Zoetermeer, wie gaat er mee?

Zitskien ging vandaag niet lekker, flink wat keren op mijn snufferd gelegen😕
Was ook druk in landgraaf

Balen niekniek, volgende keer hopelijk beter.

Balen niekniek, volgende keer hopelijk beter.

Sjaak27 op 24 aug 2019 20:51

Daar ga ik wel vanuit

Ongetwijfeld, elke sporter heeft mindere dagen.

Vandaag met de nieuwe heads ook 2 keer onderuit gegaan. Ik wou iets doen waar de ski’s het niet mee eens waren 😁

To ski or not to ski, that 's not a question

Vandaag met de nieuwe heads ook 2 keer onderuit gegaan. Ik wou iets doen waar de ski’s het niet mee eens waren 😁

zeehaasje op 24 aug 2019 21:24

Dat heb ik niet gezien. Was ik toen al weg?
En wat deed je precies waarmee ze het niet eens waren?

Korte bochten met vermoeide benen. Hierdoor kreeg ik ze niet lekker op de kant op ijs en dan ben je weg

To ski or not to ski, that 's not a question

Ja er waren op een gegeven wel wat ijzige schraap-plekjes in het midden. Als je die net raakt als je moe bent… Ik kan het me zo voorstellen.
Maar wel lekker geskied verder toch?

Die heb ik ook gemist, alleen een keer mevrouw zeehaas overeind geholpen :). Heeft ze een beter beeld van wat ze wil? Die xdr88 leek haar goed te bevallen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja, het was lekker skieen vandaag. Ook goed om op de zwaardere stukken de ski’s te gebruiken. Het zijn lekkere ski’s maar wel vermoeiend. Moet mijn duur conditie weer opbouwen.

Ik ben weer aan het hardlopen. Dus dat zal snel weer op peil zijn.

To ski or not to ski, that 's not a question

Gewoon doen straks wat we vanmorgen zeiden: in de ochtend lekker met die heads de strakke pistes bedwingen en na de lunch de xdrives 😊.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Gewoon doen straks wat we vanmorgen zeiden: in de ochtend lekker met die heads de strakke pistes bedwingen en na de lunch de xdrives 😊.

Roy83 op 24 aug 2019 21:36

Klopt, maar ik had ze niet bij me. Dan maar door omdat Nanny aan het testen was.

To ski or not to ski, that 's not a question

Nee straks in Frankrijk :). Is Nanny nog wat verder gekomen qua voorkeur?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Die heb ik ook gemist, alleen een keer mevrouw zeehaas overeind geholpen :). Heeft ze een beter beeld van wat ze wil? Die xdr88 leek haar goed te bevallen?

Roy83 op 24 aug 2019 21:33

ze is druk bezig om een uitvoering verslag te typen in haar eigen topic

To ski or not to ski, that 's not a question

Ah cool! 👍🏽

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

ik geloof de review van Roy blindelings.

DrPhil op 24 aug 2019 19:53

@DrPhil Roy heeft daar zeker een punt. Een ski moet bij je passen. Zelf denk ik dat ik wellicht wat hard op een ski ram, waardoor materiaal met de omschrijving baksteen door vele anderen voor mij prima past en omgekeerd.
Ik vond de X-Drive 8.0FS bijvoorbeeld makke ski's. De K2 AMP Rictors fantastische carvers, de Blizzard Firebird WRC overmatig gedempt en te vlak en de Deacon 76 (zonder raceplaat) een ontzettend wendbare ski met opvallend bescheiden radius.
Concludeer hieruit dat ik een lat iets te lomp oplaad om de rebound van een al te energieke ski goed te benutten, maar een al te stijve lat weer niet genoeg buig. Een goed gedempte ski helpt mij dan waarschijnlijk om de initiële (over)belasting in de bocht-in fase te controleren om vervolgens toch wat terug te kunnen geven omdat de buiging van de lat behoorlijk aangesproken wordt.
Een iets beheerstere skiër zal dit compleet anders ervaren.

*bericht bewerkt door Bennie op 24 aug 2019 21:59

@bennie: spelen best veel zaken mee, die zorgen dat een (goede en objectieve) review altijd een indicatie zal blijven. Technisch niveau van de skiër, maar ook fysiek (kracht/gewicht/conditie) en zeer zeker ook voorkeur. Uiteindelijk gewoon zelf uitvinden dus. En ervaren welke testers het beste aansluiten bij jouw wensen, dan zit je al wat dichter bij een fijne keuze dan met een willekeurige reviewer.

Edwin van Riel

@Roy83 Wellicht kan je de blizzards van @Sjaak27 een keer proberen. Naar wat ik zo lees denk ik dat deze best wel eens zouden kunnen aansluiten op je wensen… Succes in ieder geval, niks mooiers als op zoek naar nieuw materiaal 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@bennie: spelen best veel zaken mee, die zorgen dat een (goede en objectieve) review altijd een indicatie zal blijven. Technisch niveau van de skiër, maar ook fysiek (kracht/gewicht/conditie) en zeer zeker ook voorkeur. Uiteindelijk gewoon zelf uitvinden dus. En ervaren welke testers het beste aansluiten bij jouw wensen, dan zit je al wat dichter bij een fijne keuze dan met een willekeurige reviewer.

evr66 op 24 aug 2019 22:34

Met name het technisch niveau speelt een hele grote rol idd! Met een goede techniek kom je overal wel mooi op naar beneden. Wanneer je nog stappen wil/kan/moet maken, kan de juiste ski je heel veel helpen. Er zijn er genoeg die skiën op een ski die nog net iets te hoog gegrepen is om alles eruit te halen.

Uiteraard is dit andersom ook vaak genoeg het geval. Als je af en toe kijkt wat voor ‘ouwe meuk’ er voorbij komt op de piste (en nog oudere meuk je soms mooi carvend inhaalt 🙈😂)…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Wat mij vooral opvalt is dat hoe beter je wordt, hoe meer je ook begint te begrijpen wat je eigen stijl en voorkeur is én wat de eigenschappen van ski’s nou eigenlijk echt doen…

Dat maakt de zoektocht niet minder leuk maar ook niet makkelijker :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat mij vooral opvalt is dat hoe beter je wordt, hoe meer je ook begint te begrijpen wat je eigen stijl en voorkeur is én wat de eigenschappen van ski’s nou eigenlijk echt doen…

Dat maakt de zoektocht niet minder leuk maar ook niet makkelijker :).

Roy83 op 24 aug 2019 22:53

yup, en hoe meer je beseft, wat er aan eigen kunnen nog ontbreekt ;)

Edwin van Riel

Komende zondag (1 september) is er veel gaande in Zoetermeer. Buckel clinics, technische clinics. Wie is er allemaal komende zondag?

Denk dat ik wel even langskom

Aanwezig in ieder geval het rustige eerste uurtje haha.

Ik! Met een setje test curvs 😊. Wel voor de technical van skitraining.nl.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Aanwezig in ieder geval het rustige eerste uurtje haha.

Sjaak27 op 28 aug 2019 15:19

Dan doen we ook even een kop koffie en hebben we het over de test-trip in november.

Ik ga zondag Roy gezelschap houden 😁

Gaan we doen GiGi.

Ik niet, vorige week vrijdag bedrijfsongevalletje gehad en heb flinke “jaap” in mijn scheenbeen 😢

Ik niet, vorige week vrijdag bedrijfsongevalletje gehad en heb flinke “jaap” in mijn scheenbeen 😢

Pirmin op 28 aug 2019 20:42

au! Beterschap! Ben er ook niet, za+zo naar huis rijden.

Edwin van Riel

Plaats een reactie