Klein gebied waar kinderen zelf uit de voeten kunnen

Hallo,
Wie weet er nog een gebied dat zo klein is dat kinderen van 8-10jr makkelijk zelf rondjes kunnen skien? En waar het niet druk is bij de lift/op de piste. We zoeken echt een gebied met 1-3 liften en dat op loopafstand van huisje/hotel is. Je kunt bij zoekmachines wel zoeken op kleine gebieden maar niet zo klein als ik zoek.

En liefst niet te ver rijden en wel sneeuwzeker. We hebben dit een paar jaren in Oostenrijk gehad maar dat hotel is nu veel te duur geworden. Willingen is ook nog een optie maar liever echt naar de Alpen.

Ben benieuwd en ik vermoed dat er meer mensen graag zulke gebieden willen weten…

Dank jullie wel!

Kijk eens naar het skigebied buchensteinwand pillerseetal

Klein gezellig skigebied, in principe niet sneeuwzeker, maar in al die jaren, heb ik nog nooit meegemaakt dat er geen sneeuw ligt.

Er liggen een paar hotels/app aan de piste.

Succes met zoeken.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

@medervee Zuid-duitsland heeft wel een aantal van die gebiedjes met zomaar een aantal liften. Perfect voor de kinderen en daarnaast ook nog redelijk sneeuwzeker. Het voordeel van Zuid-Duitsland is ook dat het makkelijk aan te rijden is vanuit NL. Denk bijvoorbeeld aan Steibis of Thalkirchdorf. Deze gebiedjes vallen beide onder Oberstaufen, dus een keer een dag een ander gebiedje meepakken behoort ook nog tot de mogelijkheid.

In Beieren ligt nog Nesselwang, dit heeft ook maar 5 liften, waarvan 2 een combi zijn van stoeltjes met kabines. Ideaal voor kleine kinderen die dan in de kabinelift naar boven kunnen.

Als laatste tip kan ik nog 1 van de gebiedjes uit de skiregio Hornerdorfer aanraden. Ook dit is een verzameling van een aantal kleinere gebiedjes, waarvan Balderschwang doordat het wat hoger ligt dan de gebiedjes die ik hiervoor noemde het meest sneeuwzeker is.

Born to Ride

Goedemorgen!
Wat zijn jullie snel! Zeker nu mensen vooral zomervskanties aan hun hoofd hebben.

Hartelijk dank voor de suggesties! Met zulke concrete namen kom ik vast verder en ga er vanavond eens op googelen. Is toch speld in hooiberg als je zonder tips zoekt.

Groet van Maarten

Kijk eens naar Biberwier.

Piste riderrrrr

Nog een echte kleine geheimtip: Oberammergau Een heel oud en super sfeervol stadje. 1 stoeltjeslift met een redelijk lange en eenvoudige afdaling welke prima te doen zijn voor jonge kids en nog 2 sleepliften. Aan de andere kant van de stad ligt een oude gondel vanwaar je 1 lange zwarte en 1 mooie skiroute kan skien. Dat is voor de ouder die een keer eens een uitdaging wil doen. Verder is het gewoon erg genieten in het stadje. Een paar kilometer verderop ligt Unterammergau. Daar heb je ook nog een klein gebiedje met een paar kilometer aan wat meer uitdagende pistes.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 06 jul 2017 08:47

Born to Ride

In Oostenrijk: Fendels.

In welke periode willen jullie gaan? Drukte en sneeuwzekerheid hangt daar sterk mee samen namelijk…

In Oostenrijk: Fendels.

77steve op 6 jul 2017 08:57

Dat wIlde ik ook voorstellen.

Aftellen maar!

Klein, goedkoop, dichtbij en authentiek: http://www.raggal.net/home.asp

Owja er schiet me er nog 1 te binnen in Kleinwalsertal: Een pareltje: Heuberg/Hirschegg

*bericht bewerkt door Matthias123 op 06 jul 2017 11:16

Born to Ride

Burserberg (Brandnertal - 55 km piste)

Wij gaan al jaren naar landal brandnertal. Ligt aan de piste. Ideaal gebied voor kinderen. Na aankomst gaan onze kinderen meestal direct naar boven met de sleeplift om alvast wat blauwe pisterondjes te doen. Jongste zoon van toen zeven kan zich daar ook prima redden. Je kan ook maar op een plek uitkomen en dat is recht onder het terras. Er is ook een stoeltjes lift om hoger in het gebied te komen. En over te kunnen steken met een lift naar Brand.

Mijn jongste twee kinderen van 8 en 11 wilken dolgraag volgend jaar weer naar Burserberg. Ze vinden de skischool leuk. De kruip-door-sluip-door paadjes kennen ze. Ideaal. Helaas willen onze oudste twee van 13 en 15 jaar logischerwijs wel eens wat anders.

Er is trouwens nog meer accommodatie te vinden dan alleen landal maar het complex van landal ligt perfect en heeft een zwembad en speelruimte om kinderen ook na het skiën te vermaken.

Berwang Tirol
Zelf nooit geweest maar hoor er alleen maar goede berichten over van mensen met “kleine” kinderen.

Ik kan je ook zeker Biberwier aanbevelen. Daar hebben ze een appartementencomplex aan de piste: Brabanderalm heet het. Is helemaal super daar!

TS zoekt een - voor onze begrippen - echt klein skigebied. 1 tot 3 liften. Ik vond mijn tip (Fendels) al op het randje van (te) groot daarvoor. Bovendien moet het rustig zijn (daaraan voldoet Fendels zeker, zelfs in de krokus) en sneeuwzeker. Dat er dan Wintersporters komen met Brandnertal, KWT en Berwang als tip… Die zijn ongeveer 3 tot 5 keer zo groot als TS zoekt. En bovendien hebben die ook veel duurdere skipassen. Dat zijn zeker ook kindvriendelijke gebieden, maar TS zoekt specifieker dan dat.

Tannheimertal is ook een goede optie. Buchensteinwand is een alleraardigst skigebiedje, maar al een behoorlijk eindje rijden. Bezau/Andelsbuch in het Bregenzerwald voldoet ook aan de wensen, maar is niet al te modern. Iets groter is Laterns-Gapfohl. Daarvoor moet je een klein stukje bergwegen rijden.

TS zoekt een - voor onze begrippen - echt klein skigebied. 1 tot 3 liften. Ik vond mijn tip (Fendels) al op het randje van (te) groot daarvoor. Bovendien moet het rustig zijn (daaraan voldoet Fendels zeker, zelfs in de krokus) en sneeuwzeker. Dat er dan Wintersporters komen met Brandnertal, KWT en Berwang als tip… Die zijn ongeveer 3 tot 5 keer zo groot als TS zoekt. En bovendien hebben die ook veel duurdere skipassen. Dat zijn zeker ook kindvriendelijke gebieden, maar TS zoekt specifieker dan dat.

77steve op 6 jul 2017 16:54

Burserberg heeft maar 4 liften. 2 beneden. Een halverwege en een sleeplift helemaal boven. Mijn jongste kinderen zijn nog nauwelijks de kant van Brand op geweest. Helaas is wel de prijs van de skipassen twee jaar geleden omhoog gegaan. Maar nog steeds vinden wij het een perfect gebied voor kinderen. Zelfs in de voorjaarsvakantie zijn er nauwelijks wachttijden bij de liften.

Großer Arber. Mooiste Kinderland die ik ooit heb gezien. Wij hebben hotel op een paar minuten lopen. Lekker goedkoop, sneeuwzeker en moderne liften.

Tannheimertal is ook een goede optie. Buchensteinwand is een alleraardigst skigebiedje, maar al een behoorlijk eindje rijden. Bezau/Andelsbuch in het Bregenzerwald voldoet ook aan de wensen, maar is niet al te modern. Iets groter is Laterns-Gapfohl. Daarvoor moet je een klein stukje bergwegen rijden.

Bennie op 6 jul 2017 17:05

Tannheimertal, dat vind ik de beste tip tot nu toe! Prachtig dal (volgens mij volgens een of andere verkiezing zelfs het mooiste Alpendal) en inderdaad een paar zeer overzichtelijke skigebiedjes.
@medervee : als je nog meer (specifieke) tips wilt, dan kun je wellicht aangeven waarom je een dergelijke skigebiedje zoekt? Ik vind zelf een klein skigebied fijn met kinderen omdat je dan zeker weer dat je ze weer tegenkomt met lessen. Er zijn echter ook ouders die hun kids zelf willen laten skiën en daarom een klein gebied willen (in dat geval zou ik Bürserberg niet doen, omdat ze dan wel stiekem/per ongeluk naar Brand kunnen).

Dank jullie wel! Ben erg blij met deze concrete namen waarvan ik van de meesten nog nooit gehoord had. Ben benieuwd.

We zijn met 3 kinderen, een vrouw die niet skiet en ik (ski mijn hele leven al maar wil gewoon een fijne piste die ik goed ken en waar ik de fijne sporen weet).
Ging vroeger vaak naar La Plagne maar met 3 kleine kinderen (6, 8 en 9) heb je daar weinig te zoeken. Klein gebied heeft vaak goedkope skipas, rustig bij liften en op piste, onmogelijk om te verdwalen en je komt vaak kinderen uit hotel tegen…en je kunt makkelijk even een uurtje skien ipv dat je meteen hele dag moet.

Dan is het Tannheimertal echt een goede, samen met de Hörnerdorfer.

Ik zal eens kijken…meeste gebieden maken reclame voor hoe groot ze zijn dus die kleine vallen niet zo op…en vind goede ervaringen van anderen ook wel prettig.

Dank voor alle tips en ik kan voorlopig weer verder!

Schwarzenberg (Vorarlberg). Skiën op de Bödele.
Skischule Schwarzenberg aldaar is een fantastische skischool.
Je mag me altijd pb sturen.

*bericht bewerkt door Skimams op 06 jul 2017 21:54

mama on a mission in the snow

Wat denk je van de Reitherkogel Bahn in Reith im Alpbachtal.
1 gondelbaan met 3 sleepliftjes.
Dit gebied heeft maar 1 piste en ze komen dus altijd beneden uit onderaan de lift.
De prijs voor een onderkomen in dit dorp is ook niet heel hoog en de skipassen zijn flexibel te verkrijgen (bijv. Een 1 uurs skikaart)
Je zit ook zo op de A12 Inntal autobahn en binnen 40 min. In het centrum van Innsbruck of Kufstein.

Veel succes met zoeken ;)

Even iets heel anders.(Off-Topic)
Moeten je kinderen niet gewoon op les in een klasje met andere kinderen.
(Ik ben niet zo van alleen lopen experimenteren)
Voordeel is dat je kinderen beter leren skiën en jij naar een groot gebied kan gaan.Waar je behoorlijke Pistes hebt.
Een gebied met 3 liftjes heb je voor jezelf echt niets aan zoals je voorstelde.
Sterker nog ik zou zelf ook even een lesje gaan nemen om de puntjes op de I te zetten.

Hinterstöder, wel een wat groter gebied maar alles op een berg, dan heb je zelf ook nog wat meer om te skiën.

Dienten Die Alte schule

Even voor de volgende keer (en anderen die evt. meelezen):

https://www.wintersport.nl/skigebieden/thema/kleine-skigebie…

Je kunt kleine skigebieden zoeken aan de linkerkant van deze website. Vervolgens sorteren op km piste van klein naar groot en klaar is kees. Zo kwam ik uit bij onder andere Fontanella-Faschina en Hoch-Imst.

Mr. Slow

@Quick, fontanella-faschina is alleen geschikt voor kinderen die aardig kunnen skiën, hotels zijn er maar sfeer totaal niet. Rondjes skiën kan daar maar totaal uit zicht van anderen. Pas is de volle mep betalen voor de 3talerpas enz. Het is wel ultra rustig, dat wel. Als de kinderen zelfstandig fatsoenlijk kunnen skiën en je wil naar die omgeving, zou ik eerder Au-Schoppernau (Diedamskopf) aanraden.
Geeft meteen ook de beperking van dat keuzemenu aan.

Hochzeiger (Jerzens) ,zeer sneeuwzeker.
Zoek een app/hotel in (wijkje) Liss of Kaitanger,deze zijn op loop afstand van de lift.
Kinderen tot 10 jaar krijgen een gratis skipas,ook leuk.

peet3972

Ik ben het eens met @vlinder, burserberg is geweldig voor kinderen. Wij komen er al sinds 1980, en onze kinderen zijn daar begonnen met skien, inmiddels volwassen, en gaan nog steeds graag mee. Dat zegt genoeg. Het is wel belangrijk heel vroeg iets te zoeken, omdat de mensen, meestal het appartement, direct weer boeken voor het volgende jaar. Het mooiste is boven op de thengla te zitten, op loop afstand van de piste.

Ik ben er nog nooit geweest maar volgens mij is Laterns/Gapfol ook een geheimtip. Sudelfeld idem dito en helemaal nu met de moderniseringen. Ehrwalder Almbahn lijkt me ook overzichtelijk. En inderdaad Balderschwang en Neunerkopfle. Ook Sollereck bij Oberstdorf,

Plaats een reactie