Klein gebied waar kinderen zelf uit de voeten kunnen

Ik zie opeens heel veel recties erbij…dank jullie wel!

Uiteraard had ik ook op oa deze site gezocht naar kliene skigebieden…maar het kleinste dat je kunt kiezen is 50km…terwijl ik zoek naar gebieden met 2-5km…althans, ik denk dat die vooral aan onze wensen voldoen. Op die manier ben ik al een aardige lijst namen afgeweest…maar vielen toch vaak af (geen Nederlandse kinderen, alleen voor gevorderden, toch erg dure skipassen, etc).

De kinderen krijgen ook skiles maar we hebben allemaal vakantie. Dus 3 ochtenden en verder gewoon lekker skien wanneer ze willen maar ook naar zwembad, spelletjes doen, etc. Ze hebben al een paar cursussen in Zoetermeer gehad en dus ook in Oostenrijk (alleen de jongste nog niet).

In alle bescheidenheid vind ik mezelf goed genoeg skien om geen skiles meer te nemen. We woondoen vroeger achter 1 van de eerste borstelbanen waar ik iedere dag na school te vinden was en heb alle klassen gedaan. Puntjes op de i kan natuurlijk altijd. Ik heb zoveel geskied dat ik niet perse meer een groot gebied hoef en de hele dag ga skien. Ik vind het fijner om, als je ivm kinderen toch ook andere dingen doet, iedere dag bv 3 uur te skien…maar dan wel optimaal, dus geen wachtrijen bij de lift en 2-3 hele fijne pistes die ik goed kan. Dat vind ik veel fijner dan steeds stoppen om kaart te lezen, steeds weer nieuwe piste en zorgen dat je op tijd weer ergens bent.

Het is du ook belangrijk dat je vanuit het hotel gewoon even een uurtje kan skien en weer terug kan…gezien de diverse ski-ambities in het gezin:-). Dus ook geen centrale lift waar je mee naar skigebied moet bv.

Ik kwam weer op de site om jullie tips te googelen…dus dat ga ik doen!

Dank nogmaals en groet van Maarten

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. @medervee
Alles is duidelijk.

@medervee, de skilessen in burserberg/brand zijn s’morgens of s’ middags 2 'a 2/5 uur per dag. Burserberg is vrij klein, en is de piste met de sleeplift al snel goed te doen. Voor de meer gevorderde skieer, kun je met de gondel naar het grotere Brand, op de zelfde liftpas. Landal xit direct op de piste, uitzicht vanaf het balkon op de piste, en skischool. Ideaal met kinderen. Evt voor een app , zou je
Kunnen kijken naar bv app birkenhof, op loopafstand va de de piste.mocht je meer info nodig hebben , mag je natuurlijk altijd een pm sturen.

Wil je naar het Burserberg, kijk dan vooral naar andere onderkomens dan Landal. Dat is met toch schreeuwend duur zeg!

Landal is ook schandalig duur, daarom is het ook zaak, om nu op zoek te gaan / of vvv benaderen, als je een app wilt huren in het brandnertal, omdat er niet zo veel mogrlijkheden zijn.

Als het echt klein mag en zeker met Nederlandse kinderen: Kirchdorf in Tirol.

Plaats een reactie