Skiën met vliegtuig en/of trein?

al bij al valt dat mee met de trein , als ik naar trois vallee ga , opstappen in Brussel en 6 u later in moutiers , en dan bus naar val tho , geen stress vzn filles , sneeuwbanden en kettingen

Liever de auto.
Ik moet er niet aan denken dat toevallig mijn skischoenen en ski’s kwijtraken op de transportbanden op de div. Luchthavens.
Buiten dat is het leuk tijdens de vakantie dagelijks naar meerdere gebiedjes te gaan (is overgens de nieuwe trend 😃)
S’avonds wil ik nog wel eens naar afgelegen restaurantjes gaan .En om dan afhankelijk te zijn van een Taxi zie ik niet zo zitten.

Ik ben een paar keer met de trein geweest (met familie - die een deel van de rekening voor ons betaalde. ). En ook met vliegtuig. Met trein en vliegtuig was erg relaxed en heb ik als ontspannen ervaren. Ik vond het sjouwen van bagage ook geen gedoe. Als je eenmaal bent overgestapt van gewone trein op de ski trein liggen je koffers daar tot op je eindpunt. Kon redelijk goed slapen in de slaap cabine en dan de volgende ochtend een ontbijtje. Als je dan je gordijntje open doet is er sneeuw! Vanaf station stapten wij altijd over in een taxi naar accomodatie.

Ik vind het wel erg prijzig, vandaar dat mijn vriendin en ik als we samen of met vrienden gaan de auto nemen. Als je dan idd geen auto hebt, is vliegtuig of trein een prima alternatief, wij zouden het zo weer doen.

*bericht bewerkt door Nelis op 04 sep 2017 19:05

Bergen + Sneeuw = ❤

Oja @philip1991, je vroeg nog naar geschikte gebieden. Wij zijn destijds met de trein naar Zell Am See gereisd en toen met taxi naar Kaprun (15min). Leuk gebied, wel Gletscher, dus geen tochten. En een keer met de ski trein naar Kirchberg (Kitzbuhel). Prachtig gebied voor tochten, ietsje minder sneeuwzeker dan een Gletscher maar eind februari is dat vast wel dik in orde. Volgens mij reisden we alle keren met de Alpen Express.

De keer dat we gingen vliegen vlogen we op Innsbruck. We zaten toen in het kleine gebiedje Igls. Vanwaar we ook uitstapjes maakten naar de Stubai Gletscher en Schlick2000.

Op deze site kun je de skigebieden op de kaart bekijken en ook meteen zien welke rondom Innsbruck liggen. Succes!

*bericht bewerkt door Nelis op 04 sep 2017 22:31

Bergen + Sneeuw = ❤

Ja, in je eentje kan ik het me wel voorstellen. Brandstofkosten kunnen lager uitkomen, zeker bij een zuinige (diesel)auto, maar eerlijkheidshalve moet je ook de afschrijving van je auto meerekenen. Leaserijders gooien de tank bij Venlo nog even vol en betalen uiteindelijk maar één tank zelf :) (of helemaal niks als de baas ook brandstof in het buitenland betaalt)
Bij gelijke kosten zou ik persoonlijk nog steeds de voorkeur aan de auto geven, vooral vanwege de flexibiliteit (vertrekken wanneer je wilt) en niet te hoeven zeulen met m’n spullen.
Dan moet je inderdaad een iets langere reistijd en tegenvallend weer en/of verkeer voor lief nemen, dus ik snap je voorkeur!

Jay op 4 sep 2017 17:01

Dat “zeulen” valt heel erg mee! dacht er zelf ook zo over totdat ik het maar een keer gedaan heb, met het vliegtuig.
parkeer op P3, dat ik het moment dat je een stukje moet lopen naar de shuttlebus, ligt er ook aan waar je staat…
busje in, voor de vertrekhal naar binnen. daar lever je vrijwel alles al in! ( grote trolley tas met kleding, tas met schoenen en koffer met skis.) Luchthaven Innsbruck, loop je maximaal 30 meter naar buiten naar de taxi, aankomst hotel en klaar. valt wel mee dus ;-) Terug zelfde route, en alleen dus het deel van de bus naar je auto is dan even lopen, heb trolley tas op wielen, daarop staat de tas met schoenen, rugtas om, en in andere hand de koffer met de skis. ook deze heeft wieltjes. viel mij heel erg mee, en ga daarom voor 3e keer door de lucht!
Auto ter plaatsen niet nodig, heb skipas waar ook bus en trein bij zit en ga vanuit Zell am Ziller naar Mayrhofen, Kaltenbach en de Hintertux gletsjer. leuk om te doen en je ziet nog een wat onderweg… voor mij omdat ik alleen reis perfect!
Ik heb zeker geen zuinige diesel, maar buiten dat is het gemak en de zeer korte reisduur mij dat wel waard.

MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Plaats een reactie