Waxkrabber schoonmaken

Misschien een domme vraag,
maar met het erafhalen van de wax met een waxkrabber loopt mijn krabber altijd vol met wax. Vervolgens de krabber schoonmaken is een rot klus.
Ik doe het nu met afwasmiddel en heet water…maar er zijn vast wel mensen die een trucje hebben de waxkrabber snel een eenvoudig schoon te maken.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Met een andere krabber, of met met een vijl! En er bestaan speciale wax-krabber-slijpers… Even kijken of ik een link kan vinden.

Click. Click. Peace

Beetje wax-remover op je krabber doen
Ff laten inwerken en je kan het er zo weer afwrijven met een doekje

In de afwasmachine.

Fun Lovin' Skier

Met een andere krabber, of met met een vijl! En er bestaan speciale wax-krabber-slijpers… Even kijken of ik een link kan vinden.

Rogier op 11 okt 2017 09:00

Dat vind ik echt een derde wereld oplossing…

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko Wat zo’n slijper? Als je veel schraapt worden de krabbers vanzelf bot. Dan slijp ik ze heel graag. Dat ze goed scherp blijven. En dat verwijdert ook alle waxresten geweldig goed.
Met goed krabben hou ik mijn krabber continu schoon met een andere krabber.

*bericht bewerkt door Rogier op 11 okt 2017 11:52

Click. Click. Peace

Met een plamuurmes maak ik de grote vlakken schoon. Geen geklieder met vloeistoffen en klaar in 2 tellen. Het scherp maken doe ik met een oude vijlhouder+vijl.

Zeker als je meerdere ski’s of of boards moet doen wil ik het snel en makkelijk schoon hebben.

Übung macht den meister!!!
When life gets too complicated.... SKI

Zelf maak ik mijn plexiglass scraper schoon met keukenpapier en het waxijzer.

Leg het keukenpapier over je gebruikte scraper en strijk met de warme strijkbout over het papier. De wax wordt opgenomen in het keukenpapier en je scraper is weer schoon.

Let it snow, let it snow, let it snow

Verfkrabber of plamuurmes.

One life. Live it.

@Alex Ik heb dezelfde thanx voor de link!

Click. Click. Peace

@Roko Wat zo’n slijper? Als je veel schraapt worden de krabbers vanzelf bot. Dan slijp ik ze heel graag. Dat ze goed scherp blijven. En dat verwijdert ook alle waxresten geweldig goed.
Met goed krabben hou ik mijn krabber continu schoon met een andere krabber.

Rogier op 11 okt 2017 11:51

Ja, beetje wel. Schoonmaken zoals @Msc1 zegt en scherp houden door de schone krabber af en toe over een schoon fijn schuurpapier te halen. Werkt perfect. Spaart weer zo’n slijpunit uit :)

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko Met één of twee paar ski’s die je af en toe waxed is dat afdoende maar als ik alle ski’s van mezelf en mevrouw doe heb ik geen zin om daar tijd mee kwijt te zijn. Na alle jaren dat ik in ski winkels heb gestaan ben ik gewend geraakt aan zo’n slijper, en ik wil niets anders meer.

Click. Click. Peace

Super, interessante oplossingen. Dank jullie!

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

ik plaats altijd een vijl in een bankschroef en haal hier de schraper overheen om hem weer scherp te krijgen. dat gaat altijd vrij aardig.

@Roko Met één of twee paar ski’s die je af en toe waxed is dat afdoende maar als ik alle ski’s van mezelf en mevrouw doe heb ik geen zin om daar tijd mee kwijt te zijn. Na alle jaren dat ik in ski winkels heb gestaan ben ik gewend geraakt aan zo’n slijper, en ik wil niets anders meer.

Rogier op 11 okt 2017 13:45

Oké, ik neem aan dat jij ‘iets’ vaker op de ski staat dan de gemiddelde bezoeker hier op het forum. Wat moet je daar anders doen, he? ;-) Dan is het idd logisch. Maar wij hebben de kruidnootjes al weer in de winkels liggen. Kom daar maar eens om bij de lokale Carrefour! :-)

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie