24-2-2018 drukte op de weg? wat denken jullie

Met normaal weer. Daar zeg je het al.
Ik ben 3 weken geleden teruggereden uit Oostenrijk, op een gewone zaterdag. Geen vakanties. Droog weer. Bij Munchen had ik 20km file. De Baustellen bij Wurzburg waren ook een ramp. En ook toen was het droog. Moraal van dit verhaal: rij niet overdag.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 okt 2017 13:40

Wij rijden al die jaren op zondagochtend vroeg weg uit Nederland. Zijn dan rond 13:00 op plaats van bestemming. Geen vrachtverkeer in Duitsland en over het algemeen een stuk rustiger.
Ander groot voordeel is dat je op de zaterdag kan skien terwijl het gros vertrekt . Op zondag , na ontbijt, rijden en om zondagavond rond zessen thuis.

Wij rijden al die jaren op zondagochtend vroeg weg uit Nederland. Zijn dan rond 13:00 op plaats van bestemming. Geen vrachtverkeer in Duitsland en over het algemeen een stuk rustiger.
Ander groot voordeel is dat je op de zaterdag kan skien terwijl het gros vertrekt . Op zondag , na ontbijt, rijden en om zondagavond rond zessen thuis.

Bakouter op 27 okt 2017 14:16

Heb je dan niet het probleem dat verhuurders hier over het algemeen niet niet echt veel zin in hebben in het hoogseizoen? Die verhuren hun accommodaties het liefst van zaterdag tot zaterdag of niet?

Kan me voorstellen dat niet alle verhuurders er blij mee zijn, maar we hebben het nu al verschillende jaren zo geregeld. Ik moet wel erbij zeggen dat we in een hotel zitten, dus misschien doen die er iets minder moeilijk over.

Zondag tot zondag in Oostenrijk, in de vakantie, in een groot gebied…dat wordt denk ik lastig, maar is inderdaad wel de manier om rustig te rijden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heb je dan niet het probleem dat verhuurders hier over het algemeen niet niet echt veel zin in hebben in het hoogseizoen? Die verhuren hun accommodaties het liefst van zaterdag tot zaterdag of niet?

Tim91 op 27 okt 2017 15:15

Dat geldt voor een groot deel zeker, echter ook weer niet voor allemaal.

Er zijn er bij die hiermee juist een bepaalde doelgroep bedienen, vaak zelfs vaste klanten waarvan ze weten dat die elk jaar weer van de partij zijn, geen overlast bezorgen etc.

Ik heb ook wel eens in zo’n hotel gezeten en de uitbater vertelde heel open over zijn beleid:
Ik verhuur liever 1-2 nachten minder aan een vaste gast die ik volgend jaar weer terugzie, dan aan een paar … die 2 nachten meer geld opleveren, maar de tent afbreken (“want ik betaal er toch voor”), het personeel afblaffen, m’n vaste klanten wegjagen etc. etc.

Het is een beleidskeuze: Richt je je beleid op klanten of op gasten

Rob

Wij vertrekken (diezelfde) vrijdagmiddag, overnachten ergens rond Neurenberg en zaterdagochtend vermijden we Munchen door de 3 te nemen (via Regensburg) en bij en Straubing de B20 te pakken naar Salzburg. Nauwelijks om en geen files.

Wat een gedoe zeg, de één gaat die de andere over dat. Links om of rechts om velen van ons rijden in dezelfde periode naar de wintersport. Stap in die auto en kachel die kant op. Je kop in wintersport modus en relax. Er zijn zoveel variabelen die je rit kunnen verklooien, daar verander je echt niets aan. Gewoon sturen en je komt er vanzelf stresskippen😉

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Wij boeken meestal van zaterdag t/m zondag en vertrekken van zaterdag op zondag en zijn vroeg op plaats van bestemming en vertrekken op maandag rustig weer naar huis. Wel in de voorjaarsvakantie zonder kinderen. Toen de kinderen nog leerplichtig waren zelfde boeking maar dan op zondag naar huis.

@Bertje,

Waar in Oostenrijk moet je zijn? Alternatief via Dortmund, Kasel, Fulda, Schweinfurt, Bamberg, Regensburg en dan binnendoor naar Salzburg.

Gelukkig het probleem hier niet voor het 3de jaar zijn de kids op vrijdag vrij. Wij vertrekken om 7:00 naar Livigno en zijn om 17:00 over, file vrij, althans de afgelopen 3 jaar.

Veel plezier en veilige reis, gaat vast goed komen.

Groeten, Harald

Plaats een reactie