Leuk klein skigebied waar kinderen eigen gang kunnen gaan

Ik zoek een niet al te groot gebied in Oostenrijk waar de kinderen hun eigen gang kunnen gaan. Ze kunnen blauwe en niet al te moeilijke rode pisten. Liefst lift in het dorp. Dit jaar waren we in Pertisau en dat was prima bevallen. Wie heeft een leuke suggestie?

Zell am see? Aan de Schmitten kunnen ze moeilijk verloren skiën. Er is een leuk hotel nét naast de dalafdaling (Sporthotel Alpin)

Burserberg misschien. Niet in een plaatsje maar verder perfect. Mijn zevenjarige ging gelijk na aankomst met de sleeplift naar boven om te gaan skiën.

Alternatief voor Pertisau is Lofer, leuk klein skigebied, bijzonder geschikt voor vakantie met kinderen.

Spieljoch en Hochfugen in het Zillertal

St Johann in Tirol en Oberndorf (zelfde gebiedje). (Nog) zeer betaalbaar alles daar.

Als het ook echt klein mag zijn en toch sneeuwzeker: Fendels.

Seefeld, Rauris, Berwang, Lermoos.
Kijk de pistekaartjes maar eens na, dan zal je zien dat die gebieden precies bieden wat je zoekt. En ze komen altijd weer op hetzelfde punt uit.

Als ik zo kijk spreken mij Fendels, Rauris en Berwang aan. Iemand ervaring of tips qua accommodatie bij een van deze plaatsen? Of zijn er nog andere suggesties?

Rauris was ik afgelopen krokus. De dalafdalingen daar zijn niet te doen voor kids die lichtrood aankunnen. Verder was ik er ook niet echt enthousiast over (zie review op gebiedspagina). Over de accommodatie was ik wel zeer tevreden, maar denk te klein voor jouw gezelschap? (3 bedden in 1 kamer).

Fendels ben ik 2 x 1 dag geweest, dus geen accotips. Was wel onder indruk van de rust en gemoedelijkheid die het uitstraalt.

Kijk eens bij Biberwier, goed aan te rijden en piste tot in het dorp. Daar kunnen ze der gang wel gaan.

Berwang had altijd de skilounge, maar dat is een aantal jaren geleden overgenomen. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik er was, was het prima. Gezellig, lekker eten, mooie kamer en op loopafstand van de piste (als je kan skien). Hadden volgens mij ook familiekamers.

Berwang zelf is klein, maar best leuk en ideaal om te leren skien.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het dorp Niederau, is leuk voor skiën met kinderen. Het skigebied ligt op 828 meter in Tirol (Wildschönau). Het is een heel leuk dorp voor een familievakantie. Het gebergte is mooi en wanneer je een ‘grote’ skipas neemt kan je ook verder weg. Skischolen met Nederlandse skileraren.

Plaats een reactie