Eerste snowboard kopen

Hallo allemaal,

Na een flink aantal jaren gehuurd te hebben, wil ik dit seizoen toch mijn eigen snowboard aanschaffen. Eigen schoenen heb ik al enkele jaren en deze bevallen mijn prima. Ik heb nu ongeveer 7 jaar ervaring en neem elke keer nog wel een of twee dagen les als ik in de sneeuw ben. Ik ben 1,67 en weeg 55 kg. Ik kom alle pistes prima af, al is het op de zwarte niet met een enorme snelheid. Ik wil gewoon lekker op de piste snowboarden en heb geen enkele intentie om off piste te gaan. Het funpark is ook niet echt aan mij besteed.
Ik ben op zoek naar een leuk boardje waar ik enkele jaren mee vooruit kan en waar ik wat meer snelheid op kan gaan maken.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Boardjes waar je ‘gewoon lekker mee op de piste kunt boarden’ zijn er in overvloed! :D Dus dat is makkelijk zoeken. Een boardje wat echt goed bij je boardstijl en persoonlijke voorkeur past uitzoeken wordt dan al wat lastiger op basis van de verstrekte informatie.

Heb je enig idee op wat voor huurboardjes je hebt geboard? Heb je wel eens een plank van een vriend(in) geleend? Weet je je boardjes te herinneren waar je een goed gevoel bij kreeg?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dat is fijn om te horen!
Ik heb eigenlijk nooit echt op de merken gelet dus ik kan mij zo geen namen voor de geest halen. Wel had ik altijd het gevoel dat deze boards bij een iets hogere snelheid een beetje gingen trillen/zwabberen. Dit gaf een van mijn leraren toen ook aan nadat wij aan mijn techniek gewerkt hadden. Ik kan dus naar een goede zaak gaan en mij daar laten adviseren?

Je zult prima kunnen slagen in een goede zaak . Zeker omdat je eisenpakket niet zo groot is ;).(kijk evt. even rond op het forum naar ervaringen van anderen).