Waar heen te gaan 17 maart?

Hallo allemaal,

Ik ga 17 maart op wintersport, maar ik weet nog niet waar. Ik zal het kort houden en m’n voorkeuren puntsgewijs uitwerken.

  • 700-800 km vanuit midden limburg, het liefst zo veel mogelijk snelweg

  • goede condities, sneeuwkwaliteit en kwantiteit is erg belangrijk

  • betaalbaar, we gaan maar 3 dagen en geven het liefst zo min mogelijk uit

  • hoog gelegen en noordhellingen, dit is geen must maar is wel zo fijn als het warmer wordt.

Ik heb al een beetje research gedaan en ben bij een aantal plaatsjes uitgekomen: Warth, Belalp, Lötschental, Airolo en Laax (kunnen mooie deals krijgen via-via, dus de prijzen in Zwitzerland vallen wel mee).

Nu heb ik de meeste info van de webcams gehaald en dat zegt natuurlijk niet zo veel. Ik hoop dat jullie wat input kunnen geven, en wat suggesties kunnen doen.

Alvast bedankt.

*RCGrootveld modus on

Waarom het liefst zoveel over de snelweg? Daar rijden alleen maar idioten met 150 km/h. Wat is er nou mooier dan zijweggetjes? Heerlijk rustig rijden, het is immers vakantie.

*RCGrootveld modus off

Vooral met de komende temperaturen zou ik inderdaad voor hoger gelegen gebieden gaan. Ik denk dat je in Frankrijk op het moment de beste condities gaat vinden. Ik heb geen verstand van gebieden in Frankrijk dus de vraag over een specifiek gebied moet je niet aan mij stellen ;)

A winter without powder isn't a winter!

*RCGrootveld modus on

Waarom het liefst zoveel over de snelweg? Daar rijden alleen maar idioten met 150 km/h. Wat is er nou mooier dan zijweggetjes? Heerlijk rustig rijden, het is immers vakantie.

*RCGrootveld modus off

Vooral met de komende temperaturen zou ik inderdaad voor hoger gelegen gebieden gaan. Ik denk dat je in Frankrijk op het moment de beste condities gaat vinden. Ik heb geen verstand van gebieden in Frankrijk dus de vraag over een specifiek gebied moet je niet aan mij stellen ;)

Joostw op 10 mrt 2017 19:04

Ik had ook al gekeken naar Frankrijk, maar het is allemaal zo ver rijden :(

Belalp, Laax en Lauchernalp-Lötschental zijn allemaal vrij sneeuwzeker want hebben pistes tot op erg grote hoogte. Helaas wel alledrie gebieden die niet echt pistes op noordhellingen hebben.

Warth kan ook, een erg interessant skigebied als je de hele pas voor Ski Arlberg neemt. Ook relatief sneeuwzeker maar wel relatief korte afdalingen in het gebied van Warth zelf.

Airolo zou ik niet doen.

Zou persoonlijk denk ik voor Belalp of Lötschental kiezen. Volgens mij erg mooie, leuke gebieden waar je je prima een aantal dagen kunt vermaken. Wat je eventueel ook nog kunt overwegen is om een accommodatie in bijvoorbeeld Brig te kiezen en elke dag naar een ander gebied in Wallis te gaan. Liggen daarvandaan op een halfuur rijden veel skigebieden, o.a. Aletsch Arena, Belalp, Bellwald en Grächen.

Mr. Slow

Je zou ook nog naar Pila kunnen kijken. Hooggelegen. Alleen maar pistes op een noordhelling en via de Grote St Bernhard tunnel niet per se verder rijden dan bijvoorbeeld Belalp.

Mr. Slow

Chatel, Frankrijk, is ca. 900km. PDS is een van de grootste ski gebieden in Europa.

*bericht bewerkt door WillemJona op 12 mrt 2017 07:20

Plaats een reactie