Offpiste gids Les Arcs

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Hallo mede-Wintersporters,

ik zit, samen met mijn vriendin, rond de Kerst in Les Arcs, en wij willen daar graag een dagje offpiste onder begeleiding van een gids. Ik heb nog niet (heel) goed gezocht via Google, want ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring(en) heeft en deze wil delen! Ik hecht meer waarde aan persoonlijke ervaringen van een (kritische) Wintersporter dan een mooie website met “recensies” (Je weet wel, die zinnetjes tussen aanhalingstekens die nergens terug te vinden zijn ;-) ).

Wat? Offpiste snowboarden
Niveau: Gevorderd op de piste, off-piste geen ervaring (ik tel hier en daar een ski-route maar niet mee)

Hopelijk kunnen jullie mij/ons helpen. Alvast bedankt voor de moeite!

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

ESF in Les Arcs biedt off-piste op verschillende niveaus, materiaal inbegrepen dacht ik. Ik zou daar zeker eens horen.

*bericht bewerkt door Morzel op 31 okt 2017 13:33

Vraag het ook even bij wepowder daar hebben veel bezoekers ervaring met gidsen.

Click. Click. Peace

Als je niks zou kunnen vinden in Les Arcs heb ik nog wel een top naam voor je in La Plagne

*bericht bewerkt door LuukOudshoorn op 31 okt 2017 13:37

informeer hier eens https://www.ski-school-arc1950.co.uk/arc-1950/hors-piste-aca…

ff los van discussies over helmen of wollen mutsen zijn het prima gasten bij ESF. Enige harde eis die ze stellen is volgens mij aan de leeftijd (vanaf 14 jaar).

Edwin van Riel

Vorig jaar met de ESF pff piste gegaan. Was me erg goed bevallen in les Arcs en Vallandry. Al is de poederstress in la Plagne minder dan in les Arcs

doen ze ook pfff piste? kende ik nog niet 😂😂

Edwin van Riel

Heb ook eens een esf ontmoet buiten de piste die op weg was met klanten. Had een leuke route en op hun niveau. Gast was trouwens super vriendelijk toen die zag dat we voorzien waren van 3 eenheid en kaarten en heeft ons nog wat tips gegeven.

@evr66 die kent mijn toetsenbord wel ;)

Bedankt voor alle reacties! Hier kan ik zeker wat mee! :D

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

In één van de Arcen, ik dacht 1600, zit ook een gidsenbureau, daar kun je zeker terecht!

Vrienden van mij hebben het een paar jaar geleden gedaan en die hebben een prachtige tocht gemaakt aan de kans van Villaroger. Aanrader wat hun betreft. Gewoon geregeld in Arcs 2000 meen ik…

Da’s een goede hoek. Wel opletten waar je heen gaat, voor een groot deel natuurgebied. Die kant met kerst kan een vraagteken zijn, sneeuw is vaak wat minder daar dan in andere delen van het gebied.

Edwin van Riel

Eens, maar daarom ook de gids. Heb beelden gezien van hun off-piste tocht en dat voerde echt door hele mooie stukken…

Mocht je door het natuurgebied willen gaan. Ik ken een gids die een pas heeft om in het natuurgebied te gaan. Er mogen max 5 mensen mee.

Heb deze vraag ook gepost op WePowder, en dankzij jullie reacties (zowel daar als hier) onderstaande 2 voor nu gevonden:

http://www.arc-aventures.com/prod/hire-a-guide-full-day…
https://www.ski-school-arc1950.co.uk/arc-1950/off-pist-acade…

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Plaats een reactie