in Oberjoch. Ondanks daf dat ook laaggelegen is, hebben wij nagenoeg geen slush hoeven skiën.

Vraag me af hoe dat dan komt, zou dat eraan liggen dat het alleen maar noordhellingen zijn?

denk het hoogte lijkt hetzelfde

Seriously snow addicted family!

Plaats een reactie