Uitbreiding skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winklmoosalm - Steinplatte

Per aankomend seizoen vervalt de Schneewinkel skipas ten faveure van de skipas 3 Länder Freizeit- Arena. Dit houdt in dat de bestaande gebieden van de Schneewinkel pas worden uitgebreid met Lofer en Unken. En volgens de eerste berichten lijkt de prijs nagenoeg gelijk te blijven. Men spreekt over wellicht een enkele euro verschil. Ben benieuwd…

hmm Lofer is nog wel aardig maar Unken stelt volgens mij weinig voor.
Overnacht zelf al 15 jaar in waidring, maar de laatsten jaren pakken we steeds vaker de auto naar Fieberbrunn (20min.)

Wordt tijd dat Lofer en de Steinplatte verbonden gaan worden, ook al zal dat ivm beschermt wildgebied wel nooit gaan gebeuren.

Waarom zou Steinplatte moeten verbonden worden? De 2 gebieden zijn heel familiaal gericht en draaien volgens mij prima! Dat zou beide gebieden eerder kapot maken.

Plus het terrein daartussen zal flink bewerkt moeten worden om pistes te creëren. Weinig hellingen, veel rotsen en (te) weinig beschutting dus sterk afhankelijk van besneeuwing.
Unken heeft weinig meerwaarde inderdaad maar als je rust wil zit je daar goed. Zal ook weinig poederstress zijn…

@Joy85, ze hoeven ook niet verbonden te worden hoor. Ik kan me er helemaal in vinden dat beiden familiair perfect zijn. Kwalitatief is, in ieder geval de Steinplatte, ook fantastisch natuurlijk met enkel moderne liften.

Echter is het risico wellicht dat ze het prijstechnisch op een gegeven moment niet meer kunnen winnen; een skipas voor de Steinplatte is op dit moment al niet bepaald goedkoop voor het aantal km’s dat je ervoor krijgt.

Inderdaad jammer dat Fieberbrunn destijds van de Schneewinkelpas is gehaald. Prijs daarna niet naar beneden aangepast. Moet zeggen dat ik het persoonlijk nu ook weer niet een tè hoog tarief vond de laatste jaren gezien de moderne liften, besneeuwing en preparatie. Overige gebiedjes die tot nu op de pas er bij waren hadden weinig meerwaarde, Lofer lijkt me wel een pluspunt nu.

Bij een meer dan driedaagse pas zit je sowieso aan de Freizeit Arena pas vast. Toch is een dagje Lofer en een dagje St. Johann best de moeite waard. Naar Unken is wel wat ver rijden.
Wil je per sé naar Fieberbrunn kun je natuurlijk ook de Salzburg/Kitzbüheler Allstar card overwegen… Kost wel meteen 40 euro meer bij een 6-daagse pas.

Klopt Bennie, maar voor die €40 krijg je ook wel érg veel extra pistes vergeleken met bijv. de Freizeit Arena pas. St. Johann is zeker de moeite waard, echter is het voor dat gebied wel belangrijk dat er voldoende sneeuw ligt en dat de temperatuur laag genoeg is, gezien het feit dat je bijna constant naar het dal toe skiet.

Ik ski eigenlijk altijd richting het dal… omhoog ga ik met de lift.

Ik ga regelmatig naar Lofer, maar de volgende keer met deze pas ga ik zeker ook een uitstapje maken naar bijv. de Steinplatte!

Plaats een reactie