Pijn aan je schenen? Misschien een tip!

Mijn dochter heeft doordat ze erg snel groeit en goed getraind is, helaas regelmatig last van shint splint. Haar botvlies bij de scheenbenen is dan flink geirriteerd.
Erg vervelend want daardoor moest ze regelmatig verstek laten gaan bij haar slalomtrainingen, wat natuurlijk groot verdriet geeft.
In Oostenrijk liepen we bij toeval tegen dit product van Sidas aan.
Voor haar blijkt dit ideaal te zijn. Ze kan nu pijnvrij haar skischoenen dragen en trainen.
Het is zeer eenvoudig in gebruik en zij plakt het zelf op de plek waar het nodig is.
Inmiddels zo’n 10x gebruikt en het is nog als nieuw.
Ik plaats het hier even omdat anderen er misschien ook hun voordeel mee kunnen doen. .

null
null

*bericht bewerkt door Skimams op 19 mrt 2017 17:01

mama on a mission in the snow

Ik gebruik deze ook bij het skiën, erg tevreden van, maar het heeft niets met shin splints te maken. Ik heb lang met scheenbeenvliesontsteking gesukkeld door overbelasting van lopen en volleyballen, en daar helpt een plakker echt niet aan, enkel rust, ijs, ontstekingsremmers op medisch advies. Voor mij dus eerder tegen de ‘blauwe plekken’ of om irritatie van je schoenen te voorkomen.

Even ter toelichting: het gaat er niet om dat deze plakkers iets doen aan shint splints of andere blessures. Want dat doen ze NIET.
Het is geen medicijn.
Bij mijn dochter zorgen ze ervoor dat ze ondanks geïrriteerde scheenbeenvlies tòch pijnvrij haar skischoenen kan dragen en kan trainen.
Ik hoor vaker van mensen die zere schenen hebben in of door hun skischoenen, vandaar mijn post.

*bericht bewerkt door Skimams op 19 mrt 2017 18:13

mama on a mission in the snow

Ik zou ze ook wel kunnen gebruiken na mijn val. Ik heb nu een plaat in mijn been en als ik mijn skischoen te strak aantrek dan voel ik mijn plaat. Tot nu toe gebruik ik maandverband ? maar misschien is zo’n gel pad beter.

Ik weet niet hoeveel maandverbandjes je er doorheen jaagt @Annie-s maar prijstechnisch is dit misschien op lange termijn ook nog kostenbesparend ?.

mama on a mission in the snow

Ik gebruik altijd Compeed blarenpleisters om te voorkomen dat ik blaren op mij schenen krijg van het druk zetten. Het is een soort tweede huid. Werkt prima.
Twee hielpleisters boven elkaar plakken. Blijft de hele week zitten en je kan er gewoon mee douchen.

Kijk eens op deze site http://www.manoove.com/webshop.pp heb deze een aantal jaren gebruikt en geen last meer gehad van pijnlijke schenen.

Sinds 2012 gebruik ik maanverbandjes. ? 1,65 per jaar voor 2 wintersportvakanties valt mee in mijn optiek. Dit jaar ga ik voor het eerst zonder proberen maar ik neem er wel eentje mee in mijn rugzak. Ooit had ik geen idee wat er zo pijn deed in mijn schoen. Toen had @Miti het idee om maandverbandjes ertussen te stoppen en sindsdien gebruik ik ze. Mijn plaat wordt alleen maar verwijderd als ik er last van heb en dat heb ik gelukkig helemaal niet, behalve dan met skiën. ?

Dit product is ook onder de naam ‘Epitact’ online te bestellen. Ik gebruik het om de druk op mijn hoge wreven te verdelen, en het helpt.
Epitact kan je met enige moeite zelf op maat knippen, ik maak er dus een soort druk-ring van. Het ‘plakt’ op de huid en is meerdere keren te gebruiken. Ik ski niet meer zonder.

Sinds 2012 gebruik ik maanverbandjes. ? 1,65 per jaar voor 2 wintersportvakanties valt mee in mijn optiek. Dit jaar ga ik voor het eerst zonder proberen maar ik neem er wel eentje mee in mijn rugzak. Ooit had ik geen idee wat er zo pijn deed in mijn schoen. Toen had @Miti het idee om maandverbandjes ertussen te stoppen en sindsdien gebruik ik ze. Mijn plaat wordt alleen maar verwijderd als ik er last van heb en dat heb ik gelukkig helemaal niet, behalve dan met skiën. ?

Annie-s op 19 mrt 2017 19:58

Ja, ik herinner me jouw verhaal. Fijn dat je op deze manier pijnvrij kan skiën!
Mijn dochter was ook zo blij dat ze pijnvrij kan trainen en skiën.
Interessante oplossingen komen voorbij; er zijn er meer dan ik had verwacht.

mama on a mission in the snow

Ja, de schenenbeschermers! Ik heb zelf nooit pijnlijke schenen, maar heb hier al een aantal positieve verhalen over gehoord uit mijn omgeving. Top product geloof ik.

Plaats een reactie