Trein + sneeuw + mensen op het perron....

Indrukwekkende beelden van een trein die door de sneeuw heen blaast op een perron.

Click. Click. Peace

Enigszins onverantwoord van de machinist om vol gas het station te passeren terwijl je weet hoeveel sneeuw je omploegt op dat moment. Aan de andere kant zouden de passagiers ook beter moeten weten en niet op het randje moeten blijven staan.

?? 2023

Enigszins onverantwoord van de machinist om vol gas het station te passeren terwijl je weet hoeveel sneeuw je omploegt op dat moment. Aan de andere kant zouden de passagiers ook beter moeten weten en niet op het randje moeten blijven staan.

Martijn77 op 16 mrt 2017 11:07

die passagiers staan daar allemaal met hun gsm/camera in aanslag, dus die zullen wel goed weten wat er op hen afkomt… :-)

Enigszins onverantwoord van de machinist om vol gas het station te passeren terwijl je weet hoeveel sneeuw je omploegt op dat moment. Aan de andere kant zouden de passagiers ook beter moeten weten en niet op het randje moeten blijven staan.

Martijn77 op 16 mrt 2017 11:07

Hij moet natuurlijk even die trein van meer dan 120.000 kg afremmen tot stapvoets in een pak sneeuw van minstens een meter omdat er een paar mensen foto’s willen maken… om daarna weer kilometers lang nodig te hebben om weer op een snelheid te komen.

🏂

Die persoon die dat filmt. Dat zijn telefoon niet kapot is doordat hij en zijn telefoon op de grond vielen. En dat zijn telefoon tegen zoveel sneeuw kan. Knappe telefoon en knappe persoon.

Ski you later!

Hier een ander filmpje van hetzelfde moment.
De impact is fors, daarna is het snel minder.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Die vrouw op de voorgrond met haar tasjes die gewoon blijft staan afwachten.
Hoe dom moet je zijn.

Ach … VS
Dus er zullen wel weer een aantal claims richting Amtrak gaan omdat er geen bord stond “Beware of snow blowing trains” oid.
Tel daarbij op de gebrekkige algemene ontwikkeling van de gemiddelde Amerikaan en je krijgt dit…
@Martin9: 120000 kg? Dat weegt alleen die loc al en dan de rest; reken maar gerust op een factor 3-4
Een andere versie van dit incident wekt overigens de indruk dat de train al aan het remmen was, vermoedelijk om te stoppen op het station…

Rob

@RCGrootveld daarom zei ik ook meer dan 120.000 kg ?. Ik had eerlijk gezegd geen flauw benul wat zo’n Amtrack trein weegt maar wist wel dat een gewone locomotief zomaar 80 90 ton kan wegen. Net even wat gegoogled en die treinen zijn inderdaad ‘iets’ zwaarder.

🏂

@Martin9: 80 ton is inderdaad een normaal gewicht voor een Europese 4 asser, waar 20 Ton asdruk de standaard is. 90 zul je niet snel tegen komen, wel 120 (6 asser)
In de VS werken ze echter met 25 Ton asdruk dus, een 4 asser weegt daar al snel al 100 ton. Die komen daar echter niet zo veel voor, zijn meestal 6 assers (om het gewicht van de dieselmotor te dragen)

Rob

Plaats een reactie