raad ivm ski's voor zoon

Wie kan me verder helpen?

Ik ben op zoek naar (tweedehands) ski’s voor mijn oudste zoon (13 jaar).
Hij is 154 cm groot en weegt 38 kilogram.
Hij leerde pas vorig jaar skiën maar na 10 lessen op de rolmat en een weekje skiën zou ik hem al een 6 / 7 geven … hij skiet volledig parallel en moeilijkere rode pistes en zwarte pistes waren geen probleem.
Ik vond op 2de hands een slalom ski elan slx (144 cm) … is dit geschikt voor hem of iemand andere suggesties?

Mijn andere zoon is 137 cm groot en neemt de bochten in ploeg en oefent het bijzetten. Kunnen voor hem ski’s van 130 cm of eerder 120 cm?

Ik verneem het graag.

Grtjes
Cindy

Huren totdat hij uitgegroeid is.

Ski you later!

Huren totdat hij uitgegroeid is.

TeTe op 27 sep 2017 20:28

Of elk jaar nieuwe ski’s kopen en de oude weer verkopen - kan wat goedkoper uitpakken dan huren (al kost het wel flink wat tijd).

sommige winkels hebben zo’n systeem dat je elk jaar de skis weer kan inruilen…of zoiets. Misschien weet iemand anders daar mee over.

Wellicht is het handig om naar een sportzaak in de buurt te gaan die verhuurt, maar wellicht ook deze huurski’s verkoopt.
Dat deden wij ook vaak en het is uiteindelijk goedkoper dan huren, mede omdat ze er bij ons in eerste instantie zowel mee op de borstelbaan als in de sneeuw gingen.

Het is zo heel lastig om in te schatten welke ski voor jouw zoon het beste is. Onze kinderen (11 en 9 jaar) skiën vanaf hun 5e elk jaar 10 lessen op de borstelbaan in het winterseizoen. Daar adviseren ze over het algemeen langere ski’s, tot wenkbrauw hoogte, dat is lastiger skiën maar voor de techniek goed. De stijfheid van de ski speelt ook een rol. Het uitzoeken van een juiste ski is dus wel echt afhankelijk van het kunnen en het doel. Daarnaast is het ook belangrijk om een passende schoen bij het type ski te hebben.

*bericht bewerkt door wdj75 op 27 sep 2017 22:26

Plaats een reactie