Schoolvakanties 2017-2018

De Zwitserse regioverdeling is hier te vinden:

http://edudoc.ch/record/121396/files/Ferienliste_2018.pdf…

Topoverzicht weer! zocht deze al!
Januari is weer rustig… nu nog kijken of we in het begin willen, of toch op zeker spelen en wat later?

Heb de afbeelding maar meteen gedownload. Bedankt!

Op de site van de school waar ik zit staat dat ik van maandag 12 feb tot en met vrijdag 16 februari voorjaarsvakantie, carnalvalsvakantie, krokusvakantie, februarivakantie of welke naam je er ook aan geeft.

Ski you later!

Zo ziet ernaar uit dat de krokus week 9 helemaal niet zo druk gaat worden in Oostenrijk. Alleen noord en midden Nederland heeft vakantie. Of zie ik iets over het hoofd?

Zo ziet ernaar uit dat de krokus week 9 helemaal niet zo druk gaat worden in Oostenrijk. Alleen noord en midden Nederland heeft vakantie. Of zie ik iets over het hoofd?

dannybrugman op 15 feb 2018 14:22

Ik hoop dat je helemaal gelijk gaat krijgen!! Wij gaan naar Fiss, maar daar is het overgrote deel van de accomodaties gewoon belegt!

Ook België heeft geluk blijkbaar : enkel Bayern heeft verlof ( week van 04/03 ) dacht ik. Frankrijk wordt heel rustig en zelfs Oostenrijk is te overwegen… alhoewel er erg veel mensen vanuit Bayern naar Oostenrijk afreizen…

Ook België heeft geluk blijkbaar : enkel Bayern heeft verlof ( week van 04/03 ) dacht ik.

VDG_1979 op 15 feb 2018 16:38

?
België en Bayern hebben toch deze week schoolvakantie?

Ook België heeft geluk blijkbaar : enkel Bayern heeft verlof ( week van 04/03 ) dacht ik.

VDG_1979 op 15 feb 2018 16:38

?
België en Bayern hebben toch deze week schoolvakantie?

Jay op 15 feb 2018 20:20

Verkeerd jaar : ik ben al aan het kijken voor 2019 :-).

De week van 4-3 in 2019 is het ook carnaval…
Dus dan zijn alle carnaval regio’s ook vrij.

Het kan idd zijn dat er nog scholen vrij zijn tijdens carnaval maar de officiële data zeggen iets anders : zoek gerust op!
Enkel Zuid Nederland, België, Bayern en Hamburg dacht ik…

Het kan idd zijn dat er nog scholen vrij zijn tijdens carnaval maar de officiële data zeggen iets anders : zoek gerust op!
Enkel Zuid Nederland, België, Bayern en Hamburg dacht ik…

Het kan idd zijn dat er nog scholen vrij zijn tijdens carnaval maar de officiële data zeggen iets anders : zoek gerust op!
Enkel Zuid Nederland, België, Bayern en Hamburg dacht ik…

VDG_1979 op 16 feb 2018 07:50

Adviesdatum voor Zuid Nederland in 2019 is de week vóór carnaval, tegelijk met midden-Nederland.

Terug naar dit jaar. Wij (midden Nederland) hebben over een week pas vakantie en als ik alle grafiekjes e.d. goed heb begrepen, dan zal het inderdaad relatief rustig zijn in de Alpen. Dat zou mooi zijn!

En als het carnaval is heeft ook een aardig gedeelte vrij van Duitsland en echt bijna heel België wel denk ik.
Dus volgend jaar is ook vrij gunstig dus… Net als dit jaar voor midden nederland!
Rustig zal het niet zijn, maar je kan ook alles tegen hebben qua vakantiespreiding en dan is het nog drukker.

Wij gaan vrijdag naar Fiss. Voor de aardigheid de nog vrije onderkomens nog even bekeken, geeft toch wel een beeld van de drukte. Tot mijn verbazing zijn er deze week nog best veel accomodaties vrij, ook de normaal geprijsde appartementen. Terwijl volgende week er alleen nog maar een paar hele dure hotels vrij zijn. Dus qua bezetting is dit jaar de eerste vakantieweek rustiger als de tweede week.

Plaats een reactie