Adviezen van GIGi

Ik lees hier met enige regelmaat adviezen van Gigi met betrekking tot de aanschaf van bepaalde ski’s. Ik wil daar toch wel een duidelijke kanttekening bij plaatsen. Ik ken de beste man niet, maar ik heb een giga (!) aanvaring gehad met hem per email. Het ging om de Head iSupershape Magnum 2016-2017. Gigi heeft daar een review over geschreven. Volgens hem is dat een “slappe” ski zonder enige demping en zonder enige rebound.

Vooropgesteld: Het is zijn goed recht een afwijkende mening te hebben. Zoveel zielen, zoveel meningen. Maar sorry hoor, als je de Magnum een slappe ski noemt, dan weet je echt niet wat je schrijft. Tel daarbij dat de rebound en de demping in andere reviews juist wordt geroemd, dan sla je de plank m.i. toch wel heel erg mis. (Ik weet niet of ik de links mag plaatsen - op verzoek plaats ik ze gaarne). Ook dat is zijn goed recht.
Om het nog bonter te maken, raadt hij de Magnum juist aan iemand aan, elders op dit forum.

Ik vind het prima dat iemand aankoopadviezen geeft, maar ik vind het storend dat hij zich min of meer presenteert als een kundig aankoopadviseur. Gezien zijn review van de Magnum is dat volstrekt misplaatst.

Deze post zal wel worden verwijderd, verwacht ik. Ook prima. Maar doe dan ook iets aan zijn adviezen. Zometeen koopt er iemand een totaal verkeerde ski.

Ronald als je het niet kan hebben dat Gijs reviews schrijft die subjectief zijn (subjectief betekend de mening van die persoon) dan moet je niet naar die reviews kijken. Je ergert je er volgens mij mateloos aan dat de reviews van Gijs niet kloppen met andere reviews. En hey, laat dat nou vaak voorkomen bij reviews.
Als jij zo veel verstand hebt van ski’s en kunt voelen wanneer een ski slap of stijf is waarom ga je dan zelf niet tijd in het testen steken? Ik bedoel, Gijs steekt enorm veel tijd in het testen van ski’s, het schrijven van reviews en het helpen van veel mensen. Je zou hem hiervoor eigenlijk dankbaar moeten zijn omdat jij dat niet meer hoeft te doen.
Als je dit niet respecteert, negeer hem dan en ga niet je aanvaring op het forum plaatsen om hem in het negatieve daglicht te zetten.
Ik weet niet wat er in de mail is gezegd maar als ik dit zo lees vind ik dat je ontzettend aan het zeuren bent.

A winter without powder isn't a winter!

100+ tevreden ‘klanten’ en nu eentje niet. Prima score voor iemand die dit in z’n vrije tijd doet.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Kijk, dat is precies het punt. Hij presenteert zich als een kundig tester. Mensen gaan op zijn adviezen af. En kopen vervolgens een totaal verkeerde ski.

Een Head Magnum is allesbehalve slap. Google eens, zou ik zeggen. En ja, ik heb ze.

Mag ik hier links van de andere testen plaatsen?

Zoveel ski’s, zoveel meningen. Over deze ski vind je op wintersport.nl het volgende:

“De Supershape Magnum is heel populair bij de testers. Die houden wel van een flink potje carven. “Hiervan krijg ik een wow-gevoel”, vertelt wedstrijdskiër Dean. De Magnum is enorm stabiel, heeft een goede rebound, veel grip en is zeer levendig. Hij carvet gretig en makkelijk en de bochtgrootte kun je op ieder moment heerlijk aanpassen. De overgang van carven naar rutschen gaat wel matig. Mooie ski om van een sportieve vergevorderde skiër een expert te maken!”

Dus ja testen is subjectief.
Ben zelf trouwens erg te spreken over de Head WC Rebels i.speed. ;-)

*bericht bewerkt door Rob64 op 11 mrt 2017 00:20

ANWB test:

“De Supershape Magnum is een supersnel precisie-instrument. Gesneden bochten is peanuts. Slippende bochten liggen de Head wat minder. Met de brede Schaufel functioneert de hard afgestemde Head goed op een verspoorde ondergrond. Ook op ijzige piste geeft de ski heel veel vertrouwen. De doorontwikkeling van deze klassieker is een schot in de roos.”

“Hard afgestemd” is het tegenovergestelde van slap.

Volgens mij profileert hij zich verre van profi. Ook geeft hij regelmatig aan een ‘luie’ skiër te zijn dus zou zomaar kunnen dat het daarom een ski is die hem juist niet past. Jij en anderen vinden hem wel fijn. Gefeliciteerd!

Skiclub.co.uk:

“This is an exceptionally well balanced ski that seems to have all the ingredients of sidecut, profile and construction perfectly matched. Moving into the turn as a skier you always feel perfectly placed in the middle of the ski. It makes lovely round arcs and feels equally at ease whether its short slalom turns or faster long drawn out arcs. The ride is very smooth, with the dampening doing an amazing job of ironing out any unwanted vibrations from the surface. This is a great ski, which was really hard to find fault.”

Hier wordt de demping juist geroemd.

Even voor de duidelijkheid: dat Gigi vindt dat de ski geen rebound heeft en geen demping: a la. Maar dat hij hem slap noemt, dat vind ik alles zeggen. Overigens kan ik geen andere slechte review van de Magnum vinden. Gigi is de enige.

Tiny-M: lees de reactie van JoostW nog eens na.

"Ik bedoel, Gijs steekt enorm veel tijd in het testen van ski’s, het schrijven van reviews en het helpen van veel mensen. Je zou hem hiervoor eigenlijk dankbaar moeten zijn omdat jij dat niet meer hoeft te doen. "

Ja hij steekt er veel tijd en moeite in, maar laat het duidelijk zijn dat het zijn hobby is.

Kijk eens op zijn eigen website, zou ik zeggen.

Gevalletje azijn gedronken??

Nee. Gewoon een waarschuwing.

Raar topic. Als jij zijn adviezen prut vind moet je er vooral niets mee doen. Ik geloof dat @GiGi enorm zijn best doet (in zijn vrije tijd!) maar zou ook nooit alleen op zijn advies afgaan. Dat is niets persoonlijks, maar het is tamelijk naïef om op slechts één iemand af te gaan. Daar komt nog bij dat hij zelf altijd adviseert op zelf te gaan testen! Ik ken de mailwisseling verder niet maar het is m.i. niet nodig om nare dingen over GiGi te schrijven of om voor hem te ‘waarschuwen’.

Voor de goede orde: hij heeft hier al eens eerder uitgelegd dat hij al het testen etc. belangeloos doet. M.a.w.: niets aan de hand, rustig doorlopen allemaal…

Tja, dan ga ik toch nog een keer de reactie van JoostW plakken:

"Je zou hem hiervoor eigenlijk dankbaar moeten zijn omdat jij dat niet meer hoeft te doen. "

Kennelijk is er in elk geval één iemand die blind op hem vertrouwt. Hij is vast niet de enige.

Testen is subjectief. Jazeker. Maar als je vindt dat een Porsche deint en dat je er zeeziek in wordt, moet je een ander beroep kiezen. Zeker als mensen dat nog blijken te geloven ook :-)

Testen is subjectief. Jazeker. Maar als je vindt dat een Porsche deint en dat je er zeeziek in wordt, moet je een ander beroep kiezen. Zeker als mensen dat nog blijken te geloven ook :-)

Ronald0001 97 op 11 mrt 2017 01:24

Gooi de kofferbak eens vol met stenen en kijk of de porsche nog steeds zo strak op de weg ligt. Ooit aan gedacht dat Gigi misschien een compleet ander postuur heeft dan iemand die deze set wel als voldoende stijf heeft aangemerkt?!

Vanuit het boarden ben ik het in ieder geval vaker oneens met het scala aan reviewers, dan dat ik het eens ben, dus tenzij je de set zelf objectief hebt beoordeeld zie ik niet helemaal in waarom een ander dan wel de absolute waarheid zou verkondigen. 9 vd 10 keer is het iemand met een commercieel belang.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@GiGi heeft al jaren op zoveel ski’s gestaan( getest) dat hij zo langzamerhand wel de verschillen kan voelen tussen de verschillende ski’s zou ik zeggen.
Hij heeft inieder geval veel meer verstand van ski’s dan het gemiddelde lulletje rozenwater in een skishop.
Hij zegt er ook al jaren biij ga altijd eerst zelf testen liefst op sneeuw alvorens je ski’s koopt.
Het kopen van een ski blijft je eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb ook wel eens een misser gehad geadviseerd door een skishop waar ik al jaren een goed advies gekregen had.
Het is net zo als met relaties. Soms izijn ze toch niet wat je ervan verwacht had.

Eigenlijk alleen maar een compliment voor @gigi hij steekt er tijd in naast zijn werk. Hij zegt ook dat hij het onafhankelijk doet, dus alleen. Dus nog knapper lijkt mij. Mensen die dit voor hun beroep doen. Weet niet of de topicstarter dat doet. Gaan denken he dat kan ie goed. Dadelijk zijn mijn klanten weg. En ook deze discussie is zo iets. Als gigi alles slecht doet (wat niet zo is). Dan zou deze man/vrouw er niet over beginnen. Ik denk daarom dat dit topic is ontstaan uit jalosie.
Verder niet gemeen bedoeld tegen deze topicstarter.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 11 mrt 2017 07:51

Ski you later!

Vindt het jammer dat je hier op het forum een persoon die al heel lang mee draait en vele goede adviezen heeft gegeven zo zwart zit te maken. Het zijn reviews van een doorsnee skiër. De testen die jij leest worden meestal gedaan door proffesionele skiërs. Daardoor zullen de uitkomsten niet altijd op een lijn liggen.

Dat je het met iemand niet eens ben vindt ik prima, maar dit zo klakkeloos op het forum te zetten vindt ik erg jammer. Zeker als iemand zich al jaren zo in zet. Dit forum gaat over wintersport en niet over personen.
Over een ding zijn we het eens, deze topic kan beter op verwijderd of op slot gaan.

May the ski force be with you !!

Het drama is misschien wat minder groot dan TS doet overkomen maar ik snap zijn uitgangspunt wel. Betreffende persoon wordt regelmatig wel érg makkelijk aangedragen als dé oplossing. Ja, hij heeft veel ervaring maar ja, hij zit er ook regelmatig naast en het zijn vooral zijn ervaringen van toepassing op zijn manier van doen. Advies vragen kan geen kwaad, alleen daarop blind varen wel. Het per definitie diskwalificeren van vrijwel alle winkelpersoneel, is wel een beetje grootheidswaanzin en da’s jammer, komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

Wat een zinloos topic is dit…
Gijs is een verfijnd bezoeker van deze site en forum, zeer vriendelijk en altijd behulpzaam.
Dat hij er zoveel energie in steekt in alles toont aan dat deze man passie heeft voor wintersport en iemand die dit deelt met anderen, niks mooiers dan dat lijkt me.
Ik heb nog nooit naar review’s geluisterd om een aanschaf te doen, ik vind de "vernieuwing " waar alle merken elk jaar weer aan mee doen alleen maar marketing zooi en de reviews hecht ik dan ook totaal geen waarde aan omdat er maar een beste reviewer is en dat ben ik zelf ??
Oftewel ik oordeel zelf of ik in dit geval een board fijn vind of niet, maar ga niet iemand anders die er moeite en tijd en passie insteekt zwart maken omdat hij er anders over denkt, iedereen is anders ook mening dus.

*bericht bewerkt door Freerider op 11 mrt 2017 08:23

Maar er wordt, zo lijkt het, toch altijd erg graag gebruik gemaakt van Gijs zijn adviezen. En daarbij, er wordt zelfs vaak om zijn advies gevraagd! Van topicstarters, maar ook van andere forumgebruikers die Gigi ‘erbij roepen’ wanneer iemand weer eens advies nodig heeft.

Het is altijd goed om niet op de mening van één persoon af te gaan en zelf te testen, maar ik denk wel dat Gijs meer verstand en ervaring heeft met ski’s (juist door zoveel te testen) dan de gemiddelde persoon hier op het forum. Dus ik vind het wel erg makkelijk om iemand die veel tijd en energie steekt in het helpen van anderen, zonder dat hij daar ook maar iets voor terug krijgt, Op deze manier weg te zetten.

Om nou voor één ski waar je het niet met GiGi over eens bent dit topic op te zetten…
Hij heeft er al zoveel gereviewd! Kennelijk heb je alleen met deze een probleem.

Ik ben het ook niet altijd volledig met zijn adviezen eens. Maar dat hoeft ook niet.

Ik zou dan ook zeggen: laat het lekker los.

Aftellen maar!

Het is heel simpel: wie niks doet maakt ook geen fouten!

Dus ja je kan het oneens zijn met Gijs, het is tenslotte een review vanuit zijn ervaring met deze ski.
Jij hebt andere ervaringen met deze ski, dan reageer je met jou bevindingen op zijn post van deze ski! Niet netjes om hem dan volledig de grond in te stampen hier op het forum!
Ook ik ben ski’s gaan testen en kreeg van Gijs een lijstje met ski’s welke wat voor mij zou kunnen zijn, daar zaten ook ski’s bij welke ik totaal niks vond en Gijs dit niet had verwacht, moet ik dan zeggen dat hij waardeloos is omdat hij mij een ski aanrade die totaal niet mijn ding is/was…!!!

LA NORMA😍☃️

@Ronald0001 Vreemde post dit, je hebt een andere mening dan @GiGi over één ski, hem in directe communicatie niet kunnen overtuigen en wil hem nu ‘ontmaskeren’? Over die skis (eigenlijk de Supershapelijn van HEAD) heeft @GiGi heel veel meer gezegd dan wat je aanhaalt (loom, vergelijk het met een blowende puber, je moet er energie insteken om m aan de praat te krijgen) en kan me herinneren dat anderen op dit forum die omschrijving precies raak vonden. Dat waren mensen die ze geskied/getest hadden, iets wat @GiGi zelf ook altijd aanraadt. Zou jij ook moeten doen (testen) en deel je bevindingen dan hier op het forum. Ik heb zelf HEADs (speed) geskied en nu Volkls (SC) en die zijn toch echt steviger e/o meer rebound. Die korte radius van de HEADs (die ze ook superfun maken) moet ergens vandaan komen he…

*bericht bewerkt door Sndr op 11 mrt 2017 11:18

Gooi de kofferbak eens vol met stenen en kijk of de porsche nog steeds zo strak op de weg ligt.

Sneeuwbaard op 11 mrt 2017 02:32

even off-topic
@sneeuwbaard dat denk ik wel, durf zelf te stellen dat hij nog strakker op de weg ligt. Aangezien de kofferbak aan de voorzijde zit, uitgaande dat we het over “de” Porsche hebben 911.

on-topic

Is dit niet de vuile was buitenhangen? Had wel chique geweest als dit op een andere manier opgelost was. Dit riekt een beetje naar een trap nageven.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Allereerst een compliment aan @GiGi dat hij zich niet op dit forum in deze discussie mengt!

Daarnaast ben ik van mening dat je af en toe best wel een pittige discussie mag voeren zolang het maar over de inhoud gaat. In dit geval zouden dat de eigenschappen van genoemde ski moeten zijn en al het overige achterwege laten. En is het niet zo dat als je een ski wilt kopen je je op meerdere testen/adviezen baseert? Ik maak hier even de vergelijking met een vakantie site als zoover. Als je je daar gaat baseren op een enkele reactie (positief of negatief) dan kom je van een koude kermis thuis. Haal de rode draad eruit wat voor jou belangrijk is en neem de rest zoal het is.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

TS heeft schijnbaar speciaal voor dit topic een account aangemaakt? 3 weken lid en dit is zijn 1e (en laatste?) bijdrage. Wat een slappe inbreng, karaktermoord is zo simpel. Maar niet alleen @Gigi moet zich hier aangesproken voelen maar wij bijna allemaal omdat we graag zijn adviezen lezen. Blijkbaar denkt TS dat iedereen hier willoze schapen zijn die blind opvolgen. @Gigi heeft een joekel van een disclaimer op zijn site en ook hier op het forum eindigt bijna ieder advies in ‘zelf proberen’ etc. Advies, in winkels of online, is slechts een eerste stap naar een eigen beslissing, ik denk niet dat er hier iemand is die dat niet snapt en/of toepast.

*bericht bewerkt door HN65 op 11 mrt 2017 11:26

Plaats een reactie