Sankt Anton am Arlberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

*als je goed hoog aanhoudt kun je vanuit Mooserwirt een heel eind komen richting Nasserein (misschien wel wat lastig met 4 liter bier)
*is Gunnar niet aan het zingen en gitaarspelen in de Postkeller aan de hoofdstraat? Was vroeger altijd heel gezellig

Overigens: Als je het in St.Anton moet hebben van piste nr.8 (een wat saaie, makkelijke piste naar St.Christoph)…dan betaal je veel te veel geld voor een gebied waar je niet echt van kunt genieten…

Super bedankt voor de zeer bruikbare informatie allen :-) Ik ga met de kerstweek naar St Anton! De laatste keer dat ik naar de Arlberg ging was ik nog te klein om het me te herinneren. Keep us posted!

langerzug: bedankt voor de info.
Wij waren aan die kant geweest, alleen 3 pistes nog maar daar gepakt dus vandaar dat ik daar die dalafdaling wou pakken en dan weer omhoog. Vandaag is alles aan die kant gesloten ivm lawine gevaar dus blijven we boven St. Anton. Als het goed is morgen en overmorgen beter weer dus dan willen we wel naar Lech en zürs.

Wout: ze verwchten fantastisch weer dan ! Alvast heel veel plezier!

Inderdaad: Lech en Zurs sinds vanmorgen afgesloten van de wereld. Flexenpass afgesloten wegens teveel sneeuw/lawinegevaar

Verbaasd me niks als je zag hoe hard het gisterochtend alweer sneeuwde. Wel balen voor de mensen die er vandaag naartoe zouden gaan…

Hallo bedankt voor jullie info. Ik ga ook volgende week. Hebben jullie nog tips mbt het huren van materiaal? Welke zaak is goed en fijn te bereiken? Via internet vooruit bestellen scheelt namelijk al 10%.

vorige week een weekendje naar st. anton geweest. Ook deze 10e keer was het weer top. en wat is het een verademing vergeleken met de drukke vakanties! Heerlijk skien en nergens enige drukte, behalve in de mooserwirt. Wat ik ook aanraad is om voor dat je naar de mooserwirt gaat eerst even langs didi diesel te gaan in de sennhuette. Zijn vertolkingen van Ozzy Osbourne, Joe Cocker en Heino zijn hilarisch…!
Tips voor het skien:

  • afdaling van Schindlergrat naar Stuben, echt een lange afdaling (kan ook linksaf slaan naar St.Anton)
  • Ga een paar keer naar Rendl
  • dagje Lech/Zurs de Weisse Ring skien… erg mooi. ga dan wel de auto als het kan. Skibus is vaak druk na 3uur en dan willen bijdehande Duitsers nog wel is voordringen.
  • Begin lekker vroeg, s morgens van 9-12 zijn de pistes op zn best en is het niet druk

Voor het eten en drinken. Ga is wat drinken bij de koninklijke Arblerg Hospiz in St. Cristoph. De wc’s zijn in de kelder (te bereiken met glijbaan) en in de hal boven hangen talloze foto’s met prominten als beatrix, claus, bernhard, albert van monaco en president putin, die daar allen zijn geweest.
S avonds is de Dorfstube een erg leuke tent. De prijzen vallen enigszins mee en ze hebben de beste schnitzels van st. anton, danwel Oostenrijk!
Uitgaan (als je daar nog puf voor hebt) kan in de postkeller.
Veel plezier allen, en kijk uit voor de laatste paar honderd meter vanaf de mooserwirt. je zal niet de eerste zijn die daar met veel pijn en moeite vanaf komt. Tip: ga als nuchtere toeschouwer kijken hoe men naar beneden komt.

@ didi, dorfstube in St Anton?

Mijn acco zit op de nassereinerstrasse, hoe verhoudt zich dat qua afstand met de appresski ? Mooserwirt etc? En hoe kom ik dan het snelste bij de nassereinbahn? Ik hen namelijk nog al wat fanatiekelingen wat datbetreft bij mij.

Geen accomodatie ligt te ver, er rijden voldoende taxibusjes.

Graag wil ik ook nog even de Albonagrat tippen. Even doorskieen naar Stuben (afdaling 17), daar 2 -helaas krakkemikkige- liftjes nemen en je hebt een aantal prachtige en relatief rustige rode pistes tot je beschikking.

[quoteHilariteit alom door stuntelige dronkelappen ;)[post]Jst op 6 dec. 2011 22:23[/post][/quote]

Vooral zeker als ze anderen het ziekenhuis in skiën met hun zatte kop.

Het is gewoon een supergebied voor off-piste. Normaal vertrok ik deze avond richting st anton voor een paar dagen maar we zien er toch maar vanaf. Teveel ellende. Dan gaan we maar volgend weekend. En eind januari ben ik er terug voor 8 dagen dolle fun. Heb het ff gecheckt, er is nergens ter wereld een skigebied waar momenteel meer sneeuw ligt. Is redelijk hallucinant.

Komende woensdag tot en met zondag naar Stuben. Als ik de weersverwachting vanaf dinsdag zie worden dit een paar droomdagen. Skieen in ansichtkaart omstandigheden! Ik vraag me wel af hoelang lawinegevaar in sommige delen gaat aanhouden. Normaliter na twee sneeuw- en windvrijedagen weer veilig(er)? Misschien kan Martin hier vanuit St. Anton iets over zeggen?

Als je op de pistes blijft is er niets aan de hand. Ga je off-piste dan kan het tricky worden.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield

Ok dat lijkt me duidelijk maar hoe zit het met pistes en liften die vanwege lawinegevaar tijdelijk gesloten zijn?

Net dit forum ontdekt en enthousiast over het aantal St Anton gangers. Was er de week na Kerst met drie supermooie dagen en twee dagen sneeuwjacht. Ook leuk (voor even:-)

Vertrek morgen - maandag 9 januari - opnieuw die kant op. Deze keer eens met het vliegtuig. Helaas rijdt er op het ogenblik geen rechtstreekse trein van Innsbruck naar St Anton vanwege lawinegevaar op een deel van de route. Overigens is op dit moment - as we speak - zo’n beetje al het verkeer platgelegd. Lech-Zürs-Stuben zijn helemaal niet te bereiken.

Afijn, ik ga er wel komen en met vanaf dinsdagmiddag een hogedrukgebied wordt het een week lang poeder snuiven en zon vangen.

BTW voor een ‘beschaafde’ versie van apres-ski zijn er in het dorp de Kandahar met Gunar Live, al jaren de top-act. Tot vorig speelde hij aan het einde van de middag in de Piccadilly’s waar nu de Snow Tones optreden. Ook gezellig.

In principe (en volgens de Oostenrijkse wet) moeten pistes lawine veilig zijn. Men gaat indien nodig 's morgens vroeg op pad om eventuele lawines op te wekken, dus nog voor dat de pistes open gaan. In het Arlberg-gebied zijn het niet zo zeer de pistes maar de wegen die in wat beroerde hellingen liggen. Dat is ook de reden dat Zürs en Lech zo vaak zijn afgesloten. Als je woensdag gaat zal ik me hier niet al te druk maken hierover want ze geven goed weer op.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Vraagje aan de ervaren St.Anton-gangers: is de Mooserwirt ook te voet bereikbaar voor de niet-skieers? Ik ben zwanger dus dit jaar geen skiën voor mij. Ik wil wel graag eind van de middag een (alcoholvrije) borrel doen in de Mooserwirt. Mijn hotel zit aan de westkant van St.Anton (Alte Arlbergerstrasse),op de kaart exact ten zuiden van de Mooserwirt. Iemand een idee hoe lang/ver dit lopen is?

@Jessica
Van de Alte Arlbergerstrasse naar Mooserwirt kan nog een hele wandeling zijn, haarspeldbochtjes bergop… :-(

Jessica, je kan steeds de gratis skibus nemen nummer 3 Mooserkreuz, dan is het een kleine 10 minuten stappen. Terug gaat de laatste bus om 18u30

Lawinegevaar in het dorp afgenomen, zal echter vrijdag weer toenemen

Vrijdag weer meer lawinegevaar? Ik zie lichte sneeuwval op de weersvoorspellingen.

@Anoniem en Guy: bedankt voor jullie reacties. Skibus is een goede tip, zal ik zeker gebruik van maken.

Volgende week vrijdag vertrek naar St. Anton. Bijkomende factor is dat ik voor de plaatselijke VVV als Holiday Checker zal fungeren en naar eigen inzicht goede of slechte ervaringen (kan van alles zijn… (piste staat, kwaliteit eten op de berg… etc etc…) gedurende de week vast zal leggen…

Hebben jullie nog tips over ietin Sankt Anton waarvan jullie zeggen…Dat zou je echt even vast moeten leggen!!!

Wow, wat een positieve berichten. Wij (5 dames) gaan 5 feb. om 4 dagen te skieen. Ik kan bijna nie wachten!!

Plaats een reactie