Liften in Morgins zullen misschien niet meer openen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Morgins

Een beetje mosterd na de maaltijd dat wel. sorry
Maar het minimumloon in Zwitserland is 3000 euro p.m.
En is daarmee het hoogste minimumloon van de wereld (18,04 euro per uur)
En ja dan maakt 2 x cappuccino in glas voor 14 euro van goede kwaliteit in Zermatt ook niets meer uit.

Salaris voor een Sales Manager in de regio Zürich is CHF 134,870 (124,260 euro)
Ja kan kunnen we nog wel een auto kopen met alleen 6 procent BTW en geen 21 procent BTW en BPM zoals in Nederland.
OZB kennen ze niet.
Vermogens rendementsheffing kennen ze niet.
Erfbelasting in sommige kantons bestaat niet.
Ze geven het dis aan andere dingen uit zoals koffie ?

O ja
In Nederland is het minimumloon voor iemand van 20 jaar 954,25 euro.
Dan is koffie in Zwitserland heel duur.
Kortom je moet in Zwitserland werken om die prijzen te kunnen betalen en dan nog is Zwitserland ook voor Zwitsers erg duur geworden.

@Hooykaas: ik weet niet of Zwitserland ook voor Zwitsers heel duur is geworden, maar het is natuurlijk wel zo dat Zwitsers in het buitenland zich helemaal gek lachen om de prijzen daar. Ik kan me goed voorstellen dat de grensgebieden daar last van hebben, want je moet wel een enorme patriot zijn (koopt Zwitserse waar!) om niet een (heel) klein stukje verder te rijden en dan voor de helft van het geld te zitten.

Om een beetje on topic te blijven: ik kan me goed voorstellen dat je als (Zwitserse) fan van Morgins / PdS lekker in Avoriaz of Chatel gaat zitten. Zelfde skigebied en veel goedkoper…

*bericht bewerkt door Forza op 21 jun 2017 10:40

@Forza daar heb je helemaal gelijk in.
In Oostenrijkse Topgebieden dit jaar 30 procent meer Zwitsers.Ik heb er met 1 gesproken en die zei mij. “ik kan hier 2 weken vakantie houden ipv 1 week in Zwitserland voor het zelfde geld.”

@Forza daar heb je helemaal gelijk in.
In Oostenrijkse Topgebieden dit jaar 30 procent meer Zwitsers.Ik heb er met 1 gesproken en die zei mij. “ik kan hier 2 weken vakantie houden ipv 1 week in Zwitserland voor het zelfde geld.”

Hooykaas op 21 jun 2017 11:13

Precies, en deze redenering gaat ook voor ons Nederlanders op. Wij gingen altijd naar Zwitserland en het land is nog steeds prachtig, maar voor hetzelfde geld kunnen wij twee weken in bijvoorbeeld Serre Chevalier of Italië zitten, en dan zitten we niet bepaald in een klein hok.

Mr. Slow

@Quick

Vanuit Linga kun je toch niet rechtreeks naar Champoussin? Je moet dan via lindarets en Mosette?

Overigen geraakt je wasrschijnlijk nog wel in champoussin, maar kom je er niet meer weg…
Liften zijn onderdeel van Telemorgins en zullen dan ook niet openen

*bericht bewerkt door Superskismurf op 21 jun 2017 17:43

Overigens denk ik dat de franse gebieden wel zullen inspringen, zie bijv Torgon, waar chatel nu exploiteert. Op dit moment is de druk nog niet hoog genoeg opgelopen en wacht men af, misschien wel tot de boel failliet is. Dan heb je geen last meer van de huidige aandeelhouders.

Ik was in Zermatt voor 1 liter water 20 euro kwijt. Of iemand het nu wèl of niet kan betalen. Ik vind het schandalig.

31 juli deadline verstreken, geen nieuws anders dat er de komende 15 dagen besprekingen zijn met schuldeisers en aandeelhouders. …

En nog steeds is er een tekort , nu worden de tweede huis eigenaren benaderd. Wordt heel moeilijk verhaal zo

http://www.lenouvelliste.ch/articles/valais/chablais/morgins…

*bericht bewerkt door Superskismurf op 16 aug 2017 02:14

http://www.lenouvelliste.ch/articles/valais/chablais/on-va-p…

Dankzij een injectie van oa TéléChampéry-Crosets (1,4 million) en het bedrijf Chalet-Neuf-Bellevue (200 000 francs) kan het gebied komend seizoen openen.

Click. Click. Peace

Goed nieuws voor de PdS-gangers komende winter!

Maar wat zijn de plannen voor de langere termijn? Het zal toch wel duidelijk zijn dat er écht iets moet gebeuren om het gebied rendabel te krijgen. Lijkt me dat een goede, centrale verbinding vanuit Morgins naar beide kanten daarbij essentieel is. Maar dat gaat wel een paar centen… ehh… francs kosten!

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Een beetje mosterd na de maaltijd dat wel. sorry
Maar het minimumloon in Zwitserland is 3000 euro p.m.
En is daarmee het hoogste minimumloon van de wereld (18,04 euro per uur)
En ja dan maakt 2 x cappuccino in glas voor 14 euro van goede kwaliteit in Zermatt ook niets meer uit.

Salaris voor een Sales Manager in de regio Zürich is CHF 134,870 (124,260 euro)
Ja kan kunnen we nog wel een auto kopen met alleen 6 procent BTW en geen 21 procent BTW en BPM zoals in Nederland.
OZB kennen ze niet.
Vermogens rendementsheffing kennen ze niet.
Erfbelasting in sommige kantons bestaat niet.
Ze geven het dis aan andere dingen uit zoals koffie 😃

O ja
In Nederland is het minimumloon voor iemand van 20 jaar 954,25 euro.
Dan is koffie in Zwitserland heel duur.
Kortom je moet in Zwitserland werken om die prijzen te kunnen betalen en dan nog is Zwitserland ook voor Zwitsers erg duur geworden.

Hooykaas op 21 jun 2017 10:05

in Val Gardena opvallend veel Zwitsers op zomervakantie deze maand. Een praatje bij de hut leerde me dat dit écht een financiële reden had “ook voor ons Zwitsers is Zwitserland te duur aan het worden”
Tja, geen toeristen, geen geld, geen nieuwe liften. Eenvoudig verhaal eigenlijk.

Om nog even op dit terug te komen “In Nederland is het minimumloon voor iemand van 20 jaar 954,25 euro.” -> Ligt eraan of die 20-jarige thuis woon of niet. Voor iemand die dubbel zoveel verdiend maar een lening, auto, verzekering etc,… is die koffie nog duurder dan die 20-jarige die nog bij mama en papa woont… :)

Lees net dat Morgins in de winter gewoon open gaat zijn.

http://www.lenouvelliste.ch/articles/valais/chablais/on-va-p…

Dankzij een injectie van oa TéléChampéry-Crosets (1,4 million) en het bedrijf Chalet-Neuf-Bellevue (200 000 francs) kan het gebied komend seizoen openen.

Rogier op 21 sep 2017 09:53

Yes! Dat wordt komend seizoen in ieder geval één keertje er langs om ook van dat deel te genieten! Hopelijk hebben ze ook een lange termijnplan kunnen opstellen(?).

*bericht bewerkt door Siard op 25 sep 2017 16:29

Stay frosty

Plaats een reactie