Gebied met voornamelijk blauw pistes

Door problemen met rechtervoet (klapvoet) kan ik voornamelijk op brede blauwe pistes skiën, ik ben dan ook op zoek naar zo’n gebied en dat ook nog kindvriendelijk is ivm 3 jonge kinderen die ook willen skien

Hoe veel kilometer piste wil je hebben? Als je een paar mooie brede blauwe pistes wilt hebben en een mooie dalafdaling die eerder donkerblauw dan rood is op sommige stukken, kijk dan eens naar Schöneben in Resia (Italië).

Piste riderrrrr

Hoe oud zijn de kids?

Wij zijn net terug uit Sulden, daar heb je echt heerlijke brede blauwe afdalingen die ook nog eens prettig lang zijn.

Voorkeur voor een land?
Ik zou eens kijken naar het skigebied: Espace Diamant in Frankrijk. Veel blauwe pistes, of lichtrood. Leuke afdalingen tussen de bomen en fantastische kinderlandjes/boardercrosses. Voor met name jonge kinderen zijn de kinderlandjes echt heel leuk. En wat oudere kinderen kunnen zich vermaken op de vele boardercrosses die door het hele gebied verspreid liggen.

linda

Alta Badia!

Aftellen maar!

seiseralm, corvara, gerlosplatte bij Konigsleiten

Breuil-Cervinia heet ook wel intermediate paradise vanwege de beschikbaarheid van veel brede blauwe boulevards. Italië lijkt veel van zulke skigebieden te hebben, zou zeker daar eens gaan zoeken.

(Lekker eten is een bonus)

En in Montafon, Voralberg of in Zwitserland, zijn daar ook skigebieden met brede blauwe pistes en tevens kindvriendelijk?

Ik kom ook uit op Alta Badia of Seiseralm. Beiden wel in Italië.

In de hoek Vorarlberg/Montafon/CH schiet me zo één twee drie niets te binnen, hoewel ik dacht dat zeker Montafon ook veel eenvoudige pistes had.

En je kunt naar Lech/Oberlech, ook daar veel blauwe pistes. Zou dat zelf alleen niet doen, dat gebied is verder zo groot en relatief duur dat je er beter niet met kleine kids naar toe kunt.

Als je de zoekmodule op de site gebruikt voor Zwitserland, zal er wel wat uitkomen als je filtert op Geschikt voor beginners en Kindvriendelijk.

Mr. Slow

Herlikovice in Tsjechië.
De blauwe piste daar is zeker zo’n 50 meter breed! (niet overdreven).
En met de kinderen goed te doen. Overzichtelijk gebied, en niet duur!
Hier betaal je echt nog 1 euro voor je liter bier :)

https://www.wintersport.nl/skigebieden/sonnenkopf is in Voralberg en prima geschikt, daarnaast is https://www.wintersport.nl/skigebieden/brandnertal wat groter en ook voornamelijk blauw en rood, waarbij rood tegen blauw aanzit.

Zwitserland zou je voor Bettmeralp of Riederalp kunnen gaan. https://www.wintersport.nl/dorpen/bettmeralp

Ik kom ook uit op Alta Badia of Seiseralm. Beiden wel in Italië.

De eerste (verplichte) afdaling is voor sommigen op de Seiseralm geen pretje. Hoewel niet al te steil, wel voldoende obstakel om niet op de Seiseralm te komen. Alta Badia lijkt me dan beter.

In Frankrijk denk ik zo meteen aan:

  • Montgenevre
  • La Rosiere
  • Vars-Risoul
  • La Plagne
Click. Click. Peace

Ik kom ook uit op Alta Badia of Seiseralm. Beiden wel in Italië.

De eerste (verplichte) afdaling is voor sommigen op de Seiseralm geen pretje. Hoewel niet al te steil, wel voldoende obstakel om niet op de Seiseralm te komen. Alta Badia lijkt me dan beter.

RobertB op 6 mrt 2017 20:11

Je doelt op de 1e piste na de gondel vanuit Ortisei.

Ga je echter via Seis am Schlern met de gondel naar de Seiser Alm, dan zit je direct op de hoogvlakte met naar alle kanten blauwe pisten.
Als je verder geen behoefte hebt aan Dolomiti Superski, ga dan in een hotel op de Seiser Alm. stap je zo de blauwe pistes op.
Nadeel: geheid sneeuwkettingen omleggen.

Edit: dubbelpost

*bericht bewerkt door Forza op 06 mrt 2017 23:13

Ik kom ook uit op Alta Badia of Seiseralm. Beiden wel in Italië.

De eerste (verplichte) afdaling is voor sommigen op de Seiseralm geen pretje. Hoewel niet al te steil, wel voldoende obstakel om niet op de Seiseralm te komen. Alta Badia lijkt me dan beter.

RobertB op 6 mrt 2017 20:11

Dat is alleen als je vanuit Ortisei komt! Vanuit Seis speelt dat probleem niet.

Edit: wat @sneeuwzeker hierboven dus al schreef ;-)

*bericht bewerkt door Forza op 06 mrt 2017 23:14

Le Grand Domaine, dus Valmorel of St Francois Longchamp. Daar heb ik als klein kind zelf leren skiën op de vele blauwe pistes ;)

Montafon eerder te weinig blauw is toch wel wat ik regelmatig hoor. Zelf vind ik het een heerlijk gebied maar er zijn weinig echte blauwe pistes te vinden.

Plaats een reactie