Wie gaan er nog meer naar Les Sybelles

‘we zijn vandaag naar le corbier geweest en naar la toussier en hebben misschien maar 3 slepliftjes ghad e diewaren ook makelijk.’

Dat zijn 3 sleepliften teveel!

zo weer terug en snel wat in elkaar gezet…

ik hoop dat je zo een klein beeld krijgt van de top week die wij gehad hebben… ik hoop dat iedereen net zo veel geluk heeft als ons :)

http://youtu.be/S5b0bJVaS5Y

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

ow ja en mijn vriendin board pas 2 jaar en het ging echt super deze vakantie. dus ook voor beginners een leuk gebied. je kunt ver komen zonder sleep lift als je niet in jean darves zit. de vlakke stukken waren wel lastiger voor haar…als je nog echt een beginner bent zal het soms even lopen zijn.

deze week krijgt van mij een 8!

Ik kan me wel voorstellen dat het met echt slecht weer een 3 wordt vanwege de stoeltjes liften op soms winderige plaatsen… met dit weer miste ik een grote bak naar boven al…laat staan met min 10…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen, superleuk filmpje!!! Ik kijk nu nog meer uit naar onze vakantie in les sybelles. Wij gaan ook naar hotel l’etendard. Nog maar heel even wachten :-))

Top filmpje!

Ik kan niet wachten om te gaan.

Ik ga voor het eerst skieen, maar twijfel nu heel erg om toch gewoon te gaan boarden (ik board 5 jaar).

Ik neem hem gewoon mee voor de zekerheid :)

@ Jeroen2 meenemen dat board!

het zou zonde zijn als je daar bent en het gaat niet zo lekker met skieen… Dan ben je blij dat je je board ff aan kunt doen.

Aan de andere kant is het dan misschien wel te verleidelijk om niet te gaan skieen :)

ik had bigfoots bij maar die zijn de koffer niet uitgeweest… wilde ze graag een keer testen maar het was zo mooi dat ik mn board niet wilde laten staan.

Mijn vriendin board nu 2 jaar en die kon in dit gebied alle kanten op! ze is zelfs van haar sleepliften angst af. we hebben een paar vakanties enorme lanceerliften gehad en dat viel hier echt reuze mee.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik neem je tip ten harte en hij gaat mee…

Vorig jaar in Morzine had ik teveel vlakke stukken. Als je vrienden dan lekker doorskieen zit je jezelf dood te irriteren dat jij weer kan lopen.

Daarom wil ik een keertje skieen proberen, maar we gaan het gewoon beide doen!

Ik heb er zo’n zin in :)

De Jagermeister, Limoncello staan al koud…

Hoe was de route ernaar toe?
Hoelang hebben jullie er over gedaan (en waar vandaan?)
Nog pracktische tips?

@ Jeroen2 wij zijn met de bus geweest. vanuit eindhoven was het 12 uurtjes maar belgen die wij spraken reden het met de auto vanuit antwerpen in 10 uur. dikke 980 km gaf de navigatie van hun aan.

in het dorp ligt sneeuw maar de fransen rijden allemaal zonder kettingen. wel meenemen natuurlijk maar waren nu niet meer nodig (komt weer veel sneeuw aan dus kan zo weer veranderen)

De bergweg is wel een drama. hij is niet super lang (35 km) dus dat is erg kort maar wel enorm smal. kijk hier dus goed uit voor tegenliggers!met name bussen…

op de piste:
Advies is wel voor les sybelles om je board/ski;s goed te waxenen slijpen voor vertrek. doe ik ook altijd en dat scheelt enorm veel om toch door te glijden op de wat vlakkere stukken. ik heb niet een keer mijn board uit hoeven trekken…

Mooiste pistes en off piste vond ik van la Tousiere. Le Corbier lag er na 12 uur al slecht bij (hopen en ijsplaten)

Gebied van st.sorlin zelf is voor de ochtenden een dikke aanrader. tis wel een gebied waar iedereen pas rond 10 uur op de piste komt… ideaal dus om juist zelf vroeg te gaan.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Jeroen…wat een heerlijk filmpje!!

ik ga over enkele weken ook naar Les Sybelles, en hoop daar net zulk mooi weer en pistes te treffen. vond je groundtricks wel tof…bij mij zijn ze lang niet zo stijlvol.

In ieder geval bedankt voor een kleine blik in het gebied. En de piste waar je op 7.20 aan begint is een ware racebaan…heerlijk gewoon. 4 feb ga ik ook even fink de pistes afjakkeren met mn board:p

@ Jermaine Thanx!

Die piste op 7:20 is de Col des lacs in st. sorlin om 09uur (liftje 20 en 21 omhoog en dan links af. Als je zorgt dat je om 9uur op de piste staat ligt alles er zo bij en is er nog niemand!

Is echt een gebied waar iedereen pas om 10uur de berg op gaat.

Ik hoop ook voor je dat je net zulke condities krijgt want dat maakt het allemaal net iets leuker.
Volgens roel komt er weer sneeuw aan :)

Have Fun

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Jermaine Thanx! Die piste op 7:20 is de Col des lacs in st. sorlin om 09uur (liftje 20 en 21 omhoog en dan links af. Als je zorgt dat je om 9uur op de piste staat ligt alles er zo bij en is er nog niemand!

Jeroen op 17 jan. 2012 10:04

Inderdaad, die ligt er dan superstrak bij, en de zon staat er dan net op, zodat het bovenste laagje net wat zachter begint te worden. Lekker breed, perfect geprepareerd en super veel grip.

Als het net gesneeuwd heeft, wordt de rode piste die daar links van loopt niet geprepareerd, en is dan ook erg leuk.

Running against the wind

Wij vertrekken 10 februari naar les Sybelles, ik kan niet wachten.

Nog meer mensen die dan die kant op gaan?

Wij gaan a.s. vrijdag en ik kan niet wachten! Voorspellingen zijn vooral koud, maar ik hoop dat het wel koud én zon wordt!

Jeroen, kan je filmpje hier niet afspelen, maar ga 'm vanavond thuis zeker bekijken! Fijn dat jullie zo positief zijn!

Ik moet nog anderhalve week wachten.

@ all

Ik rij een 4x4 met winterbanden.
Zijn in dit gebied kettingen dan echt nodig?

Kom svp niet met een standaard ja, want heb ze echt nog nooit nodig gehad in al die jaren (wel bij me). Maar nu nieuwe auto en de kettingen zijn niet goedkoop voor een 4x4.

@jeroen2 ik zat in de week net na de heftige sneeuwval (vanaf 7 jan)

Alle toeristen Lees nl-ers,belgen enz…reden idd met kettingen maar alle fransen niet.

Het was niet verplicht en ik vond het niet nodig 9waren zelf met de bus zonder kettingen) maar ik had het zonder gedaan als ik wel met de auto was.

Daarnaast weegt een 4x4 meer dan een normale auto.

Ik vind wel dat je ze mee MOET nemen. als je een nieuwe 4x4 kan kopen dan kan er toch wel een setje sneeuwkettingen vanaf? tis wel je eigen veiligheid en die van je medeweggebruikers.

Heb je al eens op marktplaats gekeken? of wat dacht je van huren?

Mocht je ze niet bij hebben en je moet ze leggen ben je de sjaak.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Zoals aangegeven heb ik ze tot nu toe (zonder 4x4) niet nodig gehad en red ik me altijd met winterbanden.

Daarom dacht ik nu dat icm 4x4 het wellicht overbodig zou zijn.

Als ik echt dorpjes door moet en bergen in dan kan ik het me voorstellen.
Daarom ben ik benieuwd hoe de wegen geprepareerd zijn. Als er voldoende geveegd/geschoven wordt zijn ze overbodig denk ik.

Op marktplaats heb ik ook al gekeken, maar door de overdreven grote wielen van mijn auto zijn ze gewoon prijzig, voor het feit dat ik er waarschijnlijk 4 moet hebben…

@Jeroen2: Gelukkig dat jij pas over anderhalve week komt…dan kun je ons niet van de weg afduwen… :-)

Nee, ik kan het niet beoordelen: paar jaar geleden zijn we met enorme sneeuwval weggereden, en kwamen toen zonder kettingen niet eens de parkeerplaats af. Had dus niet zozeer te maken met veiligheid.

Denk overigens dat de Fransen meer gewend zijn aan dergelijke lagen sneeuw en het daarom ook minder hard nodig hebben dan de toeristen; zij weten beter hoe te anticiperen in bepaalde situaties.

Lastige afweging! Maar is huren ook zo duur dan?
Wij gaan met drie auto’s; hebben alledrie sneeuwkettingen mee.

ai dan is het idd zuur. De wegen waren bij ons niet schoongemaakt. er lag iets van 5 a 10 cm aangereden sneeuw op. De hellingsgraad van de weg vond ik meevallen en dat in combi met fransen die ze niet om hadden had ik het aangedurft zonder.

Maar het blijft tricky want als je ze moet leggen (lees politie staat er) dan ben je denk ik wel de pineut.

of als de persoon met kettingen voor je ineens hard remt weet ik niet hoe het zit met bijv. de aansprakelijkheid.

Ik zou zeker goed het weer (Roel) in de gaten houden.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Misschien dat ik voor de zekerheid (lees: politie) toch maar een setje meeneem.

Dan wel een enkel setje aangezien ik de 4x4 ook uit kan zetten en zo in ieder geval aan oom agent kan voldoen.

Ik denk er nog even over na…

idd en als je ze vervolgens een bocht later er weer afhaald zal niemand er iets van zeggen…

Ik ken mensen die wel kettingen meenemen voor de vorm, maar zijn niet eens passend :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Voor de zekerheid via Marktplaats een setje gekocht.
Niet goedkoop voor mijn auto, maar ja, we verkopen hem wel weer dan…

Huren kwam op ca 75 euro uit voor mijn auto.

Het NSSK!
Wop Wop Wop!
Knallen met die plank.

aanstaande vrijdag met mach 3 de piste af boarden verblijf in St sorlin wordt sowieso een gekke week:p

Zo, terug uit Les Sybelles en it was Legend…
Dary!!
Top gebied om lekker doorheen te knallen. Col des Lac(uit het filmpje van jeroen) is een ware racebaan waar records gehaald kunnen worden. Ik vond van mijn eigen 89km/h al redelijk snel maar vrienden op skies haalden makkelijk rond de 110. King of the slopes is een geniale app daarvoor. Ik vond het geen groot gebied maar wel leuk genoeg. zeker off piste is er meer dan genoeg te ontdekken. Stralend weer gehad de hele week en overal geweest. dus degene die gaan: veel plezier!

Ik had ook al een nieuw topic aangeemaakt in "Les Sybelles".

Wij zijn ook zaterdag terug gekomen.

Top week!

Goede sneeuw
mooie geprepareerde pistes
veel off piste mogleijkheden
goed weer gehad (elke dag zon)
leuk voor beginners en gevorderden.
Zo kan ik nog wel even doorgaan…

Normaal snowboard ik, maar ben nu voor het eerst gaan skien. Als beginnen kwam ik goed uit de voeten op de pistes. Slechts 1 stukje in heel de week gehad, waar alles vastliep doordat de doorgang te klein en te steil was geworden (ik weet de naam vd piste niet meer).

Gebied is echt een aanrader!

Het is inderdaad niet super groot (300km). na dag 3 hadden we elke lift in het gebied al gehad. Maar je kan toch altijd weer een andere route omlaag vinden aangezien rood en blauw bijna elke kruising weer samenkomen.

Plaats een reactie