Winter werken in Oostenrijk

Beste wintersportlovers!

In de geschiedenis van het forum zijn er wel wat soortgelijke vragen voorbijgekomen, maar toch zit mijn antwoord er helaas nog niet tussen! Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met mijn vraag :)

Afgelopen maand ben ik afgestudeerd in Nederland en ik wil vanaf september 2018 een master volgen in de richting van toerisme. Deze master kan ik volgen in Innsbruck. Ik heb echter dus nog een tussenjaar en tijdens dit jaar zou ik graag meer werkervaring willen opdoen in de toeristische sector. Ik heb op dit moment gesolliciteerd op vacatures als reisleider voor ‘jongerenbrands’. Hier vallen onder andere Skistuds en Husk onder. Dit lijkt me echt super tof om te doen! Heeft iemand hier ervaring mee?

De meeste bestemmingen van deze organisaties bevinden zich echter in Frankrijk. Ook een super leuk (ski) land! Maar toch blijf ik een voorkeur hebben voor Oostenrijk. Heeft er iemand tips voor soortgelijke jobs in Oostenrijk? Het mag anders ook iets anders zijn! Mocht ik niets in deze richting vinden lijkt het mij ook gewoon tof om een winter bij een gezellige apres ski bar te werken! Ik ben in een ander topic de Cin Cin in Gerlos tegengekomen als tip, ook de barretjes in Westendorf en Kirchberg zijn mij goed bekend :) Iemand nog verdere suggesties?

Alvast heel erg bedankt! En mocht je mij een gouden tip kunnen geven tap ik een gratis biertje voor jou deze winter ;-)

Max

Bij een skischool werken als administratief medewerker, dus op kantoor zeg maar? In Ischgl een aantal die ook studie in de richting van Toerisme gedaan hebben en dit als bijbaan/winterjob doen.

Of wellicht bij een reisorganisatie als reisleider, in Oostenrijk? Sunweb, Bizz e.d. hebben in de plaatsen waar zij veel reizen verkopen vaak één of twee reisleiders zitten.

Ah top dankjewel voor je super snelle reactie! Dat had ik niet verwacht haha.

Ik zit nog met de grote uitdaging dat mijn Duits niet op professioneel niveau is. Wel ben ik van plan om in Nederland een intensieve cursus te volgen om mijn Duits te verbeteren.

Sunweb, bizz, husk, skistuds zijn allemaal onderdeel van de Sundiogroup (http://www.sundiogroup.com/our-brands/). Maar daar heb ik dus al gesolliciteerd en hoor hier binnenkort meer over! Ik zal nog even verder zoeken of ik ook kan solliciteren op een vacature die niet gericht is op één van hun jongerenmerken ^^

*bericht bewerkt door maxbakker op 28 jul 2017 14:54

Probeer het eens bij TVB Hochkonig in Maria Alm, zij vroegen laatst personeel voor op het vvv kantoor daar.

Dienten Die Alte schule

Werken als reisleider is geweldig! Veel afwisseling, veel vrije tijd en leuk contact met je gasten.
Ik heb afgelopen jaar voor Bizz gewerkt in Frankrijk, dit was mijn eerste jaar als reisleider en had bij de sollicitatie ook aangegeven dat ik Oostenrijk wilde.
Al snel bleek (volledig terecht overigens) dat de meest gewilde plekken zoals die in Oostenrijk al vergeven waren aan de gevestigde orde van reisleiders.
Mijn boodschap is dus, vestig niet te veel hoop op Oostenrijk en omarm Frankrijk evt.
Maar zekerweten doen! Laat weten hoe het zich voortzet

ik wil je wel wat meer info geven als je wilt

*bericht bewerkt door Valstar op 03 aug 2017 23:47

Ik zoek voor komende winter nog jongens voor de skiverhuur in het Zillertal. Goede verdiensten, onderdak, gratis materialen en 2 dagen vrij inde week. Tevens zoek ik ook personeel voor verschillende skischolen. Laat maar weten of je interesse hebt!

Hallo lieve mensen! TS hier, sinds mijn oproep is er nogal wat gebeurt. Spontaan ben ik een week later toegelaten tot een master in Innsbruck, en ben daar dan ook nu woonachtig! Het zoeken naar een baan om mijn tussenjaar te overbruggen had ik daarna dus op een laag pitje gezet, maar wat blijkt: Vanaf half december tot half maart heb ik ruim drie maanden aaneengesloten vakantie! Aangezien ik niet iemand ben die dan ook echt drie maanden vakantie wilt vieren, maar graag meer ervaring op wilt doen, is mijn zoektocht weer begonnen. Helaas heeft mijn vorige zoektocht niets opgeleverd, dus nogmaals de vraag: Ben jij, of ken jij iemand, die op zoek is naar een enthousiaste Nederlandse jongen voor in de wintermaanden, dan kom ik graag met jou in contact!

Alvast super bedankt!
Max

Hi Max,
Leuk dat je in Innsbruck terecht bent gekomen. Heb je inmiddels al wat gevonden? Wij zijn nog opzoek naar hulp voor in ons hotel-pension (in Fulpmes, Stubaital) komende winter. Bij interesse horen we graag van jou!
Marlynn en Tim // info@adlerhotelpension.at

Hi Marlynn en Tim! Bedankt voor jullie reactie :).

Gisteren heb ik echter een heel prettig gesprek gehad met iemand, dus het zou zo maar kunnen dat ik al wat heb gevonden ;) Desalniettemin stuur ik jullie toch nog even een e-mail voor het geval dat om wat voor reden dan ook niet door gaat.

Alvast super bedankt voor de moeite en ik zie graag (via de mail) je reactie tegemoet!

Max

Vanaf half december tot half maart ruim drie maanden aaneengesloten vakantie ??? En je woont al in Innsbruck ?

Ik zou me dan toch gewoon een TSC skipas aanschaffen en alle (maar dan ook alle) skigebieden in Tirol, 92 stuks, te bezoeken ;)

Dag Max, mocht je er niet uit komen dan hebben wij wellicht nog wel werk voor je. Receptiewerk, bardienst en sneeuwruimen (-;

Sluit wellicht ook mooi aan bij je opleiding! Stuur maar even een berichtje anders naar info@hotelkaprun.eu // Marco en Susan

Iedereen super bedankt voor het meedenken! Ik heb ondertussen iets leuks gevonden in Saalbach voor as winter :)

Ze zijn daar nog steeds opzoek naar een barmedewerker, dus mocht iemand meelezen en nog steeds opzoek zijn naar iets leuks in de sneeuw, dan kan ik hem/haar misschien nu wel helpen ;-)

Hi Max,

Ik ben naarstig op zoek naar werk in een bar en ik lees toevallig mee haha!

Is deze plek nog steeds beschikbaar en zo ja, zou jij mij meer informatie en contact gegevens kunnen sturen?

Ik hoop dat je dit nog leest, in dat geval bedankt alvast!

Groet,

Floris

Beste Floris,

Helaas is de plek niet meer beschikbaar. Succes met je zoektocht!

Groet,
Max

Floris, heb je al werk in Oostenrijk gevonden inmiddels? Wij kunnen in Kaprun nog wel iemand gebruiken. Een allroundmedewerker in ons hotel. Mail je CV maar als je interesse hebt.

Groet Susan en Marco, info@hotelkaprun.eu

Plaats een reactie