Goedkoop, sneeuwzeker, frankijk

Hallo,
Wij (vader moeder en 2 kinderen 14/16) willen de eerste week van de kerstvakantie graag te wintersporten.

Nu zoeken wij een goedkoop skigebied in frankrijk, dat niet al te druk is, sneeuwzeker is en veel blauwe en rode pistes heeft. Apres ski is niet nodig.

Weten jullie een skigebied dat hieraan voldoet?

(weet dat deze filters ook gewoon in de zoekmachine van de site kunnen worden ingevuld, maar die gegevens kloppen niet altijd)

Nja, sneeuwzeker in de kerstvakantie zijn natuurlijk ook net de dure en drukkere hooggelegen gebieden.

Ik zou eens kijken naar tignes, val Thorens (vermoedelijk wel enorm druk) of les deux alpes. Eventueel les arcs of alpe dhuez.

Les deux alpes heeft vaak de goedkoopste mogelijkheden, zeker met bv sunweb

Om te beginnen ga je gewoon veel geluk moeten hebben in de eerste week van de Kerstvakantie. In die periode is de kans op voldoende sneeuw gewoon maar iets van 50%. Een skigebied dat een goede optie is omdat het hoog ligt, en zelfs een kleine gletsjer heeft is Alpe d’Huez. Wanneer je dan in bijv. Vaujany verblijft kan je behoorlijk goedkoop verblijven en heb je een snelle verbinding naar het hoge AdH. Rond AdH liggen veel groene, blauwe en rode pistes. Ook hebben ze daar, zeker voor Franse begrippen, best wel aardig wat kunstsneeuw mogelijkheden.

En zoals @piraat zegt Le 2 Alpes, het is hoog en redelijk sneeuwzeker, maarja qua skigebied op zich vind ik het persoonlijk gewoon totaal geen uitstraling en afwisseling hebben.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 18 aug 2017 11:20

Born to Ride

@Piefke gaat met kerst al een paar jaar naar La Norma.
Niet duur, vrij rustig en veel makkelijke pistes. En met de sneeuw in die periode moet je gewoon een beetje mazzel hebben.

Übung macht den meister!!!

Ik ben zelf ook geen fan van les deux alpes om dezelfde redenen als hierboven aangegeven.

De tip van vaujany is in principe een goede. Alleen ligt dat een stukje lager en de kans op sneeuw in het dorp zelf dus ook kleiner.

Valfréjus.
Niet al te groot skigebied, maar redelijk divers met goede mix van blauw en rood.
De meeste accommodaties zijn de typische Savoyaardse chaletgebouwen die door diverse touroperators worden aangeboden. Daarnaast is de liftpas zeer betaalbaar (€148 voor 6 dagen).

@Piefke gaat met kerst al een paar jaar naar La Norma.
Niet duur, vrij rustig en veel makkelijke pistes. En met de sneeuw in die periode moet je gewoon een beetje mazzel hebben.

RFKANGOO op 18 aug 2017 11:26

Klopt idd😃 en gaan dit jaar weer☃️
Wil je goedkoop dan is dit gewoon een mooie bestemming.
Ik denk dat je daar goed zit en neem je de eskimo pas dan kun kun je ook nog een dag naar de omliggende gebieden die erbij horen. Hoe de sneeuw is weet niemand op voorhand natuurlijk. Wij gaan nu voor het 4de jaar en het eerste jaar was het een drama… Daarna is het ieder jaar beter geweest maar nog steeds hebben wij het niet volledig geopend gezien met kerst, daarop hebben we dit jaar ingezet😉 Wil je meteen meer piste km’s hebben kun je ook voor Val Cenis gaan. Aussois is er nog maar dat is zuid georiënteerd dus nog gevoeliger voor goede condities, maar wel zon op de piste😎. Valfrejus is wind gevoeliger en daardoor ook sneller last van steentjes op de piste…😕 Dan nog bonneval wat top skiën was maar doorgaans met kerst als zeer koud op de kaart staat, lees geen afdalingen tussen de bomen, en de minste piste km’s van alle 5 de eskimo gebieden.
Nog vragen over 1 van deze gebieden dan hoor ik het wel en er zijn hier meer mensen die ieder jaar naar deze gebieden gaan😋

LA NORMA😍☃️

La Norma is inderdaad een optie, maar als je echt op zoek bent naar veel pistekilometers dan ben je daar wel heel snel uitgekeken, zeker omdat met de kerst daar gewoon niet alles open is normaal gesproken. Het nadeel is ook dat het er gewoon een donker hol is met de kerst omdat zowel het dorp als de pistes pal noord liggen en geen streepje zon pakken in die periode.

Born to Ride

Val Cenis is een prima optie. Afgelopen twee jaar was het over het algemeen slecht gesteld met de condities in de kerstvakantie maar beide jaren waren de sneeuwcondities in Val Cenis goed zo in het begin van het seizoen. Dit is geen garantie natuurlijk. Valfrejus en La Norma liggen in de buurt maar hebben aanzienlijk minder piste kilometers.

En zoals @piraat zegt Le 2 Alpes, het is hoog en redelijk sneeuwzeker, maarja qua skigebied op zich vind ik het persoonlijk gewoon totaal geen uitstraling en afwisseling hebben.

Matthias123 op 18 aug 2017 11:16

Met eens, al is wel waard om te vermelden dat bij slechte condities (zoals afgelopen jaren aan het start van het seizoen) L2A een betere keuze is dan. Langere pistes en meer pistes boven 2000 meter.
@mods, waar is er een delete button ? :)

*bericht bewerkt door Anon5710 op 18 aug 2017 19:47

En zoals @piraat zegt Le 2 Alpes, het is hoog en redelijk sneeuwzeker, maarja qua skigebied op zich vind ik het persoonlijk gewoon totaal geen uitstraling en afwisseling hebben.

Matthias123 op 18 aug 2017 11:16

Met eens, al is wel waard om te vermelden dat bij slechte condities (zoals afgelopen jaren aan het start van het seizoen) L2A een betere keuze is dan. Langere pistes en meer pistes boven 2000 meter dan in Alpe dHuez.

Anon5710 op 18 aug 2017 19:44

@Gast512 kijk eens naar Praz sur Arly.

Haha, Praz de Lys bedoelde ik eigenlijk, maar Praz sur Arly zou ook best kunnen.

Cheap en sneeuwzeker? Les Menuires. 1850 meter hoogte en je zit zo op 2800 meter en in Val Torens en de rest van 3V

Ga naar Les Menuires. Relatief goedkoop. Veel rood en blauw. Bij gebrek aan sneeuw ga je naar Val Thorens (met de eigen auto 6km naar de eerste liften van Val Tho) bij betere omstandigheden blijf je in Menuires. Koop je pas ter plaatse dan kun je kiezen of je Menuires, Val Thorens, de hele vallei of 3 valleien neemt. Als je voor de kesrtweek een acco voor 4 personen zoekt stuur maar een PB.

bon ski

Ik zou Val Cenis doen. Voorbije jaren steeds redelijk tot goed met kerst en ideaal voor gezinnen met kinderen. Veel charmanter en goedkopere dan massale gebieden als 3V of 2 Alpes.

*bericht bewerkt door paolie op 22 aug 2017 13:51

Plaats een reactie