Reisgenoten gezocht

Hallo! Ik ben een liefhebber van de wintersport maar ben helaas, door omstandigheden, al twee jaar niet meer geweest. Ik heb potverdorie nieuwe skies al bijna twee jaar ongebruikt liggen! Dat kan zo niet langer. Ik wil dolgraag komende winter op pad (buiten schoolvakanties om) maar niet alleen. Ik ben zelf een dame van 38 jaar en woonachtig in Den Haag. Ik klink oud nu ik dit zeg, maar ik ben jong van geest hahaha. Ik kan goed met alle leeftijden overweg, het gaat om wie je bent en vooral hoe gezellig.
Mijn voorkeur gaat uit naar de wat hoger gelegen gebieden, ik ben enorme fan van le trois vallees omdat ik daar tot nu toe om kwam in de hoeveelheid sneeuw. Ik hou van dagtochten skieen. Ik ben een (naar Nederlandse maatstaven) een tussen beginner en gevorderde skier in. Ik skie sinds mijn puberteit maar ben niet elk jaar geweest.

Ik hoop een leuk clubje te verzamelen. Of ergens bij aan te kunnen sluiten. Ik hoor het graag!

groetjes Cindy

*bericht bewerkt door cindysmit op 08 sep 2017 10:09

Hoi Cindy,

Ik herken me in je tekst behalve dat ik met 40 jaar nog stukke ouder ben😉.
In welke periode hoop je te gaan skiën? Ik ben zeker geïnteresseerd. Ik ben hier thuis de enige die de skiverslaving heeft. Mijn niveau zou ik net zo beschrijven zoals jij dat deed.

Vriendelijke groet,

Gunnar Lukassen

Hoi Gunnar, wat leuk dat je geinteresseerd bent, hou dat vast zou ik zeggen. Ik ben gewend om in de periode eind januari te gaan, maar iets later zou ik ook niet erg vinden. De enige reden waarom de periode mij uitmaakt is vanwege sneeuwcondities (en buiten schoolvakanties aub). En ik heb altijd goede ervaringen gehad met eind januari. Maar ik kan eigenlijk weg wanneer ik wil. Dat is wel luxe. En omdat ik met een groepje weg wil , wil ik ook wat flexibel zijn om eventuele mensen die minder keuze hebben niet uit te sluiten. Ik heb ook een keer een wintersport meegemaakt dat we aankwamen rijden in een groen dal. Nou dat vind ik dus echt de horror. En hoewel je geen invloed hebt op het weer, vermijd ik dat liever door niet in een te laag dal gaan zitten. Ik mag graag tot de deur skiën.

groetjes

Zijn er nog meer mensen die het leuk lijken om aan te sluiten? Mij lijkt een groepje van een man/vrouw gezelschap van pm 6 - 8 personen ideaal!

Zonde van je nieuwe skies!
Ik heb ook interesse, ben nog iets ouder, 49 maar voel me veel jonger. Ik herken me ook in je tekst. Voldoende ski ervaring en vind het heerlijk om dagtochten te doen. Wel afhankelijk wanneer je wilt gaan en van budget.
In elk geval niet in de schoolvakanties.

Hoi Marco, leeftijd maakt mij echt niet uit. Ik heb de grootste lol gehad op wintersport met mijn exschoonouders van ruim 60. Dus dat boeit mij niet zo. Gunnar heeft ook al gereageerd, en ondertussen in mijn inbox ook een leuk bericht gekregen van een wat zo op het oog leuke groep lijkt, maar tot nu toe alleen mannen!
Ik wil ook dolgraag dat er minstens nog een dame mee gaat. Ook leuk voor mijn vriend. Ik ben, niet speciaal voor jou gericht, maar even in het algemeen, niet op zoek naar een singles reis. Ik zit in hetzelfde schuitje als Gunnar, mijn geliefde kan helaas niet mee.

Dus bij deze roep ik ook graag wat vrouwen op die het zien zitten om ten strijde te trekken tegen de mannen! hahaha

En Marco, wie weet kun je ook bij de groep aansluiten van wie ik een pb heb gekregen. Ik hou nu alles nog even open. Wat ik sowieso wel prettig vind is om de mensen met wie ik dan op vakantie ga, ook al is het maar een week, even te ontmoeten alvorens we knopen doorhakken.

Oh en ik zie dat ik niet goed antwoord op je bericht. Ik heb een voorkeur voor periode eind januari. Of later na de krokus. Ook zeker niet in de schoolvakanties. En mijn budget is niet skyhigh. Ik ga niet elke dag uit eten, maar als reisgenoten dat wel willen doen, lekker gaan zou ik zeggen. Ieder zijn ding! Ik eet zo nu en dan op de piste, maar neem ook wel eens een rugzakje mee. En ik ben geen luxepaard qua accommodatie, behalve dat ik tot nu toe verwend ben met naar de deur kunnen skiën. Maar dat is geen vereiste. Wel lekker! Geen vereiste. Qua skigebied koop ik zelf altijd de grootste pas, omdat ik dus graag tochten maak. En apres ski, ach, mag. Een keer. Meestal ben ik te moe vrees ik. Mijn klaverjasskills kunnen wel een opfrisbeurt gebruiken! Ik hou wel erg van de kneuterigheid van in joggingbroek met een drankje en een gezelschapsspel doen.

klinkt goed en voor alle duidelijkheid, ik ben niet single. Mijn vriendin vind skieen minder leuk en is een absolute beginner. Ik vond het heerlijk om hele dag op pad te zijn.

Ik ben ook geïnteresseerd ! Maar ben tegen die tijd al 55🤗. Kan redelijk skiën en kom van alle pistes af, maar ben geen knaller qua snelheid. Ben geen apresskier , ga liever smorgens vroeg op tijd op pad. Verder zou ik de tekst van Cindy hebben kunnen geschreven. Minimaal 8 qua groepje is mooi , meer is wat mij betreft ook prima. Mijn man skiet niet , die gaat wel mee maar langlaufen en wandelen

*bericht bewerkt door BarbaraM op 14 sep 2017 15:49

Hoi
Ik ben ook geïnteresseerd. Ik ben tegen die tijd 44. Ski ruim 30 jaar . Overdag ben ik fanatiek op de piste, eerste lift/ laatste lift, om daarna een biertje of wijntje te drinken om op adem te komen en voo de gezelligheid.

Hallo! Ik ben een liefhebber van de wintersport maar ben helaas, door omstandigheden, al twee jaar niet meer geweest. Ik heb potverdorie nieuwe skies al bijna twee jaar ongebruikt liggen! Dat kan zo niet langer. Ik wil dolgraag komende winter op pad (buiten schoolvakanties om) maar niet alleen. Ik ben zelf een dame van 38 jaar en woonachtig in Den Haag. Ik klink oud nu ik dit zeg, maar ik ben jong van geest hahaha. Ik kan goed met alle leeftijden overweg, het gaat om wie je bent en vooral hoe gezellig.
Mijn voorkeur gaat uit naar de wat hoger gelegen gebieden, ik ben enorme fan van le trois vallees omdat ik daar tot nu toe om kwam in de hoeveelheid sneeuw. Ik hou van dagtochten skieen. Ik ben een (naar Nederlandse maatstaven) een tussen beginner en gevorderde skier in. Ik skie sinds mijn puberteit maar ben niet elk jaar geweest.

Ik hoop een leuk clubje te verzamelen. Of ergens bij aan te kunnen sluiten. Ik hoor het graag!

groetjes Cindy

cindysmit op 8 sep 2017 10:08

dag cindy,ik ga ook steeds buiten de vakanties skien,dit jaar waarschijnlijk les trois vallee,misschien zouden we samen kunnen gaan met een groepje,ik ken er alvast een paar die meewillen.

Hoi Cindy,

Is er nog plek in het groepje? Ben 50, voel me veel jonger, ski al ruim 30 en jaar en hou van de hoger gelegen Franse skigebieden…

Groetjes, Lydia

Hoi iedereen die gereageerd heeft. Wat leuk die reacties! Ik was bezig met aansluiten bij een groepje, maar dat is uiteindelijk toch niets geworden. Ik vind het leuk dat de mensen die hier gereageerd hebben divers zijn, qua leeftijd en qua geslacht. Ik zou graag willen weten wie nog steeds serieus geïnteresseerd is. Christ66, jij zei dat je ook nog mensen kent die willen gaan? Vertel?

Ik heb zelf geen auto, maar kan wel autorijden. Ik weet niet of jullie een auto hebben die mee op vakantie kan?

Ook als er nog mensen geïnteresseerd zijn om mee te gaan hoor ik dat graag.

groetjes Cindy

Hoi,
Jaja, ik ben nog steeds serieus geïnteresseerd. Is een busreis geen optie?

Een busreis… ik ben nogal lang. Ik sta daar niet om te springen nee. Liever niet.

Ik ben nog steeds geinteresseerd, wel afhankelijk van de periode. Ik heb een grote auto ( want ik ben ook lang) en woon in de Rijnmond

Nou dat zijn dan al twee… nog meer? Marco gaat je vriendin wel mee? Misschien wel leuk als we nog een beginner erbij zoeken dan. En als ze nooit mee gaat wordt ze ook nooit gevorderd uiteraard. Ik vind het overigens niet erg om een keer een dagje of tussendoor een afdaling met een beginner te pakken. We hebben het allemaal moeten leren.
Ik woon in Den Haag overigens.
Gunnar jij nog steeds interesse?

De kans is zeer klein dat ze mee gaat. Is niet zo fanatiek en heeft last van hoogtevrees. Een stoeltjeslift of gondel is niet echt haar ding

Hoi!

Ik zou het ook leuk vinden mee te gaan. Ik had ook al gereageerd op deze oproep.
Woon in de Rijnmond, onder Rotterdam en heb een auto.

Roland

Okay we hebben nu dus:
Roland, Marco, Lydia, Ik en nog n dame die via een privé bericht heeft gereageerd. En wellicht dat een vriendin van mij (midden veertig, goede skiër maar niet bloedfanatiek) ook mee gaat. We hebben dan zo een leuk begin waar wellicht nog iemand aan kan haken. Mij lijkt het prettig om onderling de details verder in een Whatsapp groep te bespreken. Als iedereen zijn nummer in n pb naar mij wil sturen dan maak ik een groepje aan en voeg iedereen toe.
Groetjes Cindy

Jullie kunnen ook mee met De Vrolijke Skiers dan kan iedereen op eigen niveau met een groep het gigagebied van Superdolomitiskigebied van 1200 km doorcrossen. Het hotel ligt vlakbij de lift en is prima net als het eten

Gerrit Bussink
De Vrolijke Skiërs

Leuk! Wanneer gaan jullie?
Groet, Lydia

Ik lees even mee, misschien ook wel wat voor mij.

Klinkt goed, ik hou dit topic ook even in de gaten.

Hallo ik man van 53jaar heb ook interesse ,als jullie nog plek hebben ben ik zeker geinteresseerd ,oostenrijk of frankrijk maakt niet echt uit,de periode maakt niet uit als het maar niet in het hoogseizoen is.
Hoop gauw wat te horen .

Gr Dick

null
Mijn naam is Jos. Ik ben een man van 68 jaar en woon in Breda. Ik ski momenteel zo’n kleine 10 jaar en ben pas begonnen toen mijn kleinkinderen opgroeiden. Samen met kinderen en kleinkinderen hebben we heel wat skivakanties gehad. Ik ben sportief en mijn niveau is dat van een beginneling voorbij. Ik ben nu redelijk gevorderd, ski wel rustig, maar wil graag hele dagen op de piste skiënd doorbrengen. Mijn vrouw skiet niet en wil ook niet meer mee. Daarom zoek ik een groepje. Ik ben een sociale skiër en houd ook van gezelligheid, maar het skiën staat voorop. Ik zie op de site dat de leeftijden nogal uiteen lopen. Voor mij is dat geen probleem. Integendeel: dat vind ik erg leuk.
In het “profiel” en de verwachtingen die uitgesproken werden herken ik mij: niveau, ski-ambitie, skigebied, maar ook niet in het hoogseizoen/buiten de schoolvakanties. Inderdaad dat zou ik ook graag willen: ergens tussen eind januari en begin februari.Ik lees ook dat het groepje al een tijd bestaat. Vraag is of ik mij nog kan aansluiten… Laat mij even wat weten.

Bovenstaande foto is onverwacht wat te groot uitgevallen. Niet de bedoeling …maar wel duidelijk, niet?

Hoi, wat een leuk bericht! Jammer dan ook te moeten mededelen dat de groep inmiddels compleet is met 8 personen. Overigens bestaat ons groepje nog maar sinds kort en moeten we elkaar nog in het echt leren kennen.

Ik hoop dat je een leuke andere groep zult vinden om bij aan te sluiten. Met zo’n duidelijke foto moet dat niet moeilijk zijn ;)

groetjes Cindy

Ik zoek ook groepje waar ik kan op aansluiten. Niet voor elke dag, want ik zou graag met mijn zoon een namiddag of 2 op pad gaan. Is 6 jaar oud.
Ga naar Les Menuires - L3V van 11/2 --> 16/2

Mijn vrouw die gaat niet skieen, alleen is maar alleen.

Wanneer gaan jullie Cindy?

Hoi Ralph, wij gaan eerder! Helaas. Gr Cindy

Plaats een reactie