Juiste ski's gezocht

Hallo iedereen,

Na al die jaren al ski’s te hebben gehuurd op vakantie, denk ik er nu aan om mijn eigen ski’s aan te schaffen, aangezien ik nu 19 ben en nu toch niet meer veel groei. Ik ben 1m80 en weeg ongeveer 75kg. Ik ben op zoek naar een paar om samen met de vrienden lekker tempo te skiën op de piste, maar waarmee ik ook de nodige powder kan meepikken en eens mee kan passeren in het park. Een redelijke all-round ski dus… Ik had mijn oog laten vallen op de Fischer Ranger 90 Ti Ski, is dat iets?

Alvast bedankt.

De ski die je zoekt moet 3 dingen kunnen: piste (op snelheid), poeder en park. Voor dat laatste zijn twintips wel handig; voor op de piste wil je een ski die goed stabiel en lijnvast is op harde sneeuw.

Er zijn niet veel ski’s die in al deze zaken uitblinken, maar de inmiddels overjarige Atomic Vantage Alibi is een kandidaat, maar met 98 mm onder de voet een vrij brede lat om vooral mee op harde sneeuw te skiën.

De Fischer Ranger 90 TI zou ik niet nemen, aangezien die op zowel harde sneeuw echt te kort schiet, als dat je er in het park niet veel mee kan. In die breedtecategorie zou ik dan eerder denken aan de Völkl Kendo. Maar wat je allemaal wil in 1 ski is echt lastig te vinden. Als je park-performance buiten het verhaal laat, zijn er prima llmounatin ski’s die een optie kunnen zijn. Wil je toch echt ook dat ingrediënt erin, dan ga je al snel naar een twintip. Daar ben ik niet zo in thuis, maar kunnen anderen je vast mee helpen.

Bedankt voor de reactie! Zeer nuttig!

Heb wat research gedaan over de Völkl Kendo en deze lijken mij wel wat. Nu is mijn vraag nog welke bindingen ik daar best bij neem, liefst voor een aanvaardbare prijs. Ik krijg vele bijhorende bindingen voorgesteld die sterk verschillend van prijs, maar ken daar eerlijk gezegd niet zo veel van dus weet niet goed wat de dingen zijn waarop je moet letten?

Oh ja, ik vroeg mij ook nog af welke lengte ik best neem. De 177 lijkt mij met bovenvermelde lengte en gewicht?

alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Tommeke op 03 apr 2017 19:17

Plaats een reactie