boeken voor frankrijk

Wij gaan altijd naar Oostenrijk, gewend om rechtstreeks te boeken bij de accommodatie. Volgend jaar zijn we aangewezen op de kerstvakantie. Idee om dan een keer naar Frankrijk te gaan, bijv. La Plagne. Het is volgens mij lastig om rechtstreeks een appartement te boeken. Hoe doen jullie dat? Booking.com/ sunweb/ vrij-uit, of ouderwets naar het reisbureau?

de Sunwebs en Bizztraves van deze wereld bieden pakketreizen aan die in het hoogseizoen voordelig kunnen uitpakken (appartement + skipas + eventueel skilessen, materiaalhuur, busreis).

Maar veel appartementen zijn ook los te boeken via de website van het skigebied, airbnb, homeaway, wimdu, etc. Daar bieden particulieren hun huisjes aan. Maar bedenk in je zoektocht wel dat men in rankrijk bijna standaard uitgaat van 2 slapers in de woonkamer. Is je gezelschap dus bijvoorbeeld 4 personen, zoek dan op 6-persoons appartementen. En in het budgetvriendelijke segment moet je niet al te ruime appartementen verwachten en creatieve oplossingen om zo veel mogelijk mensen in zo weinig mogelijk vierkante meters te proppen.

Overigens is La Plagne een van de drukste gebieden in de kerstvakantie. Relatief veel bottlenecks in het gebied met soms grote wachttijden tot gevolg, is mijn ervaring. Les Trois Vallées of Espace Killy heeft daar minder last van (ook geweest in hoogseizoen weken).

Qua prijs zijn de combinatie aanbiedingen incl skipas van bizz, sunweb, snowtime, summit etc vaak onverslaanbaar, zeker in frankrijk.

*bericht bewerkt door -JPS- op 24 mrt 2017 13:35

Ik boek al jaren rechtstreeks in Frankrijk (Les menuires, Val Thorens, Tignes, La plagne enz) via de website van de plaats/skigebied. Nog nooit problemen gehad. Er wordt goed aangegeven hoe groot het appartement is, hoeveel kamers en slaapplekken. Een aantal keer bekeken wat de prijs is als je het via een organisatie boekt maar het bleek altijd duurder te zijn voor ons. Dit had te maken met dat wij een grotere skipas wilde en 8 ipv 6 dagen en dat bepaalde skigebieden gezinskorting geven op de pas en bij een all-in prijs is hier geen rekening mee gehouden. In Oostenrijk afgelopen keer (voor begin maart 2017) heb ik geprobeerd om via de site van de plaats te boeken maar dat ging dus niet. Er kwam geen reactie. Geprobeerd het rechtstreeks via de eigenaar te doen en wat bleek het was vol! Terwijl het nog steeds op de website stond.

Marktplaats/vakantie/Frankrijk/Alpen. Er is een vrij stabiele groep aanbieders. Doe het al jaren op die wijze. Je moet dan wel zelf de skipas aanschaffen. Je kunt allicht eens kijken naar die opties.

Hen48

Homeaway is een goede plek om rechtstreeks bij een eigenaar te boeken. Wij hebben zelf een 12 persoonshuis in het alpe d’huez skigebied en adverteren via HomeAway (huis 6891356). Het huis staat in een klein vriendelijk dorpje Villard Reculas op 1500 meter. Vanuit het huis ski je in 1 minuut naar de piste en met een stoeltjes lift ben je zo in het hart van het alpe d’huez gebied. Skien kan je tot half april!

Plaats een reactie