Skien met kinderen

Ik heb al wat gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft er iemand een gouden tip voor een gebied waar:

  • Nederlandstalige skiles wordt gegeven
  • Kinderen t/m 8 gratis skipas krijgen.
  • Sneeuwzeker is in de carnavalsvakantie (10 feb)

Land, grootte gebied, etc, maakt niet uit.

Ik ben jaren met de kinderen naar Pitztal geweest (Hochzeiger gebied).
Rustig gebied, gericht op kinderen, niet te groot (40 km) en relatief hoog (1450-2450 m).
Goed aan te rijden ook.
Succes!

Ik heb een klein beetje gezocht, maar t lijkt erop dat kinderen van 8 jaar wel veel korting krijgen, maar niet gratis kunnen, in ieder geval niet in de bekende, kindvriendelijke gebieden waar je ook Nederlandse les kan krijgen. De skipas prijzen voor kinderen vallen overigens niet tegen:
SFL € 142,-
Zugspitze € 120,- (en met ouder kind kaarten nog goedkoper)
Lofer € 103,- (maar heeft ook goedkope familie kaarten)

Feitelijk denk ik dat je voor ca € 100,- (in iets kleinere gebieden nog minder) je kind wel kan laten skien. Als je die middelste eis laat vallen, dan kun je eigenlijk overal heen (je kan in de krokusvakantie overal skien). Kijk dan vooral naar je overige wensen: wil je groot of klein, kinderland apart of in het gebied? Goedkoop of luxe?

Ik kan natuurlijk niet op je bankrekening kijken en weet niet of t om 1 kind gaat, maar die € 100,- zal toch niet het verschil tussen wel skien of niet skien zijn? Als dat wel zo is, dan zou ik die Nederlandse les eis laten vallen en een klein (en rustig) familiegebiedje zoeken met 30 km. Misschien is de skipas dan niet gratis, maar wel voor volwassenen al zo veel goedkoper dat het onder de streep goed uit kan.

Kijk eens in de onderstaand lijst, dan zijn de skipassen voor volwassenen al veel betaalbaarder ( < €200,-) en zal t vaak op de piste en in de accomodatie ook al voordeliger zijn.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/thema/kindvriendelijk…

Ok, de link werkt niet. Ik had kindvriendelijk, laag prijsniveau en klein (<50 km) aangevinkt. Krijg je nog best een mooie lijst.

*bericht bewerkt door Roy83 op 03 sep 2017 12:14

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hochzeiger is al volledig vol geboekt die week, tenminste de familiekamers en appartementen met 2 slpkm. Onlangs nog contact gehad met de vvv aldaar.

In Arosa zwitserland krijgen kinderen tot 12 jaar gratis skiles een hele week en een gereduceerd tarief van de skipas.

Volgens mij lopen hier overigens al enkele topics met dezelfde vragen. ;)

Haute Nendaz, Belgische en Nederlandse skileraren, kinderen volgens mij gratis tot 8. Moet je even nakijken op de site. Anders flinke familiekortingen

Volgens mij heeft Grächen ook een gunstige regeling voor kids!

Mr. Slow

afgelopen carnaval in fugen geweest, skipas is daar gratis t/m 5 jaar daarna gereduceert tarief, maar onze oudste heeft daar net zoals ons een fantastische week gehad, heeft les gehad van een hele fijne nederlands ski lerares van kostenzer, geen enkele wachtrij meegemaakt bij de lift, heel mooi en rustig skigebied, niet groot maar voldoende om je prima te vermaken, en anders sta je met de auto zo in een ander gebied, en over de sneeuw ook niet te klagen, daar lag er voldoende van.

Bedankt voor de tips. Het is uiteindelijk Fulpmes geworden. Kinderen onder de 10 gratis skipas.

Mooi dat het gelukt is. Nog even een meer algemene bijdrage van mijn zijde, ook wij wilden altijd bij voorkeur Nederlands sprekende skileraar(es) voor onze kids. Nu hebben ze dat afgelopen winter voor het eerst niet gehad, alleen Duits/Italiaans/Engels sprekend, en eerlijk? Het maakt geen bal uit! Dus in het Nederlands les is wat mij betreft overrated :)

Voor de beeldvorming, mijn jongens zijn 9 en bijna 6.

wij zijn 2 jaar in val thorens geweest bij proneige. ze hebben nederlandse talige /sprekende ski leraren. Eigenaar is een belg. Prima skischool en dit jaar gaan we naar de zelfde skischool en dan in Les menuires.
kinderen tot 8 jaar niet gratis, maar wel reduceert tarief via skischool

*bericht bewerkt door miepmiep op 09 sep 2017 13:35

Mooi dat het gelukt is. Nog even een meer algemene bijdrage van mijn zijde, ook wij wilden altijd bij voorkeur Nederlands sprekende skileraar(es) voor onze kids. Nu hebben ze dat afgelopen winter voor het eerst niet gehad, alleen Duits/Italiaans/Engels sprekend, en eerlijk? Het maakt geen bal uit! Dus in het Nederlands les is wat mij betreft overrated :)

Voor de beeldvorming, mijn jongens zijn 9 en bijna 6.

franksplinter op 8 sep 2017 15:09

Dat hangt kennelijk van het kind af. Na een jaar les in het Engels, vonden mijn kinderen het een verademing om in het NL les te krijgen.
Mijn kinderen waren wel jonger, 5 en 6 en het was bovendien de eerste keer. Misschien is het minder belangrijk als ze gevorderd zijn.
Ook maken ze makkelijker vriendjes in een klasje met veel Nederlanders. Ze hebben duidelijk meer plezier.
Nederlandse les staat voorlopig wel op mijn eisen lijstje.

Heeft Fulpmes NL sprekende leraren dan? De skipas prijs vind je belangrijker dan hoe er lesgegeven wordt. Spreek uit ervaring vwb de lereraren in fulpmes met kinderen. Voor volwassen kan ik geen oordeel geven.

*bericht bewerkt door ray-boers op 25 okt 2017 19:40

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Mooi dat het gelukt is. Nog even een meer algemene bijdrage van mijn zijde, ook wij wilden altijd bij voorkeur Nederlands sprekende skileraar(es) voor onze kids. Nu hebben ze dat afgelopen winter voor het eerst niet gehad, alleen Duits/Italiaans/Engels sprekend, en eerlijk? Het maakt geen bal uit! Dus in het Nederlands les is wat mij betreft overrated :)

Voor de beeldvorming, mijn jongens zijn 9 en bijna 6.

franksplinter op 8 sep 2017 15:09

Dat hangt kennelijk van het kind af. Na een jaar les in het Engels, vonden mijn kinderen het een verademing om in het NL les te krijgen.
Mijn kinderen waren wel jonger, 5 en 6 en het was bovendien de eerste keer. Misschien is het minder belangrijk als ze gevorderd zijn.
Ook maken ze makkelijker vriendjes in een klasje met veel Nederlanders. Ze hebben duidelijk meer plezier.
Nederlandse les staat voorlopig wel op mijn eisen lijstje.

Taan op 25 okt 2017 11:09

Dochter van 4 heeft vorig jaar in het laagseizoen les gehad van een Franse leraar die maar een paar woordjes Nederlands sprak (plassen, pizzapunt etc). Ook alleen maar Franse kindjes in haar klasje. Maar ze vond het geweldig, en ze heeft echt ongelooflijk veel geleerd in een week tijd!

Mijn zusje en ik hebben het ook nooit vervelend gevonden dat onze skileraren alleen Duits konden en er vrijwel geen andere nederlandse kinderen waren. De meeste kinderen van gasten die ik heb gehad vonden dat vaak ook niet zo erg. Alleen als de ouders een probleem van maakten namen ze dat over. Wat nog wel eens kan is dat je niet goed met een skileraar overweg kunt. Niet elke leraar ligt je, dus soms kan overplaatsing naar een andere groep de oplossing zijn.

Fulpmes zal prima bevallen, en er zal genoeg Nederlands (Vlaams) worden gesproken. Geniet ervan!

@Marco68. Al het voordeel dat je dan denkt te behalen gast wel verloren door het dure Zwitserse verblijf plus vignet.

Hen48

Kleinwalsertal tot 5 gratis skipas, daarboven ook nog best goedkoop. sneeuwzeker en grote kans op Nederlamdse skileraar.

Ski you later!

Ischgl is echt een top wintersportgebied om met kinderen naartoe te gaan. Ik heb drie kinderen van 3,5 en 7. Voor alledrie de leeftijden is het een top skigebied. Ze zitten alledrie in een klasje met kinderen van hun eigen leeftijd. De skileraren kunnen allemaal Nederlands en zijn erg vriendelijk. Wij gaan altijd een week op vakantie, waarvan de kinderen drie dagen les hebben en twee dagen met ons mee skiën. Ik heb drie jaar geleden een nieuwe knie gehad.Tijdens het skiën heb ik hier nog steeds last van, waardoor ik twee jaar niet heb kunnen skiën. Tot dat ik sinds vorig jaar CBD olie ben gaan gebruiken van https://www.cbdwietolieshop.nl/cbd-olie/. Afgelopen ski seizoen heb ik weer kunnen skiën zonder pijn. Het was geweldig. Er is toch niets leukers dan samen met je kinderen de berg af te skiën.

Plaats een reactie