Handschoen voor snowboarden; protectie?

Mijn oude Burtonhandschoenen zijn zo langzamerhand aan vervanging toe en aangezien ik met snowboarden begonnen ben, zie ik ook handschoenen/wanten met eoa vorm van ingebouwde protectie voorbij komen in de zoektocht, Level Fly bijv. Heeft dergelijke protectie daadwerkelijk zin?

ik heb deze van Ziener

https://ziener.com/produkte/handschuhe/snowboard/7624/MARE-G…

hier zit zowel aan de bovenkant als de onderkant bescherming… zit heel comfortabel
aan de handzijde zit een heel stevig soort kevlar achtig materiaal dat goed bestand is tegen de scherpe rand van je board als je het draagt.
De bescherming kan er als je wilt ook uitgehaald worden.

of de bescherming zin heeft?? toch al een paar keer flinke klapper gemaakt en elke keer blij geweest dat ik ze aanhad en zo m’n polsen niet over kraakten of erger :-)

Ik heb ongeveer dezelfde van Ziener (zelfde model, maar met wat witte stukken). Ben er ook erg tevreden over. Zitten reuze comfortabel. Ik heb ze gekocht nadat ik een keer mijn pols had gebroken met snowboarden.

Ik vraag me wel af of deze beschermers het verschil maken bij een klap op de pols. De beschermers in dergelijke handschoenen zijn dusdanig klein dat ik me afvraag of dat de druk goed kan verdelen. En volgens mij vang je de druk op je handpalm op, of je nu met of zonder beschermers valt. In beide gevallen zal de klap op de pols dan ongeveer even groot zijn, denk ik. De beschermers die je op meerdere plekken met klitteband strak om je hand/pols trekt zullen beter hun werk doen. Zoals deze:
https://www.wintersport-onlineshop.nl/nl/flexmeter-wristguar…

Je kunt beter leren valbreken, maar dat is niet zo makkelijk aan te leren :(

Zou ook eerder gaan voor losse beschermers in handschoenen. Die blijven namelijk goed op de plek zitten, die in een handschoen niet zo.
Zelf gebruik ik ze niet. Vallen doen we op de onderarmen (ooit lang geleden erin geramd), gelukkig nog nooit een pols gebroken maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

als je handschoen mooi aansluit dan zitten de beschermingen toch vrij strak tegen de pols/hand vind ik.
En alles wat door door de bescherming wordt opgevangen bij een val is mooi meegenomen…

Bij het voorover vallen nooit polsen maar armen zetten en achterover een bolletje maken… wel niet makkelijk als je onverwachts valt :-D

Persoonlijk board ik het liefste zonder bescherming, maar met 8 jaar Judo ervaring kan ik goed valbreken… Dat wil niet zeggen dat ik niet verkeerd kan vallen en niks kan breken, maar persoonlijk zat de bescherming mij meer in de weg dan dat ik me er zekerder door voelde…

Ik heb die handschoenen wel gepast, maar kreeg daar een heel benauwd gevoel bij… (en heb dus nieuwe Burton’s gekocht)…

Mijn advies: proberen!!!

In de meer dan 20jr dat ik board nog nooit handschoenen, of wanten, met polsbeschermers (nodig) gehad. Denk ook dat je eerder het probleem gaat verleggen en iets anders breekt. Gewoon goede handschoenen of wanten aanschaffen die zorgen dat je geen koude en natte handen krijgt

Dat je beter goed kan (leren) vallen begrijp ik en lukt me prima, vroeger jaren gejudood en daar blijk je de rest van je leven plezier van te hebben. ;) Desalniettemin kan wat extra protectie geen kwaad mits dat ook daadwerkelijk wat toevoegt. Wat oa @Juul aanhaalt is dus het punt waar het mij om gaat.

En daarop voortbordurend, wat zijn volgens de snowboardende medereaguurders hier dan die goede handschoenen/wanten? Graag lang over de mouw en voorkeur voor wanten, geloof ik.

Ik heb jarenlang de wanten van Burton gehad met Goretex, altijd goed bevallen, vervolgens een setje van Dakine gehad, ook weer met Goretex. Wilde vorig jaar The North Face Montana wanten kopen, want kwamen goed uit de test en zijn met Goretex, ben uiteindelijk gegaan voor Hestra Army Leather Heli Ski wanten. Kwam een te goede deal tegen en heb nu 2 paar, 1x met en 1x zonder Goretex.

Ik heb de Level clicker 2 , na een week of 6 in de sneeuw kwam aan de wijsvinger en duim de buitenste stof los (waarschijnlijk van scherpe kant van snowboard te dragen), gewoon genaaid en is nog steeds waterdicht.
De polsbescherming vind ik super, door het liner+buitenwant systeem drogen ze ook snel.
Nadeel is dat bij zeer warm weer ik meestal enkel de buitenwant draag, dus zonder de polsbescherming.

Of het zin heeft weet ik niet, ik heb de indruk dat het meer pijn doet bij een lichte val, maar wel helpt bij een harde val. Alleszins nog geen pols gebroken of verstuikt.

En daarop voortbordurend, wat zijn volgens de snowboardende medereaguurders hier dan die goede handschoenen/wanten? Graag lang over de mouw en voorkeur voor wanten, geloof ik.

Userd op 27 sep 2017 16:19

Dan wijk ik af, liever klein en onder de mouw. Heb toch ook nog sneeuwbeschermers in de mouw. Heb ook voorkeur voor handschoenen boven wanten, want losse vingers is makkelijker met dingen pakken en binding vastmaken.

Verder heb ik altijd een combi van leer/goretex. Goed ademend en droog.

Al jaren blij met mijn level fly handschoenen. T klittenband gaat na paar jaar wel minder goed werken en komen inmiddels gaatjes in. Maar ze zijn denk ik inmiddels 6 jaar oud. Ik zou zo weer zelfde nemen.

Heb je snel koude handen dan zou ik eerder wanten adviseren. En mocht je handschoenen/wanten over je mouw dragen dan zullen ze tijdens een regenbui vollopen met water. Als je ze onder de mouw draagt heb je hier geen last van.
Heb zelf ook met protectie in mijn handschoenen geboard maar vond het niet prettig boarden. Voelt veel te stug aan allemaal.

Übung macht den meister!!!

Hmmz, goede overwegingen allemaal, dank allen.

Ik heb Burton Baker 2 in 1 gloves… lekker warm (ook zonder binnenhandschoen) en stevig!

Voor mij ideaal…

Er zijn meerdere topics over de handschoenen reeds voorbij gekomen, daarin staan ook meerdere punten die het overwegen waard kunnen zijn.
Ik heb trouwens altijd handschoenen en wanten gehad die over de mouw heen aangetrokken worden, maar nog nooit gehad dat dit vol water liepen tijdens regen, of natte sneeuw…

@Marijnt, klopt, heb ik ook gelezen maar de zoekfunctie geeft niet heel veel en niet specifiek over wel/geen protectie, de oorspronkelijke vraag. Over/onder de jas klopt ook, ik heb altijd over de jas gehad en herken die problemen ook niet. Maar daar moet ik ook bij zeggen dat ik misschien 2x regen heb gehad in al die jaren.

En daarop voortbordurend, wat zijn volgens de snowboardende medereaguurders hier dan die goede handschoenen/wanten? Graag lang over de mouw en voorkeur voor wanten, geloof ik.

Userd op 27 sep 2017 16:19

Ortovox freeride mitten

En daarop voortbordurend, wat zijn volgens de snowboardende medereaguurders hier dan die goede handschoenen/wanten? Graag lang over de mouw en voorkeur voor wanten, geloof ik.

Userd op 27 sep 2017 16:19

Ortovox freeride mitten

japser op 28 sep 2017 11:18

Ook al naar gekeken idd, is het wat?

Plaats een reactie