We kunnen niet kiezen?

Waar gaan we eens naartoe deze winter? We komen er maar niet uit!

We gaan in Januari een weekje op pad met een hele groep, met 15 tot 20 personen, dus we willen graag een huis of groot appartement maar we komen er maar niet uit waar we eens naartoe gaan deze winter :-)

Een gevorderde groep, graag hele dagen op pad, liefst rood en zwart maar de aprés ski is ook belangrijk!

We zijn al geweest in:
Saalbach - Hinterglemm
Westendorf
Kirchberg
Mayrhofen
Sölden

Heeft iemand tips?

Ischgl.

Moet het Oostenrijk zijn? If so, dan zou ik een keer St. Anton am Arlberg proberen. Goede apres-ski, veel uitdaging voor gevorderden en ook enorm uitgestrekt.

Als het antwoord nee is, dan zou je ook nog in Frankrijk kunnen kijken. Daar is de apres-ski vaak wel wat minder, maar liggen wel mooie uitdagende gebieden zoals Alpe d’Huez, L3V, Tignes-Val d’Isère en Serre Chevalier.

Mr. Slow

Zeker Ischgl of Sankt Anton Am Arlberg.De laatste vooral ook voor de Off-Piste mogelijkheden.En natuurlijk voor de nieuwe verbinding naar Lech Zürs .Nog een pluspunt is dat het bv maar 850 km van Utrecht is.

Serfaus!

Gerlos

Als het Oostenrijk moet zijn, sluit ik me aan bij Ischgl als je geen off-piste zoekt. Zoek je dat wel Sankt Anton

Click. Click. Peace

@Ivo4 Alsjeblieft Gerlos toch niet.Veel te weinig Piste kilometers. En je kan er kroketten op de berg bestellen in het Nederlands Ja je moet ervan houden.

@hooykaas Daar moet je inderdaad van houden, maar als ik Kirchberg, Westensdorf en Mayerhofen zie staan, dan past dit goed in hun plaatje!

@Ivo4 Dat klopt inderdaad 😃

Denk ook eens aan Flachau! De moeilijkheidsgraad in de Salzburger Sportwelt valt mee, maar sfeer genoeg en variatie te over. Dagje toeren naar Alpendorf, dagje Zauchensee - Shuttleberg - Kleinarl, even doorrijden naar de Reiteralm voor een dagje 4-Berge (Schladming) voor de sportievere aspiraties. En als er ergens een plek bevalt ga je daar nog eens een dag heen.
Verder zijn Ischgl en St. Anton natuurlijk altijd goed.

Ga je voor uitdaging in een ander land, overweeg dan eens Tignes. Of beter, rijdt nog even door naar Briançon voor Serre Che.

*bericht bewerkt door Bennie op 06 jul 2017 17:16

@hooykaas Daar moet je inderdaad van houden, maar als ik Kirchberg, Westensdorf en Mayerhofen zie staan, dan past dit goed in hun plaatje!

Ivo4 op 6 jul 2017 16:47

Klopt maar het Nederlands gehalte werd ons wat te veel 😂

@Ivo4 Alsjeblieft Gerlos toch niet.Veel te weinig Piste kilometers. En je kan er kroketten op de berg bestellen in het Nederlands Ja je moet ervan houden.

Hooykaas op 6 jul 2017 15:40

Amen to that. Eén dag geweest, een keer en nooit meer!

*bericht bewerkt door DavidW op 07 jul 2017 11:51

Heeft iemand ervaringen met Flachau?

Flachau is een prima skigebied met 860 km piste.maakt deel uit van Salzburger Ski Amade.
Het dorp waar de bekendste skiër van het dorp woond Hermann Maier.
Er vindt elk jaar een afdaling plaats meetellend voor de Wereldbeker op de
“Hermann Maier Weltcupstrecke”
Ik zou er zeker een keer naar toe gaan als je de kans krijgt.

Wij vonden flachau leuk. Flachau gebied is nu aangesloten op wagrain en alpendorf wat het wat uitgebreider maakt niet super uitdagend maar wel een mooi gebied. Het is er wel behoorlijk druk , ook buiten het seizoen om , ook wat drukker in de apres ski wat dat wel weer zo leuk maakt … flachauwinkzauchensee is snel te breiken met de bus vanuit flachau , wil je verderop in het skiamade , dan raad ik wel een auto aan , maar dan kan je wel gebruik maken van nog een paar mooie andere gebieden .

Ik vond zelf Schladming mooi skien , maar je kan ook naar bijvoorbeeld maria alm en gasteinertal .

Apres ski: hofstadl , maar ook de paraplubar fluegenpilz bij achterjet was erg gezellig .
Wij zaten in een app bij de achterjet 50 meter hoger bergop , smorgens inklikken in de ski en direkt bij de lift instappen .

Oh ja , wel wat nederlanders in het dorp, maar de apres ski was zeer duits/oostenrijks .

*bericht bewerkt door Eisbeer op 10 jul 2017 18:01

Ik heb een grote hekel aan drukte op de piste, maar vind de Salzburger Sportwelt prima te doen in de laagseizoensweken (januari, midden maart en later). Door de uitgestrektheid is het op slechts enkele plekken druk, zoals bovenaan de Grafenberg.

Dankjewel voor de tips! We twijfelen nog tussen Flachau en Ischgl.

Beide behoren niet tot mijn favorieten, maar dan heeft Ischgl mijn voorkeur vd 2.

Flachau vind ik persoonlijk een verschrikkelijk gebied. Het pisteaanbod is ronduit saai, eentonig en zelfs in het laagseizoen overvol. Ischgl is niet heel veel beter, maar heeft een pre voor de sneeuwzekerheid, meer variatie qua pistes die bovendien ook wat langer zijn, en sfeer bij de apresski.

Uiteraard is al het bovenstaande geheel persoonlijke smaak…

Bedankt @Jst81, die nemen we mee in de overwegingen, heb zelf ook een hekel aan enorme drukte op de piste namelijk!

Ik ben het eens in deze met @Jst81. ben 6 jaar op een rij in januari in Flachau geweest, dus laag seizoen.
Ik vindt het er dan ook nog erg druk vooral bij het middenstation daar gaat alles links en rechts door elkaar net zo’n verkeersplein, niet zo prettig. Er liggen op weinig hectare veel liften en pistes die allen de zelfde richting op gaan op een berg. Ga je richting Wagrain is het iets rustiger op Grafenstein is het dan weer iets drukker. Oponthoud geeft het ook met de doorsteek naar Alpendorf, veel korte pistes en liftjes.
Flachauwinkl met verbinding naar Kleinarl en Zauchensee vindt ik landschappelijk mooier en het is daar wat rustiger.
Als jullie besluiten naar Flachau te gaan neem dan ook een keer de skibus daarheen.
Dagje Gasteinertal, Dorfgastein en ander dagje Badhofgastein met Angerltal en Hochköng is voor de nodige afwisseling aan te bevelen.

Dienten Die Alte schule

Dat is ook het USP van Flachau. Het elders kunnen skiën dan Flachau. ;) Want aan de overzijde is het al een stuk rustiger en de bergverbinden erachter nog minder druk. Dus skiën in Zauchensee/Kleinarl, 4Berge skischaukel en Großarl/Dorfgastein, après-skiën in Flachau.

@fvanveer je kan niet kiezen zeg je.

Dan ga ik het voor je doen 😃 👍

Flachau 920m is niet voor niets iets drukker dat komt omdat het een leuk gebied is.Nadeel is wel het ligt niet zo hoog dus ik zou met deze sneeuwcondities van de afgelopen jaren in Januari naar Ischgl 1400 m gaan.Of naar Sankt Anton am Arlberg 1300 m. Voor onder andere vele kilometers Off-Piste skiën.
Succes in Euh Ischgl

Sneeuwcondities in Flachau zijn niet te vergelijken met de meer westelijk gelegen gebieden in Oostenrijk. In de regel is Salzburger sportwelt een stuk sneeuwzekerder dan de gebieden in Tirol. Daar waar in Tirol vaak geen sneeuw in de dalen ligt is dat rond Flachau en Wagrain vaak wel het geval.

Qua drukte is het op bepaalde tijdstippen bij Flachau druk op het centrale plein boven waar de liften samenkomen. De rest van de Salzburger Sportwelt is buiten het hoogseizoen erg rustig te noemen.

Maar met 15 tot 20 man, uitdagende pistes en hele dag op pad zou ik Oostenrijk skippen en een keer naar Les 3 Vallees of Paradiski gaan. Gaat een wereld voor je open qua ski genot en vooral km’s maken.

Omdat we zo lekker besluiteloos zijn…

Flachau wordt het niet, Sankt Anton ook niet want dat was te duur volgens een aantal van ons.

Wie heeft er ervaringen met Zell am See?

Heb je Montafon al overwogen? De après ski is daar misschien wel wat minder.

Omdat we zo lekker besluiteloos zijn…

Flachau wordt het niet, Sankt Anton ook niet want dat was te duur volgens een aantal van ons.

Wie heeft er ervaringen met Zell am See?

fvanveer op 31 jul 2017 13:34

Ik ben vorig jaar in zell am see geweest met 9 vrienden. Wij gaan hier in elk geval zeker niet meer heen. Het is een gebied met relatief weinig kilometers mijn inziens. En het lijkt soms wel 1 grote mierenhoop… het kan erg druk zijn op de piste (wachten bij liften valt nog wel mee, maar er kunnen wel rijen ontstaan.) Daarbij was de apres-ski voor ons een groot minpunt, je hebt geen apres-ski bar onder aan de berg waardoor je het centrum in moet. Dit had tot gevolg dat wij vaak eerst naar het huisje gingen even de spullen wegbrengen etc. Het was meer op stap gaan dan de apres-ski in.

Wij gaan zelf dit jaar ons geluk beproeven door naar konigsleiten te gaan. Aangezien wij de laatste week van december gaan moet het wel een beetje sneeuwzeker zijn, met konigsleiten zit dat in elk geval wel goed. Verder schijnt de apres-ski niet extreem uitbundig te zijn maar kan je je er zeker vermaken. Ook komt hierbij dat het dorp relatief goedkope opties bied qua accommodatie.

Voor niet al te veel geld is Zillertal Arena echt niet zo gek. Ik heb trouwens nog niet de kroketten op de berg gevonden daar @Hooykaas
Köngisleiten heeft eigenlijk maar 2 barretjes, maar wel gezellig. Gerlos natuurlijk veel meer, maar je moet ervan houden. Ook kun je met je pas naar de andere gebieden in het Zillertal. Met de nieuwe afdaling in Zell en een kort ritje met de taxi is fügen/hochfügen ook leuk om een keer mee te pakken. Montafon vond ik niet echt gezellig qua apres ski, Sankt Gallenkirch is in ieder geval weinig te beleven. Wel mooi gebied.
Serfaus zou je ook nog kunnen doen. Ik ben er geen fan van, maar wel voldoende km piste en ook zeker wel wat uitdagende pistes.

Frankrijk is uitgesloten?

Wederom bedankt voor de tips!

Ja Frankrijk is uitgesloten helaas (wat mij betreft helaas, de rest wil persé naar Oostenrijk)

Apres ski is wel belangrijk maar liever een gebied met veel piste km’s en maar een paar barretjes dan een gebied met amper km’s en 20 barretjes ;-)

Wie heeft er ervaringen met Zell am See?

fvanveer op 31 jul 2017 13:34

Zell am See zou ik overslaan. Skigebied is niet heel groot en erg druk, zelfde geldt voor Kaprun. Apres ski is beperkt, zoals hierboven al gezegd zijn de kroegen in het dorp meer op het uitgaanspubliek gericht, dus tot 22:00 bijna niks te doen.

@Tiny-M 😃😃 goed zoeken hoor!
Zell am See ik ben er geweest maar is wat @hansihans ook al zegt.
Weinig piste km en weinig lol aan.
Tja dan ga je al gauw elke dag met de auto naar Saalbach.(half uurtje rijden)
Après-ski bij (Frans) Bauer’s Sch-Alm is wel gezellig.
Hoogte dorp 1000 meter
Totale lengte Skipiste 270 km

Plaats een reactie