Zoetermeer, wie gaat er mee?

Beterschap 🤕

Damn je hebt goede sneeuw gemist @GiGi
Beterschap!

Was een leuke dag. De ski’s van Roy overgenomen, Evelien nog bedankt voor voor de koeriersdiensten.

Daarnaast ook de heads van Bennie geprobeerd, dat zijn ook geen verkeerde ski’s.

Wat ook gelijk duidelijk is geworden dat mijn oude ski’s niet meer voldoen.

Op naar een volgende keer.

To ski or not to ski, that 's not a question

Vanavond maar weer eens een rondje!

Iemand toevallig morgen nog naar Zoetermeer? Met de BTW korting bij Duijvenstein wil ik een paar handschoenen ophalen, en als ik er dan toch ben…

Ik verwacht morgen de nieuwe ski’s te ontvangen. Die wil ik dit weekend natuurlijk proberen. Helaas heb ik zondsg verplichtingen.

Hoe is de zaterdagochtend. Kun je dan een beetje uit de voeten op piste 3 ?

To ski or not to ski, that 's not a question

Afgelopen zaterdag prima. Of er grote cursussen zijn komende zaterdag weet ik niet. Ik vermoed dat het hoe dan ook goed te doen is.

Wat Bennie zegt, afgelopen zaterdag was het tussen 10 en 12 top.

.

Ah, dus we hebben elkaar (onbewust) gezien @Geenen

Ah, dus we hebben elkaar (onbewust) gezien @Geenen

Bennie op 19 aug 2019 21:10

Als jij daar ook was, Kan het niet missen zo groot is het ook niet. Simpel te maken, ik begeleid mijn vrouw met het skiën.

.

Dat waren er meerdere ;)

Ik ben er komend weekend ook, misschien. Wil eigenlijk de deacons ff testen, liefst ook in iets mindere omstandigheden (maar daar is het nog te rustig voor denk ik). Wellicht vrijdagavond of zaterdagochtend.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je zaterdagochtend gaat, laat me even weten. Misschien haak ik aan om e.e.a. in te halen

Wat later op de dag is het strakke er wel vanaf hoor. Dus 's middags is prima @roy83

Dat waren er meerdere ;)

Bennie op 19 aug 2019 21:33

Moet bij ons echt opvallen.😉

.

Ik ga as zaterdag naar zoetermeer, de heads testen en mijn vrouw gaat wat ski’s proberen bij Duijvenstein.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ik ben er denk ik ook, in de ochtend.

En zijn er zaterdagochtend nog bekende in landgraaf?

Ik mag daar weer lessen in de zitski😀

Nee, voor mij wordt het morgenochtend Zoetermeer. Even een paar rondjes op de Deacons.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heb je die te leen @Roy83 of al gekocht?

LA NORMA😍☃️

Nee, voor mij wordt het morgenochtend Zoetermeer. Even een paar rondjes op de Deacons.

Roy83 op 23 aug 2019 16:59

Leuk dan zie ik je morgen. Ben er rond 9 uur.

Te leen @piefke en tot morgen dan @gigi :). Ik ben er tussen 9.00 en 9.30 denk ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Was weer een lekker dagje ik Zoetermeer met @gigi en @zeehaas. Was nog lekker rustig, tot een uurtje of 11 een klasje (met een heel aardig niveau overigens) en verder weinig, daarna iets drukker.

Kon de deacons dus op een strakke piste testen en later op een iets minder strakke piste. Ski’s bevielen op zich goed. Moest er even aan wennen maar dan zijn ze heerlijk lijnvast, goef gedempt en lekker lijnvast. Wel had ik moeite om rebound te vinden, het was er zeker wel, maar ik moest goed mijn best doen.

Korte (geslipte) bochten was prima, maar ook daar miste ik de ‘pop’ wat. Relaxed wat cruisen (zeker toen het iets minder rustig werd) vond ik lastig, de ski’s waren of aan, of uit, maar iets daar tussenin lukte mij slecht.

Nog even de racetigers geprobeerd, die hadden die ‘pop’ en snelle kantenwissel (uiteraard) wel, maar dat is niet wat voor de hele dag denk ik.

Conclusie: deacons worden het niet. Misschien iets met iets meer rebound en een iets kleinere radius, want ik kom in de buurt van wat ik zoek 😊.

En volgende week ben ik er weer met skitraining.nl en een leensetje salomons xt850 uit 2015 ofzo :).

*bericht bewerkt door Roy83 op 24 aug 2019 18:50

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Welke Deacons waren dat? De 74 of de 76?

76

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volledige andere beschrijving dan de (lovende) review van Gigi.

Je komt er alleen achter hoe de ski is, als je zelf er op skiet. Reviews blijven altijd een richtlijn m.i., ongeacht van wie.

ik geloof de review van Roy blindelings.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 aug 2019 19:54

Dat mag je helemaal zelf weten @DrPhil

Dat klopt ook @sjaak27. @Bennie zal het vast ook anders ervaren. Overigens waren GiGi en ik het vandaag behoorlijk eens over de plus en minpunten van deze ski’s, maar wellicht brengen we dat iets anders onder woorden.

Nu hopelijk volgende week de curv’s eens testen. Dan heb ik de afgelopen weken toch nog een redelijke lijstje onder mijn voeten gehad:
Salomon X Drives 8.0 FS (mijn oude ski’s)
Head Supershape i.speed
Fischer Progressor F19
Volkl Deacon 76
Volkl Racetiger SL

Best een goede skizomer zo :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie