Zitskiën

Zo langzamerhand moet ik helaas de overstap naar de zitski proberen te gaan maken.
Van het forum weet ik dat @Niekniek zitskiet; ik vroeg me af of hier op het forum nog meer zitskiërs zijn.
Ik hoop op iemand die in Zoetermeer op zaterdag les heeft en een keer een leraar met me wil delen. Ik zou heel graag een keer een afdaling doen om te ervaren of ik zonder pijn in die zitski-houding kan verkeren. Zodat ik niet definitief afscheid hoef te nemen van het skiën.

Komend weekend ben ik toevallig de vrijdagmiddag/avond en zaterdagochtend in Landgraaf; misschien dat iemand dan daar iets voor mij kan betekenen?

mama on a mission in the snow

Ben zelf actief bij de VGW. Kijk even op de site voor informatie.
http://www.vgw-online.nl/pg-21629-7-26739/pagina/algemeen.ht…
In ieder geval zijn er voldoende mogelijkheden voor je; succes!!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ha @Greenfield! Dankjewel! Ik had nooit aan de zitski op een borstelbaan gedacht. Ben jij zaterdag in Huizen aanwezig?

mama on a mission in the snow

Hoi Skimams. Komende zaterdag ben ik in Huizen. In de ochtend, mijn zoontje heeft dan namelijk 's ochtends een proefles. Ben erg benieuwd of hij het leuk gaat vinden!

Misschien kan je je nog inschrijven voor een proefles?

Ik zal volgende week eens een verslagje schrijven over hoe we het ervaren hebben, inderdaad zou het leuk zijn om wat meer informatie en verslagen over zitskien hier op de site te krijgen.

Hoi Skiemans,

Mijn moeder kan vanwege artrose in haar knieen ook niet meer skieen. Zij is een aantal jaar geleden overgestapt op een snowbike en heeft hier erg veel plezier in.

zij huurt elkaar zo een in oostenrijk:

null

Misschien dat zo iets ook nog een oplossing is?

@tetris als ik vrijdag/zaterdag in Landgraaf niets geregeld kan krijgen hoop ik zaterdagmiddag inderdaad nog in Huizen terecht te kunnen voor een proefles.
Ik zie uit naar je verslag en hoop dat je zoontje het leuk zal vinden. Hoe oud is hij?

Ik heb gister trouwens een filmpje van @niekniek gezien en dat zag er supervet
uit! Veel oefening baart kunst.
@Bruinsma dankjewel voor het meedenken. Mijn man heeft dat ook al geopperd. Ik sluit niets uit, dus dat fietsje ga ik eerdaags eens op Snowplanet proberen.

mama on a mission in the snow

@skimams ik hoop inderdaad dat hij het leuk vindt! Hij is nu 5 en zou vanaf 7 ook met een reis van de VGW meemogen. Dat is dan in 2019, dus we proberen hem nu af en toe eens de ervaring van het skien te geven, zodat hij dan al een beetje weet wat hem te wachten staat.

Gisteren heb ik de laatste maten (beenlengtes en zo) doorgemaild en hem daarna een paar filmpjes van zitskien laten kijken, hij had er zin in, maar vroeg zich wel af hoe we dat nou zonder sneeuw gingen doen :). Toen maar even een filmpje van normaal skien op de borstelbaan laten zien, en uitgelegd dat we nu in NL geen sneeuw hebben, toen snapte hij het wel.
@niekniek, filmpjes, op youtube?

Ik ben zaterdag in Landgraaf aan het lessen

Baal, baal, vandaag geen proefles voor ons. Ik ben ziek en zag het niet zitten om naar Huizen te rijden. Hopelijk over een tijdje een nieuwe mogelijkheid, eerst krijgt mijn zoontje de komende maanden intensieve fysiotherapie, en heeft hij de weekenden hard nodig om tot rust te komen.

Ben even in Huizen gaan kijken.

null

null

Onbegrijpelijk dat Snowmagazine niet veel meer aandacht besteed aan deze doorzetters
null

null

null

Mooie zitski vier tot zesduizend euro.
Maar dan heb je ook wat.

Jammer dat ik @Greenfield en @niekniek niet ben tegengekomen.

null
null

@niekniek en ik waren in Landgraaf vandaag.
Ik heb gister een proefles op de mono gehad. Zal daar nog filmpje/foto van plaatsen.

mama on a mission in the snow

@Tetris wat jammer! Maar er komt vast snel een nieuwe mogelijkheid. Beterschap!

mama on a mission in the snow

Hallo, je kan ook bij de SHOS terecht voor zitski.
(Landgraaf, Ruchphen, Valkenswaard, Terneuzen & Zoetermeer)

Hallo, je kan ook bij de SHOS terecht voor zitski.
(Landgraaf, Ruchphen, Valkenswaard, Terneuzen & Zoetermeer)

pieter_ski op 2 sep 2017 19:00

Ik les al bij de Shos, maar inmiddels hebben ze een wachtlijst voor nieuwe beginners

@niekniek en ik waren in Landgraaf vandaag.
Ik heb gister een proefles op de mono gehad. Zal daar nog filmpje/foto van plaatsen.

Skimams op 2 sep 2017 18:27

En het ging weer geweldig goed, desondanks dat het om 10uur al een zandbak was.
Heb er weer van genoten

Hallo, je kan ook bij de SHOS terecht voor zitski.
(Landgraaf, Ruchphen, Valkenswaard, Terneuzen & Zoetermeer)

pieter_ski op 2 sep 2017 19:00

Dankje @pieter_ski Ik heb me daar inderdaad ingeschreven en via hen de proefles gehad. Probleem bij de Shos is dat er een groot gebrek aan skileraren is. Momenteel zijn ze op zoek naar 40 nieuwe skileraren. Voor Shos Zoetermeer is momenteel een wachtlijst van 1/2 tot 1 jaar. Daar heb ik dus helaas niets aan.
Ik kom namelijk uit Noord-Holland. De andere vestigingen die je noemt zijn geen optie om wekelijks te kunnen lessen.

*bericht bewerkt door Skimams op 03 sep 2017 21:20

mama on a mission in the snow

Ik kan alleen maar zeggen : Respect! Super knap dat jullie je niet laten afremmen door een beperking. Have fun!

Aequilater Nubila

@winterwonderland Ik heb zéér fanatiek geskied vanaf mijn 8e jaar. Zowel in de Alpen als in NL. Zo’n kleine 30 jaar geleden een heftig ski-ongeluk gehad. De laatste 15 jaar heb ik altijd met pijn geskied. Nu gaat het simpelweg niet meer.
Ik ben nu 52 en het gemakkelijkst zou zijn het skiën op te geven maar ik laat me mijn passie niet afpakken. Alpinisme moet ik laten varen maar skiën is nog heel goed mogelijk heb ik vrijdagavond ervaren. Ja, het is een uitdaging…
Denken in mogelijkheden, niet in beperkingen. En als af en toe die tranen komen, ach… dat hoort er ook bij. Uitjanken en weer iets doen wat plezier geeft!

mama on a mission in the snow

@skimams. That’s the spirit! 👌

Aequilater Nubila

Plaats een reactie