Forumregels

Sinds vandaag staan de nieuwe forumregels online. Met wat meer forum-ervaring leek het ons een goed idee om wat meer duidelijkheid te brengen. De grote lijnen blijven natuurlijk hetzelfde. We hebben de puntjes wat meer op i gezet, en we bieden meer duidelijkheid wat betreft handhaving. Deze regels zullen de rode draad vormen voor de moderators bij alle beslissingen die genomen worden.

Hier staan ze: https://www.wintersport.nl/forum/regels

Click. Click. Peace

kleine feedback:

vind deze toch wel bijzonder,

◦Ons forum is niet bedoeld voor bedrijven. Bedrijven die toch berichten plaatsen, betalen 500 euro boete per bericht. Wil je als bedrijf toch je boodschap kwijt? Neem dan contact met ons op

boetes uitdelen hebben we handhavende instanties voor in NL, ben ook benieuwd tot hoever je zoiets kan afdwingen bij een bedrijf, volgens mij is dit ook in strijd met bepaalde regels en wetten.

stel ik heb een bloedhekel aan een bedrijf, maak een account aan onder diezelfde bedrijfsnaam en plaats een aantal berichten op “naam” van dit bedrijf hoe ga je dart hard maken ?

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d Dan zien wij vrij eenvoudig dat jij het bent die als dat bedrijf post. We zullen contact opnemen met het desbetreffende bedrijf. Vaak is het dan snel genoeg duidelijk of de posts uit het bedrijf zelf komen.
Deze regel stond ook in onze oude regels, en is niet aangepast omdat het een effectieve regel blijkt.

Click. Click. Peace

Vreemd dat er wel sancties worden opgelegd aan bedrijven als zij reclames plaatsen en dat er wel wordt gesproken over het verbod voor het plaatsen van privé informatie, maar dat er met geen woord wordt gerept over het openen van topics die aanzetten tot illegale praktijken zoals het verhandelen van Autobahn vignetten en het door meerdere personen gebruiken van dezelfde skipas.
De eerste 2 vind ik niet meer dan normaal, het laatste komt een beetje inconsequent over.
Daarbij is het 2e aspect (privé gegevens) volgens mij al bij wet geregeld, dus is hier overbodig.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 01 jul 2017 13:04

Rob

@RCGrootveld Veel topics over het gebruik van meerdere personen op een skipas gaat verder in goede discussies waar de voors en tegens worden besproken en waar gebieden worden genoemd die speciale ouder-passen hebben. Dus dat is nuttig.
Op dit forum komen weinig topics voor over de verkoop van autobahn stickers. Bij bepaalde tunnels zijn tien strippenkaarten enzo niet persoons/voeruig gebonden.

Als het vol tegen de wet ingaat dat pakken wij het zeker op, en is het gewoon verboden. Is het op het randje dan leggen wij uit (of andere gebruikers) wat wel en niet mag. Dat is verstandiger en vooral veel leerzamer dan van te voren keihard verbieden.

Click. Click. Peace

@Rogier:
OK, helder hoewel ik meer een “preventie” mens ben; ofwel beter vooraf verbieden, dan achteraf corrigeren

Rob

Er staat dat jullie extra streng letten op links naar eigen websites. Maar wat mag nu wel en wat niet?? Bijv een link naar een filmpje wat je gedeeld hebt op Facebook of een link naar een blog over bijvoorbeeld een skigebied dat je eens geschreven hebt??

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Link naar facebook filmpje / vimeo / youtube etc is nooit een probleem, als het wintersporters gerelateerd is. Als het nuttig/leuk is voor gebruikers dan mogen links naar blogs/websites ook. Als het pure reclame is, of overdreven vaak terug komt dan mag het niet. Iemand die voor het eerst post en meteen vol zet met links naar eigen websites is ook wat anders dat vaste bezoekers.

Click. Click. Peace

@RFKANGOO Link naar facebook filmpje / vimeo / youtube etc is nooit een probleem, als het wintersporters gerelateerd is. Als het nuttig/leuk is voor gebruikers dan mogen links naar blogs/websites ook. Als het pure reclame is, of overdreven vaak terug komt dan mag het niet. Iemand die voor het eerst post en meteen vol zet met links naar eigen websites is ook wat anders dat vaste bezoekers.

Rogier op 6 jul 2017 07:33

Zoiets als het kickstarter jassen topic, bedoel je?

is er al geweten of de wintersporters app terugkomt

Deze komt dit seizoen in ieder geval niet terug. Onze website werkt erg goed op mobiel en we stoppen onze tijd liever in andere projecten.

Click. Click. Peace

Deze komt dit seizoen in ieder geval niet terug. Onze website werkt erg goed op mobiel en we stoppen onze tijd liever in andere projecten.

Rogier op 27 jul 2017 23:05

Goed streven!
Bij een goed opgezette mobiele (~uitgeklede) versie van de reguliere website, heeft een app meestal geen toegevoegde waarde.
Kun je je energie beter in andere zaken steken.

Rob

vraagje , is dat normaal dat wintersporters .be anders is dan wintersporters.nl

De homepage wel, forum/algemene info niet.

Click. Click. Peace

mag je wel een video die je zelf hebt gemaakt van je skivakantie hier op delen? Zo kan mijn skivakantie in de herfst wel interessant zijn in pitztal afgelopen seizoen. dit zijn dan video’s die op youtube staan waar ondertussen al een hoop op staat.

Hoe Hoger Hoe Beter

@koenlam1 Dat mag zeker! leuk zelfs!

Click. Click. Peace

@koenlam1 Dat mag zeker! leuk zelfs!

Rogier op 29 sep 2017 14:41

aah top! zou ik binnenkort wat leuks delen:)

Hoe Hoger Hoe Beter

Sorry ik had de regels niet gelezen.ik zal het eraf halen excuses

Hey rogier. Ik heb al 2 keer een topic “wie heeft ervaring met ski like a pro” gepost en al 2 keer deleten jullie die titel. Ik dacht toch niet dat ik daarmee jillie regels overtrad?

Wij hebben de titel niet aangepast. Ik weet niet wat er fout gaat. Ik heb het aangepast.

Click. Click. Peace

Niks mis met doorgeven van autobahnvignetten en skipassen. Ze kunnen immers slechts voor/door één auto/persoon tegelijkertijd gebruikt worden. Je “koopt” gedurende de geldigheidsduur een plek op de Autobahn of de piste.

Huub

@Belleman Nee, dat is niet toegestaan. Deze zijn persoongebonden.

Click. Click. Peace

Zo zullen de formele regels wel zijn. Inhoudelijk neem ik de vrijheid om ze in mijn voordeel te interpreteren en toe te passen.

Huub

Dat is verboden en daarom op ons forum ook niet toegestaan. Eventuele discussie hierover liever in een ander topic.

Click. Click. Peace

Ik kan helaas niet vinden aan welke eisen afbeeldingen moeten voldoen als je deze wil delen.

@mischa72 Simpel wintersport of topic gerelateerd, en de gebruikersrechten moeten bij jezelf liggen of het beeld moet vrij te gebruiken zijn. Verder is aanstootgevend materiaal natuurlijk verboden.

Click. Click. Peace

Top, er zijn geen eisen aan het formaat (in pixels of MB’s) van de afbeelding?

Jawel volgens mij is dat iets van 3 mb, maar dat zou ik even moeten vragen aan de technische jongens. Sowieso worden de plaatjes gedownsized.

Click. Click. Peace

Wat bezielde die paspoorten berichten nou, hoe komt dat hier terecht?

@AFB79 die paspoortboeren kom je helaas op bijna elk forum tegen.
Onplezierige topicvervuiling.

It is an amazing world

Plaats een reactie