Tour de France 2018

Op wintersporters.nl zitten ook vele wielerliefhebbers, vandaar dit onderwerp.

Zojuist is het tourschema bekend gemaakt. Hierbij doen ze weer enkele bekende (wintersport)plaatsen/ -gebieden in de alpen en Pyreneeën aan.
Etappe 10 - Annecy - Le grand Bornand, met als colletjes de Col de la Croix Fry, de Montée du plateua des Glières, de Col de Romme en de Col de la Colombière.
Etappe 11 Albertville - La Rosière, met de Montèe de Bisanne, Col de pré, Comet de Roselend en La Rosière.
Etappe 12 Bourg Saint-Maurice - Alpe d’Heuz met de Col de Madeleine, de Col de la Croix de Fer en de Alpe d’Heuz.

Etappe 16 Carcassonne - Bagnères de Luchon met de col de Portet-d’Aspet, de Col de Menté en de col du Portillon
Etappe 17 Slechts 65 km, maar wel 38 klimkilometers. Bagnères de Luchon - Saint-Lary-Soulan met de Montée de Peyragudes, de col de Val Louron-Azet en de Col de Portet
Etappe 19 Lourdes - Laruns met de Col d’Aspin, de col du Tourmalet, col des Bordères en de col d’Aubisque
Etappe 20 is een tijdrit van 31 km in de uitlopers (heuvels) van de Pyreneeën, van Saint-pée-sur-nivelle naar Espelette.

https://www.touretappe.nl/tour-de-france-2018-parcours/…
http://www.wielerflits.nl/nieuws/305899/tour-de-france-2018-…
https://www.nu.nl/wielrennen/4967267/tour-france-krijgt-in-2…

Iemand ervaringen met een van deze beklimmingen?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Alpe d’huez, Madeleine, Aspin en Tourmalet.
Van deze vond ik de Madeleine de mooiste klim.
Er zitten enkele zware en enkele interesante etappes in vind ik.

Ik vind het zo jammer dat de tourdirectie er alles aan lijkt te doen om een Frans podium/winnaar te hebben… Dit is een tour voor friele klimmertjes (Bardet en co), ik denk dat Dumoulin iig geval beter even verder kan kijken.

Click. Click. Peace

@Rogier daar lijkt het misschien wel op, maar wanneer het weer een beetje regenachtig en winderig is in die Roubaix etappe dan kan je die fragiele klimmertjes wel al op een minuut of 5 of meer rijden als Dumoulin zijnde… Daarnaast zijn er ook wel een behoorlijk aantal etappes waar je in potentie het peloton lekker in waaiers kan trekken, ook daar zijn die pocketklimmertjes niet voor gemaakt. Ook de TTT is trouwens in het voordeel van Dumoulin aangezien Sunweb in Noorwegen de TTT won. Zolang hij maar niet te veel moet poepen moet het denk ik wel te doen zijn ;)

Born to Ride

Ah joh, de Tour is toch ook gewoon een poep-wedstrijd… ;)

De Vuelta voor Dumoulin in 2018. Dat lijkt me een mooi plan.

@GiGi Goed idee Vuelta in 2018 en dan de Tour in 2019 :-)

Click. Click. Peace

‘Als je de Tour een keer wil winnen zal je er toch eens aan moeten beginnen’ zei Breukink gisteren. Vond ik wel wat. Je kunt niet af blijven wachten tot het parcours ‘voor je gemaakt is’.
Maar nog een keertje de Giro is ook best!

Waarom de Vuelta als de Tour te zwaar zou zijn om te winnen? De Vuelta is qua beklimmingen meestal minimaal 2x zo zwaar dan de Tour?

Born to Ride

@SkiBeppie Het is niet dat dumoulin nog nooit aan de tour is begonnen ;-)

Click. Click. Peace

Van de klassementsrenners is Dumoulin is met Nibali de beste kasseienrenner, heeft hij met Froome de beste ploeg voor de ploegentijdrit en heeft hij natuurlijk de beste tijdrit. Hondenweer op de kasseien maakt Dumoulin voor mij de favoriet (met de helft minder kasseien en heel nat weer kon Nibali een slagveld aanrichten in '14), met volop zomerweer in die rit heeft hij een klein wonder nodig om te winnen, vrees ik. Zo slecht is dit niet voor Dumoulin.

❄️

Intrinsiek is de tour, qua parcours, minder zwaar dan de Giro of Vuelta m.i. Alleen zijn de blokken waar je tegen strijdt veel sterker. Maar Dumoulin is sterk genoeg intussen om zich te mengen. Ben heel blij dat teams verkleind worden.

*bericht bewerkt door HN65 op 18 okt 2017 10:34

En aan de andere kant Quintana en Nibilali konden hem er niet af rijden in de Giro, dan klim je toch best goed ;-)

Click. Click. Peace

Wat ik begreep is dat Dumoulin nog even het schema van de giro af wil wachten voordat hij zijn keuze maakt. Zelf ben ik meer van het feit dat je het ijzer moet smeden als het heet is. De tour is groter dan de giro. En de tour 2019 is nog heel ver weg en daarvan weet je het parcours ook nog niet. Als hij heel blijft, moet hij, met name samen met Froome en Bardet, kunnen strijden voor de podiumplekken. Ieder met zijn eigen sterke punten, dus dat zou de tour wel heel interessant kunnen maken. Sinds een paar jaar doen de Nederlanders het weer aardig in de grote ronden. Na de Giro-winst van vorig jaar, is het nu weer hopen op een tour-overwinning.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Veenhoorn We leven in prachtige tijden wat Nederlands wielrennen betreft! :-)

Click. Click. Peace

Ik vind het zo jammer dat de tourdirectie er alles aan lijkt te doen om een Frans podium/winnaar te hebben… Dit is een tour voor friele klimmertjes (Bardet en co), ik denk dat Dumoulin iig geval beter even verder kan kijken.

Rogier op 17 okt 2017 13:59

Zolang er een tijdrit in zit zal Bardet nooit de tour winnen. ;) (misschien een gewaagde uitspraak maar als je niet eens de moeite neemt om er op te trainen dan verdien je het ook niet om te winnen)
En als Dumoulin goed is zie ik hem er bergop niet snel afgereden worden.

We gaan het wel zien. Zou graag Froome tegen Dumoulin zien strijden.

Übung macht den meister!!!

Bardet traint er wel voor hoor, ik heb hem zelfs hier zien rijden op z’n tijdritfiets…

Ik denk dat Dumoulin een van de weinige is die Froome het echt lastig kan maken,

Click. Click. Peace

Ik heb het idee dat bij de Tour de kans op valpartijen veel groter is. En dat het haast een loterij is of je de eerste week overleeft. Uit eigen ervaring kan ik inmiddels zeggen dat het fietsen met gekneusde ribben sterk ten koste gaat van je prestatie. Des te knapper dat die jongens dan nog zoveel prestaties kunnen leveren. Beste voorbeeld: Kruijswijk in de Giro vorig jaar. Volgens mij worden de gevolgen van een val in NL ernstig onderschat. En in de Tour vallen ze om de haverklap. Als ik Doumoulin was, zou ik een jaartje wachten. De verwachtingen zijn nu veel te hoog gespannen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 okt 2017 12:59

@DrPhil

Als Dumoulin dit jaar nogmaals de Giro rijdt zijn de verwachtingen voor de Tour volgend jaar niet minder hoor.

Genieten

@DrPhil

Als Dumoulin dit jaar nogmaals de Giro rijdt zijn de verwachtingen voor de Tour volgend jaar niet minder hoor.

jochemmecking op 18 okt 2017 15:17

Dat ligt er natuurlijk aan hoe hij hem rijdt. Als hij hem weer zou winnen, zijn de verwachtingen inderdaad even hoog, zo niet hoger. Maar dan weet hij ook dat hij het kan. Als hij in de Giro 5e wordt, kan hij veel rustiger de Tour rijden. Maar dat is natuurlijk maar mijn mening.

Morgenavond presentatie van de Giro 2018. Hij start op 4 mei in Jeruzalem, dat is al wel bekend… Van Jeruzalem naar Rome. Dumoulin zal pas tijdens de ploegenpresentatie in januari bekend maken welke grote ronde(s) hij gaat rijden. Zelf zegt hij het al wel te weten.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Nou, de GIRO 2018 is bekend en Froome heeft bevestigd dat hij zowel Giro als Tour rijdt. Dumoulin nog niets toegezegd maar als hij echt aan de ronde mee gaat doen waar hij de meeste kans maakt (was zijn commentaar) dan rijdt hij de tour volgens mij.

Nou, de GIRO 2018 is bekend en Froome heeft bevestigd dat hij zowel Giro als Tour rijdt. Dumoulin nog niets toegezegd maar als hij echt aan de ronde mee gaat doen waar hij de meeste kans maakt (was zijn commentaar) dan rijdt hij de tour volgens mij.

Plaats een reactie