Advies lengte never summer funslinger 153, 156 of toch een 159

Morgen ga mag ik de never summer funslinger indoor testen :D.
ik ben 193 en rond de 90 kilo en nu heb ik van de board winkel een 153 mee gekregen. Naar mijn idee is dat wat te kort voor mijn lengte en gewicht.
Zeker met in het achterhoofd dat ik op de wintersport niet de hele dag in het funpark ben te vinden maar lekker over de piste wil cruise. Wat zouden jullie adviseren qua lengte, Zelf dacht ik eerder aan de 159.

Voila, size chart: https://www.evo.com/never-summer-snowboard-size-chart…

Je valt zelfs nog iets boven de 159.

Maar mag ik vragen waarom je wel voor een freestyle plank wil gaan als je aangeeft dat juist niet te doen?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 30 okt 2017 22:48

Je zou dan inderdaad voor de 159 of zelfs de 160X moeten gaan qua gewicht. De funslinger is een geweldig board voor in het park en als je rustig wilt cruisen. Ga je wat meer knallen op de piste, gaat hij wat stabiliteit missen. Daarmee heb ik voor de Proto type 2 gekozen

Er van uitgaande dat iemand van 1.93m vast wel een grotere schoenmaat zal hebben dan maat 43 zou ik zeker voor de X uitvoering gaan. En het liefst de wat langere versies.

Zelf heb ik de Ripsaw 160x. Prima board om mee te knallen. Mist wat lengtestijfheid maar wis wel lekker torsiestijf.
Deze is te proberen in Zoetermeer zolang hij nog niet verkocht is.

Maar kan het niet zijn dat die winkel dat board niet had liggen in de juiste lengte??
Of vonden ze deze wel bij jouw lengte passen?? Dan ben ik wel benieuwd welke winkel dit zou adviseren. (mag ook via pb)

Übung macht den meister!!!

@Tiny-M van uit de winkel werd aangegeven dat dit ook een super goed board is om rustig te cruisen. Juist het rustige cruise en en een beetje jibben spreekt mij wel aan aan dit board.
@RFKANGOO heb precies schoonmaat 43, volgens mij hebben ze mij de 153 mee gegeven omdat dit een test board van de winkel wordt voor klanten. Daarnaast hadden ze op dat moment geen 159 meer staan in de schappen.

Gisteren een aantal boards getest in landgraaf, waaronder de Funslinger van de winkel en het board is echt top, hoe snel dat board van edge to edge gaat is echt fantastisch.

Dus ben er wel uit qua board nu nog de lengte. De winkel had op dit moment geen 159 of een 160x staan, dus moet even vragen of ze die kunnen bestellen.

Wat zou het merkbare verschil zijn tussen de 159 en de 160X, want als ik puur naar mijn gewicht kijk moet ik wel richting de wide versie

Als je de boards 1 op 1 kunt testen dan zul je merken dat een wide uitvoering iets trager is met z’n kantenwissel. Zelf merk ik hier nooit zoveel van zolang het geen extreem breed board is.
Wel kun je een breder board verder op z’n kant rijden voordat je hakken/tenen de sneeuw raken. Maar het is maar de vraag of jij dat met je maat 43 nodig zal hebben.

Welk merk ik dat als je indoor gaat boarden je met een korter board nog prima uit de voeten kan maar zodra je in de echte sneeuw bent en de hellingen wat steiler worden je snel merkt dat met een korter board je wat controle mist als je op snelheid naar beneden gaat.

Übung macht den meister!!!

Ik rijd al jaren Never Summer.
Als je echt een allround resort board wilt.
Zou ik voor de proto (type two)gaan.
Super om te cruisen. Twin. En flex genoeg voor de rails. Goede pop voor de jumps.
En zelfs te carven.
Heb voor mijn proto’s de evo’s gereden. 151 voor park en 158 voor piste. 159 is echt te kort voor jouw gewicht om mee op de piste te gaan. Ik weeg 13kg minder dan jij.

Hey patrick, nou wordt het weer een lastigere keus :P. want de type 2 heb ik ook in mijn hoofd rond zingen.

Hoe vindt jij de vergevingsgezindheid van de type 2, ben zelf nog een Rookie en juist het feit dat de funslinger een goed board is om op door te groeien en coulant is al ik een fout maak spreekt mij aan. de type two werd mij af geraden in de winkel omdat die al wat meer naar een intermediate/gevorderd niveau zou zitten.

Daar is niks mis mee. Zit best veel torsie flex in.
Wat is je board niveau? Er is hier op het forum een lijst die je kan gebruiken om achter je niveau te komen.
Maar als je gied van rood afkomt zou ik sowieso voor de proto gaan. Kun je met moeite blauw dan wellicht toch eerst paar jaar de funslinger maar dan echt wel de 160X nemen. 90kg krijgt dat wel gedraaid 💪

Hoewel never summer echt top boards maakt, vind ik ze wel aan de prijs. Niet erg als je daar plezier uit gaat halen, maar zou als rookie niet direct voor een vrij prijzige plank gaan.
Keuze is uiteraard aan jou, maar ik was even verder gaan kijken.

Hoewel never summer echt top boards maakt, vind ik ze wel aan de prijs. Niet erg als je daar plezier uit gaat halen, maar zou als rookie niet direct voor een vrij prijzige plank gaan.
Keuze is uiteraard aan jou, maar ik was even verder gaan kijken.

Tiny-M op 2 nov 2017 21:36

Niet vloeken in de kerk hé.
Best boards.
Rijden als een malle.
Kom je tenminste niet zo vaak tegen.
Geen bulk.

Eindelijk iemand die een NS wil. Ga jij het uit Z’n hoofd praten😠

😉😉😂😊

Ik hoop dat hij straks als gevorderde de hele range van freestyle tot freeride aanschaft van NS :)

De NS die ik ken is meestal niet op tijd… :-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Patrick076

Als ik in Zoetermeer ben zie ik vrij regelmatig Never Summer snowboards hoor.
@Jeroen6

Het duurde ff maar het kwartje viel hoor. ;)
@Tiny-M

En dan ook nog een paar dames modellen voor jou zeker?? :P

Übung macht den meister!!!

@Patrick076

Als ik in Zoetermeer ben zie ik vrij regelmatig Never Summer snowboards hoor.

@Jeroen6

Het duurde ff maar het kwartje viel hoor. ;)

@Tiny-M

En dan ook nog een paar dames modellen voor jou zeker?? :P

RFKANGOO op 3 nov 2017 06:45

Jazeker. Iets met Sbx holland zeker of never summer benelux

@Patrick076

Als ik in Zoetermeer ben zie ik vrij regelmatig Never Summer snowboards hoor.

@Jeroen6

Het duurde ff maar het kwartje viel hoor. ;)

@Tiny-M

En dan ook nog een paar dames modellen voor jou zeker?? :P

RFKANGOO op 3 nov 2017 06:45

Jazeker. Iets met Sbx holland zeker of never summer benelux

De NS die ik ken is meestal niet op tijd… :-)

Jeroen6 op 2 nov 2017 23:46

Oud grapje kul😂😂

van een rode kom ik wel af en een goed geprepareerde zwarte lukt mij ook nog wel.
vandaag de knoop doorgehakt en het gaat een toch een Proto TT worden en dan een 160.
thanks voor de adviezen allemaal.

Beste keuze wat mij betreft.
Veel plezier ermee 🏂🏂🏂

Welkom tot de Proto club! Ga je zeker nog een paar jaar op verder groeien! Lijkt me ook de betere keuze voor je voorkeuren. Veel plezier!

ff een update mocht iemand anders twijfelen tussen deze twee, wauw wat een board die proto. paar weken geleden naar winterberg geweest en ben echt verliefd op dat board. naar mijn inziens is het enige echt verschil tussen de proto en de funslinger de flex. waarbij de proto idd een echt all mountin board is en de funslinger idd meer een speel board is.

*bericht bewerkt door Jbos op 09 jan 2018 11:36

Goed te horen dat je er blij mee bent! (Y)

Plaats een reactie