Lengte snowboard - wat ga ik merken?

Hi all, weer een vraag (maten: 1.90 / 90 kg / US 13)

Vandaag naar een tweedehands board wezen kijken, Ride Machete 158W, lijkt voor mij een prima board. Maar ik hik tegen de prijs aan, tweedehands kost hij €300 zonder bindingen. Dus tel daar nog zo’n €150 bij op, dan kom je op zo’n €450 uit. Heb zols gemeld bootsize US 13, dus Wide it is ;-)

Nu heb ik nog eens rondgekeken en kwam ik de (nieuwe, MY 2017) Rome Mechanic tegen, in 157W of 161W. Qua specs komt dit erg overeen (flat rocker, en als ik de verschillende reviews lees zitten er qua eigenschappen veel overeenkomsten in), en voor mij als relatief beginner met niet veel meer ambitie dan lekker een berg afkomen, m’n kids bijhouden en wellicht een keer per ongeluk een sprongetje maken, lijkt dit best een prima keuze. Zeker ook gezien de prijs (online voor €229 + ruim €100 voor Ride LX bindingen, nieuw).

Zoals ik zei, ik ben een beginner die het niet van z’n tricks moet gaan hebben, ga ik dan het verschil merken tussen:

a) deze twee typen boards, en
b) het verschil in lengte?

De Ride Machete werd mij in 159W aangeraden, kan ik dan van de Rome Mechanic beter de 157W of 161W nemen, of is dat verschil voor mij marginaal?

Ik hoor graag van jullie!

http://www.romesnowboards.com/boards/mechanic/
http://ridesnowboards.com/snowboards/machete-wide

Thanks!

hoe tweedehands is tweedehands? want ik vind 300 euro inderdaad niet niks voor een tweedehands ride machete.

Ten tweede lijkt als ik vluchtig wat reviews nalees ( heb geen enkele van de 2 ooit zelf gereden) de ride machete de betere keuze te zijn ( ken ook mensen die er tevreden van zijn)

qua lengte zou ik zéker voor de 161w durven gaan ( ook gelet op de gewichtrange door de fabricant aangegeven). Ik vind een flat board sowiso altijd al vrij speels aanvoelen, dus moet je in mijn inziens niet te kort willen nemen.

Thanks @piraat !