Hintertux 30 juni t/m 2 juli

Ik ben wel weer klaar met de Nederlandse hitte en ik heb wat vrije tijd. En dan kijk je naar de weersvoorspellingen van de Oostenrijkse gletsjers… In de loop van komende week is er een serieuze temperatuurdip en neerslag. Poeder op de gletsjer dus.

Wie gaat mee een lang weekend afkoelen? Mij plan is eenvoudig:

Donderdag 29 juni wegrijden ('s nachts doorrijden of eventueel overnachting bij München ergens)
Vrijdag t/m zondag skiën op de Hintertux
Zondag eind van de middag weer terug rijden naar Nederland

Een skipas voor 3 dagen kost 118 euro, hoe duur we de rest maken bepalen we zelf. Ik heb een auto met skibox waar in totaal 3 personen en bagage prima in passen.

Ik ga niet mee, maar ik verwacht wel een (foto)-verslag van de reis ;)

Ik zal kijken wat ik kan doen.

##$%#!#%^&!
Veel zin maar moet werken. Dat gaat hem niet worden. Maar het idee is top!

Ik moet helaas ook werken! Dus dat wordt hem voor mij ook niet :(

damn, wel vakantie, maar de vrijdag al van 's ochtends tot de avond volgepland met verplichtingen waar ik niet onderuit kan komen. Veel plezier ginder!

Dat weekend is echt te kort dag, maar ik heb de hele zomer zeeën van tijd en zat net eens rond te speuren naar zomerskiën…is dat echt de moeite waard voor 3 dagen? 20 km piste, 3 dagen en 900 km, maar volgens mij kan je daar bij goed weer wel de hele dag?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mits de sneeuw goed is, vind ik het een dag of 3 zeker waard. Afdalingen op Hintertux zijn vrij lang en zeker niet saai. Alleen maar slush en waterskiën zou ik niet 3 dagen doen.

Helaas geen tijd ?

Tnx @Tiny-M…op zich dus wel de moeite waard als je flexibel bent en het weer in de gaten kan houden…Acco zal niets kosten, leaseauto wordt ook niet duurder van extra kilometers…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als het zomers warm is en het ook op de gletsjer boven 0 is, is het vanaf 13.00 uur echt waterskiën. Maar als er een koude-dipje is - zoals komend weekend - en de temperaturen rond of onder 0 blijven, dan kan je de hele dag skiën. De liften gaan al om 8.15 uur open…

Twee jaar geleden steeds tot 13.00 uur ski’s getest op de gletscher (@Huski was niet aan het testen, maar zijn ‘toe-drag’ aan het onderhouden in de slush); 's middags in het dal chillen en in korte broek op het terras zitten. Je kan dan natuurlijk ook een wandeling gaan maken, een dorpje bekijken, als het echt warm is gaan zwemmen in een meertje, mountainbiken, etc.

Auto zit vol, accommodatie geboekt.

En een dik pak poederrrr :D

Vandaag nog niet, dikke regen, maar vanacht zakt de temperatuur…

Auto zit vol, accommodatie geboekt.

GiGi op 28 jun 2017 23:01

Veel plezier alvast, geniet van de verse sneeuw!
Foto’s zien we wel verschijnen

Als er wat te zien is (en we niet met onze koppen in de wolken zitten), zal ik wel wat foto’s en een klein verslagje maken.

Plaats een reactie