Het Dolomiti Superski Topic

Knoop doorgehakt: komende kerst voor het eerst skiën in de Dolomieten. Weekje in La Villa. Mooie uitvalsbasis voor een aantal tochten dacht ik zo.

Let it snow

Knoop doorgehakt: komende kerst voor het eerst skiën in de Dolomieten. Weekje in La Villa. Mooie uitvalsbasis voor een aantal tochten dacht ik zo.

JurrianvanLoo op 25 aug 2018 19:38

Dat is een mooi understatement! Veel plezier alvast :-)

Knoop doorgehakt: komende kerst voor het eerst skiën in de Dolomieten. Weekje in La Villa. Mooie uitvalsbasis voor een aantal tochten dacht ik zo.

JurrianvanLoo op 25 aug 2018 19:38

Was ons vorig jaar goed bevallen. Veel plezier alvast!

Bergen + Sneeuw = ❤

Goede plek, redelijk levendig en best centraal. Heel, heel veel tips staan er al wel in dit topic voor Alta Badia en speciaal ook wel die hoek :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Knoop doorgehakt: komende kerst voor het eerst skiën in de Dolomieten. Weekje in La Villa. Mooie uitvalsbasis voor een aantal tochten dacht ik zo.

JurrianvanLoo op 25 aug 2018 19:38

Was ons vorig jaar goed bevallen. Veel plezier alvast!

Nelis op 26 aug 2018 12:04

Grazie

Let it snow

Knoop doorgehakt: komende kerst voor het eerst skiën in de Dolomieten. Weekje in La Villa. Mooie uitvalsbasis voor een aantal tochten dacht ik zo.

JurrianvanLoo op 25 aug 2018 19:38

Wij gaan voor het eerst niet in 6 jaar naar de Dolomieten met kerst. Mooie week die ook relatief rustig is ondanks dat het veel drukker is geworden de laatste jaren.

May the ski force be with you !!

Klopt. Heel wat tips gezien. Vandaar ook deze hoek (ook vanwege goede appartement deal overigens)

Ondanks dat het er nu (een stuk) drukker is geworden, verwacht ik het nog steeds rustiger dan Oostenrijk…

Let it snow

Hallo Jurian,
Enjoy your stay there.
Wij waren er ook verleden jaar(2017) eind januari, géén kat op de piste en ALTIJD piccobello geprepareerd.
Wij verbleven ook in La Villa, enig minpuntje voor ons was dat er 's avonds niets valt te beleven en dat de après-ski er nog niet is uitgevonden.

Born to run. B.S.

Ik wil dit jaar voor de eerste keer naar Dolomiti Superski gaan. Hiervoor ging ik altijd naar 3 Vallee in Frankrijk. Wat is volgens jullie een slimme plek om te logeren? Ik zoek een centrale plek vanwaar ik mooie tochten kan skiën. Ik wil niet eerst met de auto ergens heen rijden, maar gelijk vanuit mijn appartement kunnen starten. Ik zie door de bomen het bos niet meer…

Zijn er trouwens ook plaatsen met appartementen? Als ik nu zoek vind ik eigenlijk alleen B&B of hotels…

*bericht bewerkt door arnoldahanekamp op 23 sep 2018 14:24

Elk dorp aan de Sella Ronda voldoet denk ik wel, maar Corvara/Colfosco of bijvoorbeeld Selva lijken me goede startpunten?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Aankomende winter, 29 januari voor het eerst naar de Dolomieten. Santa Cristina is het uiteindelijk geworden! Jammer dat je niet makkelijk door dit topic heen kan zoeken/filteren, ik weet van vorig jaar dat hier heel veel goede en nuttige tips zijn gedeeld… Dat wordt veel terug lezen de komende tijd haha.

Iemand nog absolute must do tours buiten de Sella Ronda om? Wij houden ervan om kilometers te maken dus kom maar op met die routes/tours en bijbehorende annraders qua eten/drinken haha.

Toevallig mensen die in hotel Florian hebben gezeten, deze hebben wie geboekt dus tips over alles in de buurt van het hotel zijn ook van harte welkom 😃

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 23 sep 2018 14:49

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Vorig jaar feb. In hotel florian gezeten. Hotel is netjes, maar niet heel bijzonder. Locatie is geweldig pal voor de gondel en worldcup piste met een goede apres-ski snowbar .
Foto is uitzicht vanuit balkon

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/f54649d0da3551ba05b925a1...

Tochten rondom Alta Badia (op zich vanaf jullie locatie ook goed haalbaar als je een beetje doorskiet):

Lagazoui
Skiën naar San Cassiano, specifiek naar Armentarola (bij sleeplift 12 op de kaart van Alta Badia), vanaf daar met de bus naar de lift die je naar de lift brengt voor de lange Lagazoui afdaling, dan met de paardenslee het laatste stukje terug. Zie ook https://www.altabadia.org/media/lagazuoi-skitour-2.pdf…. Eventueel kun je de https://www.noleggioscicortina.it/en/product/super8/… er aan vast knopen.

Santa Croce
Brengt je helemaal naar een uithoek van Alta Badia, maar heeft best een leuke piste en veel mensen lopen even naar het kerkje. Op de kaart gewoon helemaal naar rechts, via Sponata. Dat is een rustig stuk, wat ik erg leuk vond om te skiën. Eventueel vanaf daar de bus naar Kronplatz, maar dat wordt, inclusief terugreis, misschien wat krap.

Seiseralm Panorama
Kan er weinig info over vinden online, maar op de Seiseralm staat ie aangegeven. Ik was er op een hele mistige dag dus heb hem niet helemaal gedaan, maar volgens mij is het een ronde over de Seiseralm, die prima in een dagje te doen is

WW 1 Tour
Dit is de meest uitdagende (om te halen binnen de tijd). Je moet veel met de bus, maar het is wel een mooie route. Geen ervaring mee, is zo’n 31 km skiën, maar duurt eigenlijk gewoon een dag, althans, dat staat https://www.altabadia.org/media/erster-weltkrieg-grande-guer….

Skiën naar de Marmolada
Heeft wat drukkere liften, maar is volgens mij wel een lange en mooie afdaling. Is verder niet echt een beschreven tour, maar wel leuk.

Voor een aantal tourtjes geldt wel dat je vrij veel in de lift zit, overigens. Je kan ook, als je dat leuk vindt, de Sella Ronda als snelweg gebruiken om elke dag een ander deelgebied mee te pakken, dan heb je al best leuke tochten.

Zoeken werkt inderdaad niet handig, maar heel, heel misschien, spit ik het topic nog wel een keer door en maak ik een nieuwe, met daarin een samenvatting van alle tips en dergelijke. Dan kunnen we in de dat topic ook alle updates/aanvullingen en dergelijke van dit seizoen doen, toch @Rogier?

oa voor @Jeffvdv

*bericht bewerkt door Roy83 op 23 sep 2018 20:18

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Martijn.d Thx, Prima locatie dus!
@Roy83 Thx voor de uitgebreide reactie, wie weet kan de redactie van wintersport iets doen met het bundelen van info uit dit soort topics!!!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Roy83 zekers!

Click. Click. Peace

Die gebirgsjäger skitour (ww1) lijkt mij wel een hele gave om te doen. Iemand deze recent nog gedaan ( vorig seizoen of het seizoen ervoor )? Gezien de tijd die er voor staat, namelijk 7 a 8 uur is het misschien wat te lang om deze vanaf Santa Cristina te doen.

Ben benieuwd naar eventuele ervaringen!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 23 sep 2018 21:19

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Als het je eerste keer daar is, zou ik als ik jou was beginnen met een dagje Seiseralm, dagje Val Gardena zelf, dagje Seceda en de tourtjes pakken die wat sneller te doen zijn (Santa Croce, Panorama tour in Val di Fassa en Marmolada). Dan heb je al genoeg te ontdekken en het zou ook zomaar kunnen dat je wat dagen minder weer hebt en liever in de bossen bij Monte Pana blijft.

Just my two cents. Mijns inziens loont het wel degelijk om gewoon rustig alle reacties in dit topic te lezen, staan erg waardevolle bijdragen in, onder meer van mijzelf. Ik kom ook pas net kijken in de Dolomieten (afgelopen jaar voor het eerst twee keer, dit jaar weer naar elders).

Mr. Slow

Aankomende winter, 29 januari voor het eerst naar de Dolomieten. Santa Cristina is het uiteindelijk geworden! Jammer dat je niet makkelijk door dit topic heen kan zoeken/filteren, ik weet van vorig jaar dat hier heel veel goede en nuttige tips zijn gedeeld… Dat wordt veel terug lezen de komende tijd haha.

Iemand nog absolute must do tours buiten de Sella Ronda om? Wij houden ervan om kilometers te maken dus kom maar op met die routes/tours en bijbehorende annraders qua eten/drinken haha.

Toevallig mensen die in hotel Florian hebben gezeten, deze hebben wie geboekt dus tips over alles in de buurt van het hotel zijn ook van harte welkom 😃

Jeffvdv op 23 sep 2018 14:31

https://www.wintersport.nl/forum/topic/214756
https://www.wintersport.nl/forum/topic/176721
https://www.wintersport.nl/forum/topic/331050

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp Bedankt 😃👍🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik heb hier eens een bericht geplaatst met alle info die je je maar wensen kan. Ik weet alleen niet hoe ik dat zo snel weer vind in die 30 pagina’s.

Ik heb hier eens een bericht geplaatst met alle info die je je maar wensen kan. Ik weet alleen niet hoe ik dat zo snel weer vind in die 30 pagina’s.

Noblesse op 24 sep 2018 12:38

Pagina 5 van dit topic!

Aftellen maar!

Ik heb hier eens een bericht geplaatst met alle info die je je maar wensen kan. Ik weet alleen niet hoe ik dat zo snel weer vind in die 30 pagina’s.

Noblesse op 24 sep 2018 12:38

Pagina 5 van dit topic!

Matthieu op 24 sep 2018 15:32

Super Matthieu! 👍

Pagina 5 moet je dus zijn Jeffrey!

Ik wil dit jaar voor de eerste keer naar Dolomiti Superski gaan. Hiervoor ging ik altijd naar 3 Vallee in Frankrijk. Wat is volgens jullie een slimme plek om te logeren? Ik zoek een centrale plek vanwaar ik mooie tochten kan skiën. Ik wil niet eerst met de auto ergens heen rijden, maar gelijk vanuit mijn appartement kunnen starten. Ik zie door de bomen het bos niet meer…

Zijn er trouwens ook plaatsen met appartementen? Als ik nu zoek vind ik eigenlijk alleen B&B of hotels…

arnoldahanekamp op 23 sep 2018 14:02

Alta Badia is een mooi centraal gebied. Appartementen zoeken via https://www.altabadia.org/en/hotel-alps/all-accommodation-al… en dan als zoekoptie voor et type accommodatie appartement ingeven.

*bericht bewerkt door Hansvk op 24 sep 2018 17:03

Ok, aangezien ik graag bezig ben met alles wat met wintersport te maken heeft ;), heb ik alle tips uit alle 30 pagina’s verzameld, zowel de restaurants als de tochten (of pistes), keurig per deelgebied etcetera. Ik ga dat een dezer dagen even in een handig formatje gooien en maak dan wel een nieuw topic, waarin we dan weer nieuwe tips, vragen, reisplannen, verslagen etcetera kunnen delen voor het komende seizoen.

Ik ben tot 33 restaurant-tips en 10 tochten tips gekomen (er was nogal wat dubbel gepost :)). Ik denk dat @DSVier en @Noblesse het meest gedeeld hebben, al heeft @Quick in zijn verslagen ook wel het nodige verstopt. Ik denk dat het door @Lein genoemde Anna-Tal (van de strudel) het meest voorbij gekomen is, maar dat heb ik niet bijgehouden :).

Wordt vervolgd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 Lekker bezig man!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Kon het toch niet laten ga eind januari een paar dagen naar Selva.

May the ski force be with you !!

@roy83 goed werk! Maar zou je dat topic niet beter op slot kunnen laten zetten, en dan alle tips hierin voorbij laten komen? Of kan @rogier er geen blogpost van maken die je kunt blijven aanvullen?

Ik ben bang dat het anders weer een soort draadje als deze wordt, waar je uiteindelijk door de bomen het bos niet meer ziet. Al ware het niet dat er wel een mooie samenvatting zit in de eerste post :)

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik weet het niet @nelis. Op zich heeft de startpost van dat nieuwe topic dan juist alle info die ik hieruit gehaald heb en dat biedt wel meer overzicht dan nu. Als ik t hier post, dan staat het ook maar op pagina 30 :).

Sowieso is het wel leuk om in een topic actuele situaties, reisplannen, foto’s etc te delen, maar is dit topic wel erg groot inmiddels :). Maar @Rogier heeft vast ook nog goede ideëen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Laat dit topic gewoon doorrollen. Zo worden veranderingen en vernieuwingen gewoon vermeld. En wat maakt het uit of een paar keer extra de tips moeten vermelden.

May the ski force be with you !!

@Noblesse bedankt, ik kon mij herinneren dat je vorig jaar een uitgebreide post had gedaan. Net weer even doorgenomen 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie