Geskied: Blizzard Quattro RS

Sinds afgelopen jaar probeer ik mij steeds meer te verdiepen in de type skies met het idee eigen skies te kopen. Dit jaar heb ik twee keer op de Blizzard Quattro RS geskied. Een week op de 174 en afgelopen week op de 181 cm.(zelf ben ik 183) Maar wat een super ski vind ik dit! Stijf en stevig op hoge snelheid maar met drukwisseligen ook in korte bochten te wringen. De 174 ging wat makkelijker naar de korte gesneden en geslipte bocht maar ook met de 181 versie was dit mogelijk. Op de autobaan van de Gletchers in Solden kwam de ski helemaal tot zijn recht. Brede snelle gesneden bochten en indien nodig kort.

Was benieuwd of iemand anders deze ski ook geskied heeft en wat de ervaring was, en of er iets vergelijkbaars is? Deze zou ik dan ook nog kunnen testen voordat ik in mijn enthousiasme deze toch ga aanschaffen.

Heb deze ski in november getest (in lengte 181) op de Stubaier Gletscher, inderdaad heerlijke ski. Heb dezelfde ervaring opgedaan. Heb nu zélf echter 1 jaar oude Blizzard wrc’s aangeschaft omdat ik de rs beetje te duur vond. Heb je meteen een testoptie denk ik. Iets sportiever dan de rs. Op internet (wel goed zoeken!) 16-17 model rond de € 500,-succes !

'k heb ze getest in Ischgl in december, ik wou de mijne even laten slijpen en dacht dat het dan gelijk ook leuk zou zijn om eens iets anders te testen. Ik vond ze zonder meer goed, als ik ze vergelijk met mijn Volkl Racetigers SC E wel een stuk minder speels, waarschijnlijk omdat ze niet alleen zwaarder zijn maar nog meer zwaar aanvoelen. Ik heb ze getest in 174 voor mijn 184 cm en 71 kg. Ik zou ze aanraden aan mensen met een iets hoger gewicht tegenover lengte… tenzij je er van houdt om als een locomotief op treinsporen te rijden, want zo voelen ze… alsof je op rails aan het skiën bent. Ze geven in ieder geval wel een gevoel van vertrouwen.

Ik heb ook interesse in de Volkl Racetiger SC uvo “E” maar wat is het verschil met de gewone Volkl racetiger SC uvo ?

Het verschil is dat de E verstevigd is met carbon, de gewone SC UVO met metaal. Dat geeft in gedrag hetzelfde verschil tussen carbon en metaal ski’s als anders: levendig maar vaak wat stuiterig en minder lijnvast (carbon) versus stabiel, wat zwaarder en wat meer gedempt (metaal).

*bericht bewerkt door GiGi op 12 apr 2017 19:57

Oh ha, ik ben 1.90 en 100kg dat scheelt idd wel met een type ski als de rs.

Ik 73 kg op 183 en ik vond het zware wel meevallen. Zeker als je ze op hoge snelheid de bocht in drukt. Zo zie je maar dat eea ook persoonlijk is.

*bericht bewerkt door tomwillem op 12 apr 2017 21:51

Zeker, hoewel die 'hoge snelheid ’ natuurlijk ook voor veel kinetische energie en buiging zorgt, net zoals massa dat doet.

Plaats een reactie