Tips gevraagd voor bestemming oud-nieuw, min 100 km/pistes

Dag allen,
Dit jaar zijn we voor het eerst genoodzaakt om met de oud-nieuw week op wintersport te gaan.
Ik ben op zoek naar een skigebied met minimaal 100km piste.
Relatief rustig (als dat uberhaupt bestaat in deze periode) en zeker skibaar (al dan niet kunstsneeuw)
Afstand maakt me niet zoveel uit, belangrijkste is dat ik niet een halfuur in een rij wil staan voor de lift.
Verder dus sneeuwzeker.
Wie heeft er tips.

Dankjewel alvast,
Groet Kas.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 25 sep 2017 14:31: Titel meer inhoud gegeven

Dolomieten. Als er geen natuursneeuw is, hebben de Dolomieten nog steeds veel pistes open. Bovendien ook relatief rustig (de meeste Nederlanders en Duitsers steen toch de Brennerpas niet over).

Grote gebieden zijn Val Gardena, of Alta Badia bijvoorbeeld. Maar ook Van di Fassa en Arabba hebben aansluiting op de Sella Ronda, en daarmee dus de buurgebieden.

Wat @Gigi zegt: de Dolomieten! Kijk dan ook zeker eens bij Kronplatz of de Drei Zinnen Dolomiten. Kronplatz staat erom bekend dat ze daar ware ‘kunstsneeuwmeesters’ hebben, en iedereen die de laatste tijd richting Drei Zinnen is geweest komt lyrisch terug… Staat bij mij inmiddels vrij hoog op de bucketlist.

Dank voor bovenstaande reactie’s.
Ik hoop nog meer tips te krijgen. Is er in frankrijk ook nog iets?

Trois Vallees met als financieel meest aantrekkelijke Les Menuires.
Totaal 600 km. les Menuires ook al meer dan 200. Sneeuwzeker.

Hen48

val d isere/tignes in slechte (sneeuw)jaren. les arcs wanneer het iets beter is

Edwin van Riel

Vorige jaarwisseling in Ischgl geweest, ondanks dat er nagenoeg geen sneeuw was gevallen waren bijna alle pistes open en van goede kwaliteit (sommige wat ijzig, maar dat is logisch als er zo weinig sneeuw is gevallen). De wacht tijden waren verwaarloosbaar, alleen vanaf alp trida weer terug naar Ischgl had je 1 hele drukke lift. De sneeuwmeesters hadden hun zaakjes echt super goed voor elkaar in ieder geval!

Leuke bijkomstigheid was dat de vuurwerkshow echt heel gaaf was 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Hoe is adamello ski en la via lattea?
Zelfde als de dolomieten qua kunstsneeuwmeesters?

via lattea is een drama mbt kunstsneeuw!

maar als wel sneeuw is, dan is het super! Love it there!

@HeidiInTheAlps Dat is wel heel kort door de bocht. Montgenevre/Claviere is erg sterk met kunstsneeuw. De 100% italiaanse kant duidelijk minder. Dit jaar wil Montgenevre al op 1-11 open en dat zal zeker met kunstsneeuw moeten.

Maar om antwoord te geven op @kas ze zijn minder goed dan Zuid-Tirol. De kans op voldoende natuursneeuw is wel groot. Maar resultaten uit het verleden…

Click. Click. Peace

@HeidiInTheAlps Dat is wel heel kort door de bocht. Montgenevre/Claviere is erg sterk met kunstsneeuw. De 100% italiaanse kant duidelijk minder. Dit jaar wil Montgenevre al op 1-11 open en dat zal zeker met kunstsneeuw moeten.

Maar om antwoord te geven op @kas ze zijn minder goed dan Zuid-Tirol. De kans op voldoende natuursneeuw is wel groot. Maar resultaten uit het verleden…

Rogier op 26 sep 2017 12:57

Guilty as charged.

Kort de bocht. Alles behalve Montgenvre geskied. 2 jaar geleden, heb ik mijn vakantie daar van oud te nieuw geannuleerd wegen groene pistes… bij de feb vakantie, heb ik altijd goed condities gehad. Het is tegenovergesteld van de Sella Ronda resorts.

Even nieuw leven…
In gebieden aan de sella ronde kan ik momenteel weinig vinden in redelijke prijs op loopafstand piste en lift ed.
Zouden jullie dan kiezen voor La Plagne, Val thorens - les menuires of Tignes?
Met de voorwaarden zoals geschets in mijn eerste post.

Thanks

De meeste rust ga je vinden in Tignes denk ik. Hoewel rust hier wel heel relatief is in die week.

De Dolomieten zijn groter dan alleen de Sella Ronda. Je kunt ook eens kijken in Val di Fassa en elke dag een gebied in de buurt doen. Of zoals je zelf aangaf, Adamello Ski.

Mr. Slow

Tignes, en als je de keuze hebt, de week na nieuwjaar. Dan al een stuk rustiger dan net na de kerst.

Edwin van Riel

Val Cenis is een heerlijk gebied en erg sneeuwzeker gebleken rond kerst de afgelopen jaren.

Een aantal keer met oud-en nieuw in valloire-valmenier geweest.
Bakken sneeuw en perfecte condities.
Perfect tot vorig jaar sneeuw ontbrak.
Nu maar eens Bettmeralp proberen.

*bericht bewerkt door chandler op 25 okt 2017 13:43

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Niet vooraf boeken met kerst, dat is vragen om problemen. Genoegen nemen met een acco iets minder dicht bij de piste maar dan wel met natuursneeuw.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Eens met @havana. Ik zou nu afwachten waar het (als eerste) gaat dumpen. Gaat toch niets boven echte sneeuw! Oud&Nieuw is voor veel gebieden niet sneeuwzeker, maar elk jaar zijn er wel een aantal regio’s die bijna bedolven worden. En als je toch al wat verder van de pistes zit, kun je ook kiezen voor twee of drie wat kleinere gebieden (hoe erg is 20 minuten met de auto?) die in de regel wat minder druk zijn.

*bericht bewerkt door Sndr op 25 okt 2017 15:10

Kleinwalsertal

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 25 okt 2017 15:11

Ski you later!

Kerst boeken we standaard in Bourg-st-maurice. Skieen meestal in Paradiski, afgelopen jaar uitgeweken naar Espace Killy. Sneeuwkwaliteit daar was vele malen beter.

Best of both worlds voor ons: Mooi gebied om de hoek en alternatief op redelijke afstand (30 min) in mindere jaren.

Edwin van Riel

Even nieuw leven…
In gebieden aan de sella ronde kan ik momenteel weinig vinden in redelijke prijs op loopafstand piste en lift ed.
Zouden jullie dan kiezen voor La Plagne, Val thorens - les menuires of Tignes?
Met de voorwaarden zoals geschets in mijn eerste post.

Thanks

kas op 25 okt 2017 12:50

Wat vind jij een redelijke prijs?

Het is wel zo dat in Italië je wat sneller iets verder zit van de piste, maar om je daar nu door te laten tegenhouden. Je kan ook zeker eens kijken buiten de Sella Ronda gebieden. Als je b.v. in Pozza di Fassa gaat zitten zal de prijs waarschijnlijk lager zijn en je kan van daaruit gewoon naar het Sella Ronda gebied skiën met de nieuwe lift bij Penia.

Vorig jaar was het rond die tijd wel zo’n beetje daar waar het meeste (>90%) van de pistes open was.

Vorig jaar voor de grap vorig jaar nog eens in Sèstriere gekeken, daar was via AirBNB nog plenty acco te krijgen zelfs zeer dichtbij de piste. En dat was zo ongeveer het enige gebied waar veel sneeuw lag. Kostte niet eens veel. Helaas hadden wij onze acco à 1200 euro per week in Lermoos al geboekt. Ik weet vanaf nu wel beter.

*bericht bewerkt door havana op 25 okt 2017 18:50

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie