Wengen/Grindelwald

Gebied Wengen/grindelwald…nog te doen de eerste week van april ?

Ja zeker. De weerberichten verwachten een erg goede winter, zeker het weerbericht van april 2018 ziet er goed uit. In april 2018 ligt er in Grindelwald dus meer dan genoeg sneeuw om te skiën. Ik heb ergens gelezen dat er dan 80% van de pistes open is. Gewoon boeken dus.

*bericht bewerkt door Joostw op 26 aug 2017 17:47

A winter without powder isn't a winter!

Bedankt !

Gebied is over het algemeen lekker rustig die periode en ook nog genoeg sneeuw. Zou echter wat later in het seizoen pas boeken. Er is dan nog genoeg beschikbaar en twee weken vantevoren kun je een stuk beter een inschatting maken.

Mr. Slow

Ik ben er die periode 3 keer geweest. Naar wengen en grindelwald was het toen vaak wel waterskiën. Boven was het toen nog prima. Of dat deze winter weer zo is, is voorlopig nog niet bekend…

@joostw
Goeie grap!
Al heb ik gehoord dat de sneeuwcondities in april 2019 nog veel beter zullen zijn.
Trouwens Wengen/Grindelwald heeft mij persoonlijk niet zo bekoort.
En duuuur.

Dat is raar @Hooykaas, het is namelijk niet mogelijk om zo ver vooruit te kijken met de weersverwachtingen.

A winter without powder isn't a winter!

Dat gebied is altijd te doen, je kunt er nl prachtig wandelen.
Ken het als m’n broekzak, zowel zomer als winter, en weet me er altijd prima te vermaken.
Alleen de rösti op de Kleine Scheidegg al …

Rob

Dat is raar @Hooykaas, het is namelijk niet mogelijk om zo ver vooruit te kijken met de weersverwachtingen.

Joostw op 27 aug 2017 22:24

Oh, dat kan best wel hoor; alleen zul je rekening moeten houden met een heeeeeeele grote spreidingsfactor …

Rob

Gebied is over het algemeen lekker rustig die periode en ook nog genoeg sneeuw. Zou echter wat later in het seizoen pas boeken. Er is dan nog genoeg beschikbaar en twee weken vantevoren kun je een stuk beter een inschatting maken.

Quick op 26 aug 2017 19:50

Als je in die periode gaat, zou ik 2 weken niet aanraden, eerder 2 dagen.
Wij zijn er divers keren medio/eind maart geweest en er zit een enorme spreiding in de sneeuwcondities.
4 jaar geleden konden we op prima sneeuw tot Grund afdalen
Dit jaar was het bagger en pap en zijn we de 3e dag maar gaan wandelen (ook geen straf overigens)

Rob

Rob versta me niet verkeerd.Het is uiteraard een prachtig gebied.Dat kan ook niet anders met al die bergen.Maar wij hebben gewoon geen geluk gehad.Het begon al in Hotel Regina met 99.5 procent Russen.(niet zo leuk)
Verder waren er nog wat kleine dingetjes.

Doe ik ook niet, ieder heeft zo zijn eigen wensen en criteria.
Helaas lijken de Russen inderdaad ook dat gebied gevonden te hebben, hoewel het nog niet zo erg is als elders (Oostenrijk bv).
Regina ken ik verder niet, wij zitten altijd aan de overkant en daar hebben we goede ervaringen.

Pech kun je altijd hebben, zo zijn wij een paar jaar terug een langweekend naar Solden geweest.
Wel, over Russen (en Hollanders) gesproken … ons zie je daar voorlopig niet meer terug.

Rob

Deze Rob

null

Weet ik, ligt naast het station, aan de kant van de WAB.
Zoals ik al schreef; wij zitten altijd aan de overkant van de straat bij Wolter

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 29 aug 2017 00:09

Rob

Gunstig gelegen @Hooykaas, maar dan snap ik ook wel dat je de hoofdprijs hebt betaald… is nou niet het goedkoopste hotel van Grindelwald.

Mr. Slow

Tijdens het Kerstdiner en Oud en Nieuw zaten we in een zaal vol vooral luidruchtige dubieus uitziende Russen met witte schoenen en vooral gouden horloges en te mooie jonge vrouwen voor hun leeftijd.Dat dan weer wel! @ Quick 😃

Tijdens het Kerstdiner en Oud en Nieuw zaten we in een zaal vol vooral luidruchtige dubieus uitziende Russen met witte schoenen en vooral gouden horloges en te mooie jonge vrouwen voor hun leeftijd.Dat dan weer wel! @ Quick 😃

Hooykaas op 29 aug 2017 09:37

Zo mooi vind ik de Russische vrouwen vaak nog niet eens … vaak voorzien van een dikke laag plamuur, niet bij de situatie passende kleding en weinig natuurlijk.
Maar goed, smaken verschillen …

Rob

Gunstig gelegen @Hooykaas, maar dan snap ik ook wel dat je de hoofdprijs hebt betaald… is nou niet het goedkoopste hotel van Grindelwald.

Quick op 29 aug 2017 06:46

Klopt, wij hebben er ook eens naar gekeken en zijn toen aan de overkant gaan zitten; stuk goedkoper en ook prima.
Ligging maakt niet veel uit

Rob

"Dikke laag plamuur niet bij de situatie passend " Je hebt helemaal gelijk Rob.
Maar er zullen in de buurt van Oekraïne of Rusland toch wel een aantal mooie vrouwen rondlopen mag ik hopen 😃

Keer gaan kijken Hooykaas ? 😂😂

@Pirmin 😃😃

"Dikke laag plamuur niet bij de situatie passend " Je hebt helemaal gelijk Rob.
Maar er zullen in de buurt van Oekraïne of Rusland toch wel een aantal mooie vrouwen rondlopen mag ik hopen 😃

Hooykaas op 29 aug 2017 12:33

Oh, die zullen daar best wel rondlopen.
Maar ik zie vooralsnog geen reden om er te gaan zoeken, ben tevreden

Rob

Plaats een reactie