Zoetermeer, wie gaat er mee?

Dan zie ik je vanzelf een keer. Als niet komende zondag, dan het weekend daarna zeker.

Dan zie ik je vanzelf een keer. Als niet komende zondag, dan het weekend daarna zeker.

GiGi op 14 aug 2018 22:12

Weekend daarna zowiezo! Zin in!

Jullie hebben weer een gezellig avondje gemist hoor. Zondag een herkansing.

Nou inderdaad. De baan lag er heerlijk bij en het was wederom lekker rustig.

mama on a mission in the snow

‘Heerlijk’ zou ik de baan niet willen noemen. Hij lag er ongeveer hetzelfde bij als het eerste weekend van juli, toen ze de toplaag hadden afgeschraapt voor een grote schans voordat de boel in onderhoud ging.

De sneeuw was in het voorjaar van 2017 het beste, vind ik. Sindsdien is dat niveau van sneeuwkwaliteit niet meer gehaald.

Ik ga mijn SL ski’s op 87 graden slijpen, heb ik vanmiddag besloten. Dat was afgelopen jaar niet nodig, maar zal nu wat helpen denk ik.

Dat klinkt als “uitermate beroerd”. En wat vinden de anderen ervan?

Gewoon verder op z’n kant zetten, dan snijdt het dikke prima. Zelfs met mn snowboard.
Wel wat hard, maar niet echte ijsplekken.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Hoe de baan er vandaag bij lag weet ik niet maar dinsdagavond vond ik hem prima! Lekker hard maar niet ijzig.
Wat vond je er zo beroerd aan dat je gaat slijpen op 87 @GiGi?
Dat wat @Tiny-M zegt: lekker vol op de kant gooien en gaan met die banaan.

*bericht bewerkt door Skimams op 15 aug 2018 21:24

mama on a mission in the snow

Ik ga zondag weer eens de sneeuw opzoeken zal een debrief plaatsen :) …

Al acht ik de kans groot dat als ik slecht ski het niet aan de hal zal liggen …maar aan…🤔🍰🍰🍰🎂👠🍔🍔🍟🍕🍕🍟🍟🍔🏜🏝🏕

Gezellig! Zie ik je daar!

Was er gisteravond; super rustig en ik vond de kwaliteit van de baan prima.
Wil je perfecte sneeuw, dan zullen we nog een paar maandjes moeten wachten :-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Nou, de bovenlaag is echt superdun. En wat ijzig inderdaad. Wat meer grip kan geen kwaad.

De was vorig jaar rond deze tijd beter dan nu, @ReneG

Geen ijsplekken gezien?? Had je je bril niet op @Tiny-m haha? Zonder gekheid, ze liggen nog exact op dezelfde plekken als voor het groot onderhoud en je kunt er prima op schaatsen. Dat lijkt me geen goede zaak voor als het straks weer drukker wordt. Ik had vandaag overigens prima grip, maar verbaas me echt dat ze het zo slecht voor elkaar lijken te hebben. Wat @GiGi zegt over voorjaar 2017, daar ben ik het roerend mee eens. Toen was er geen ijsplaatje te vinden.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Was inderdaad beter, maar heb zeker erger meegemaakt. In ieder geval vond ik de ijsplekken behoorlijk meevallen, niet zulke grote stukken dat je alleen maar ijs hebt. Met veel drukte zal het inderdaad wel snel minder worden, vooralsnog in ieder geval geen stukje geschoven.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 aug 2018 23:10

Ik ben bang dat het straks in december een stuk slechter zal zijn dan afgelopen jaar, maar we gaan het beleven.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou @Shane grote ijsplaten heb ik niet opgemerkt hoor en ik had toch echt mijn bril op. Piste was gewoon lekker hard. Gewoon gas erop en goed op de kant gooien.
Dat het mooier zou kunnen zal ik niet ontkennen maar het is zéker niet heel slecht.

mama on a mission in the snow

Je moet het spotten van ijsplaten niet verwarren met niet vol gas op de kantjes naar beneden gaan hoor @Skimams 😜. Dat zit wel goed, maar vooral in het onderste deel in het midden liggen er nu al een paar ijsplaatjes mooi te glinsteren? Daar heb je met de rust nu geen last van, maar dat kan snel veranderen. En dan nog maakt dat mij niet zo heel veel uit, maar het is toch lullig voor de mensen die straks een paar tientjes uit geven, om even lekker in te komen, straks op een nog slechtere baan staan dan vorig jaar. En daar lijkt het nu wel een beetje op.

I can stick uphill ice, on my saucer...

null
Slechte sneeuw bestaat niet…⛷⛷⛷⛷

*bericht bewerkt door Skiwi87 op 15 aug 2018 23:28

Als je geen “superster” bent, maakt het wel degelijk heel veel verschil…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane het ging er om dat @GiGi aangaf dat de baan er nu dusdanig bij ligt dat hij zijn SL gaat slijpen op 87 graden.
De baan ligt er op dit moment prima bij, beter kan altijd. En laten we hopen dat het inderdaad beter gaat worden als het straks drukker wordt want ik ben met je eens dat de meeste skiers niet van ijs houden.
Racers daarentegen veelal wel en die slijpen dan ook 88 of 87.

mama on a mission in the snow

Zolang er maar geen zwarte matten door de sneeuw heenkomen en er appeltaart geserveerd wordt ben ik tevreden⛷⛷⛷

Nou onderhoud was sowieso weer nodig hoor. En als ik dan toch bezig ben, zet ik de hoek een graadje scherper. Hoeft die baan ook geen probleem meer te zijn en kan ik weer voluit gaan.

Nou, daar ga je dus al @Skiwi87, ze hebben een “healthy foods only” beleid ingevoerd, dus meer dan quinoa taart kun je er niet krijgen 😉.
Veel plezier overigens zondag.

*bericht bewerkt door Shane op 15 aug 2018 23:45

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nee nee @Shane gisteravond nog een heerlijk baggervet saucijzenbroodje gehad😋 en de strudeltjes en chocoladetaartjes riepen me ook maar die heb ik weerstaan.

*bericht bewerkt door Skimams op 15 aug 2018 23:47

mama on a mission in the snow

‘S Avonds laat nog een beetje snacken is niet goed natuurlijk he @Skimams😉. Ik doe dat altijd verantwoord en drink gewoon bier om de trek te stillen 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Okay, next time drinken we samen een ipa @Shane 😋

mama on a mission in the snow

Zijn er nog mensen die overwegen om zaterdag naar Neuss te gaan? Ik heb wel trek in een paar uurtjes op de latten, maar niet in uren in de auto ;) Dus meerijden kan.

*bericht bewerkt door Bennie op 16 aug 2018 06:35

Nou onderhoud was sowieso weer nodig hoor. En als ik dan toch bezig ben, zet ik de hoek een graadje scherper. Hoeft die baan ook geen probleem meer te zijn en kan ik weer voluit gaan.

GiGi op 15 aug 2018 23:38

Vanwege de extreme warmte van de afgelopen weken hebben we minder sneeuw kunnen produceren dan gewoonlijk in deze periode. De baan ligt er nu weer netjes bij, maar er wordt nog meer gesneeuwd om hem op en top te krijgen! :)

Komt alles toch nog goed.

En wanneer zien we die groep" die-hards" eens in Landgraaf, inclusief barbecue en Leffe? (dixit Tiny en Gigi)

Born to run. B.S.

Plaats een reactie