Welke Wintersport-gebieden zijn het beste voor Snowboarders?

Welke wintersport-gebieden raden jullie aan voor Snowboarders die gaan voor mooie grote gebieden met brede piste’s en vele km’s met mooie uitzichten?
Waar ook goeie luxe accomodatie’s te vinden zijn in een dorp waar het 's nachts lekker rustig is?

Als eerste vraag heb je voorkeur voor een land? Dat maakt het al een stuk makkelijker om het te specificeren.

Born to Ride

Voorkeur voor een land maakt even niet uit eigenlijk, wel binnen Europa. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.

Kan Monte Rosa wel aanraden. Weinig tot geen vlakke stukken, de dorpen zijn echt een sprookje, het is er rustig en de uitzichten zijn adembenemend.

Maar er zijn zo veel gebieden die ook in aanmerking komen! Denk aan Serre Chevalier, Val d’Isere en veeeeel Zwitserse gebieden.

Mr. Slow

Flims Laax Falera en Crans Montana komen ff snel in me op

Ik zit te denken aan Alpe d’Huez er zijn daar een aantal mooie rustige dorpjes aan de randen van het gebied, het is hoog, sneeuwzeker en heeft fantastische uitzichten. Daarnaast hoef je eigenlijk nergens te steppen.

Born to Ride

@Matthias123 ok, is niet het ergste gebied op van vlakke stukken. Maar ik kan mij toch al veel plaatsen op verbindingstukken herinneren waar je met de nodig (hoge) snelheid langs moet anders is het steppen/lopen. En dan heb je het nog niet over de Sarenne, niet goed gewaxt en het laatste stuk ik compleet stilvallen.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@Arno11 ik heb eigenlijk nooit moeten lopen aan het eind van de Sarenne. Voor de rest is alles gewoon de bereiken zonder te steppen, ik zou niet weten welke verbindingsstukken je bedoelt?

Born to Ride

Monte Rosa ben ik het mee eens, maar accomodaties soms iets lastiger om te vinden. Verder is er altijd wel iets wat minder is.

Tignes vind ik echt top om te snowboarden en in Le Lac genoeg luxe acco te vinden, maar niet echt gezellig dorpje natuurlijk.

Ischgl ook top voor snowboarden (enkele piste daar gelaten), maar rustig kun je het in het dorp niet noemen. Heb zelf wel helemaal aan het begin van het dorp gezeten bij de parkeerplaats, dat was wel rustig.

Maar denk zeker dat Zwitserland het overwegen waard is. Zelf behalve Saas Fee en Champery geen ervaring daar met snowboarden, maar hierboven lees ik er al wat die hoog op mn lijstje staan.

De afgelopen jaren ben ik zelf diversen malen naar het Paradiski gebied geweest. Dat bevalt me nog steeds erg goed maar wil naar een ander gebied wat zeker hetzelfde te bieden heeft en het kan vast nog stukken beter.

Zwitserland meerdere malen geweest maar dan om te Mtb-en. Dus het zou best eens Zwitserland kunnen worden deze winter.
Tignes staat ook hoog op het lijstje, net als Val d"Isere.

Mijn ervaring is ook vooral dat de hoeveelheid sneeuw bepaald hoeveel plezier ja gaat beleven. Al is het ski-gebied nog zo klein, als je verse poeder treft in je vakantieweek en een paar dagen strak blauwe luchten met mooie strakke piste’s, dan is het allemaal al gauw goed.

Ik board al een heel tijdje, maar heb eigenlijk maar op 1 plek een probleem ervaren namelijk Les2alpes.
het verbindingspad naar de dalafdaling is echt killing omdat je continue op je tenen moet staan (regular). Doe je dat niet, dan glij je weg naar de zijkant.

Verder vind ik het echt geen ramp om eens een stukje te moeten lopen of steppen.
Frankrijk is wel vaak ruimer opgezet dan Oostenrijk.

L3v vind ik mooi en Le Grand Massif ook. Valtho heeft misschien een slechte reputatie qua nachtleven, maar als je er niet te dichtbij zit heb je er echt geen last van hoor. (ervaring uit 2006)

Ik denk alle binnenbanen B-Nl en D, dan is er weer minder geklungel op de lift en op de piste, als ze weer eens gevallen zijn ;-) :-)

Plaats een reactie