Veer in skibinding

Bij het stellen van de binding is per ongelukkig de veer losgeschoten. Zo’n veer is behoorlijk sterk en ik heb bij lange na niet de kracht om dit zelf terug te plaatsen. Hebben jullie tips? Het zou sonde zijn om de bindingen nu weg te gooien.

Om welke binding gaat het? Heb je een foto? van de veer en waar deze is losgeschoten. Bij sommige bindingen is dit terug te zetten, maar soms ook total loss…

Click. Click. Peace

Het is van een kinderski, merk Fischer (x7). Bij het stellen schoot ie te ver naar achteren en toen we bekeken hoe dat ding in elkaar zat schoot de veer er uit.

null

*bericht bewerkt door suusdehaas op 24 okt 2017 21:39

null

@sneeuwkabouter Hoe hadden wij dat nou uiteindelijk gedaan? Schroevendraaier er doorheen en als hefboom gebruiken. Zodra die er dan in zit tegenhouden met iets anders en schroevendraaier eruit. Goed te doen, ik zou me geen zorgen maken als ik dit zo zie.

We hebben dit ook al op die manier geprobeerd maar die veer is echt te stug. Zouden ze in skishops daar speciaal materiaal voor hebben?

@suusdehaas geen speciale tang (gewone verentang) maar wel de handigheid. Dit is inderdaad geen probleem. Even langs de goede winkel met de ski en binding. Doen ze het voor een fooi :-)

En als je het zelf doet draai dan binding zo los mogelijk.

Click. Click. Peace

Ik vergis me, we begonnen met een verentang. Daarna de schroevendraaier ertussen. Waar woon je? Als het in de buurt van Hoofddorp is wil ik je wel helpen.

*bericht bewerkt door LuukOudshoorn op 24 okt 2017 21:49

Bedankt. Ik woon niet in de buurt van Hoofddorp, maar dan proberen we het wel in een skishop.

Verentang en via een schroevendraaier in de binding ‘begeleiden’ inderdaad ;)

Plaats een reactie