Gezocht: Ski tas voor ski's en schoenen

Hi allen,

Ik ben sinds dit jaar eigenaar van een setje Salomon X-Drive 8.8 FS en met het oog op de wintersport ben ik op zoek naar een geschikte tas om zowel mijn ski’s, stokken als schoenen in te vervoeren.

Ik ben de Ski Roller bag van Dakine (https://tinyurl.com/y8tbrvwt) en de Tram Ski bag tevens van Dakine (https://tinyurl.com/y8dkrck3) tegengekomen. Iemand ervaringen met deze tassen? Of zijn er nog (betere) alternatieven?

Dan nog even wat extra informatie: ik zou eventueel ook extra ruimte willen voor helm, bril en eventueel een skibroek (is geen pré). Daarnaast moet de tas stevig genoeg zijn om ook mee te vliegen. Ik weet niet of deze tassen dat zijn. Ik hoor graag wat jullie ervaringen/meningen of tips zijn!

*bericht bewerkt door KvG op 07 nov 2017 11:35

Ik heb een skitas op wielen van Dakine. Lijkt wel op de tas die je als tweede plaatste. De eerste heeft een schoenenvakken aan de binnenkant en die van mij heeft deze aan de buitenkant. Ik heb hem al ongeveer 5 jaar en weet dus niet of er iets veranderd is ondertussen. Er kunnen 2 paar ski’s in zonder schoenen en een paar met schoenen. Ik gebruik hem voor een paar ski’s en schoenen. Ik doe er mijn skibroek en nog veel kleine dingen er bij in. Sokken, handschoenen, shirts enz. Hij is prima om mee te vliegen, heb ik al meerdere keren gedaan. Wel op het gewicht letten want dit mag niet meer zijn dan 15 kg. (transavia) De helm past er niet bij, die is te dik. Die doe ik als handbagage in mijn rugtas. Voor mij de oplossing om alle bagage makkelijk in een keer mee te krijgen.

Hoi,
ik ga al een paar jaar met het vliegtuig en neem eigen ski-set mee.
hiervoor gebruik ik de hard-case van Sportube, ik heb variant voor 2 paar ski`s maar daarmee zit je al boven de 15 Kg.

https://www.sportube.com/Series-2-Sportube-p/21bkswez.htm…

de ruimte kun je prima vullen met je kleding, sokken enz. schoenen neem ik mee als handbagage, de rest gaat ik grote trolley.
vrijwel elke tas van stof is eigenlijk niet stevig genoeg om je ski`s echt goed te beschermen… zeker niet als je ook nog je schoenen erbij gaat doen. het geheel is dan ze soft en bied onvoldoende bescherming tegen het volume en gewicht wat erin zit.
zeker het is een duur ding en kost best wat, maar tegen de aanschaf van mij dure latten is me dat wel waard. ( 950,00 )
Ik vlieg vrijwel altijd met Transavia en dat bevalt super goed, nooit problemen mee gehad of schade.

DUS:
hardcase met ski`s en stokken, vul het verder af met sokken en wat klein spul.
compacte trolley die in de cabine mag met de schoenen, als handbagage. dat mag en is toegestaan!
grote trolley met restant kleding, rugtas met protector en helm die in het midden zit dus goed beschermd. tas is van het type canvas van de betere soort.

het kleine beetje dat je moet lopen heb ik de hard-case in de ene hand, en de trolley met de schoenen erop in de andere hand.
makkie en prima te doen zo veel hoef je toch nergens de wandelen… ;-)
ik ga 2 weken en heb dus echt wel het nodige mee.

Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Elk skimerk heeft er wel eentje. Bv deze Fischer, die is ook erg licht:
https://www.fischersports.com/us_en/skicase-2-pair-alpine-ra…

En anders de tas der tassen: de Douchebags 2.0. Oprolbaar:

null

Maar die is wel heel duur.
In beide tassen kan 1 paar ski’s, schoenen, stokken, helm en je skikleren.

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 nov 2017 19:34

@allemaal, dankjewel voor jullie tips. Gezien mijn budget ben ik voor de Dakine fall line roller gegaan, ik denk dat de wielen een waardevolle toevoeging zijn voor het afleggen van langere afstanden.

Misschien gaat de hardcase @HV180 er ooit nog in de toekomst komen. Maar ik denk dat het voor nu nog niet nodig zal zijn. Bedankt!

De Dakine roller is echt niet zo soft hoor. Aan de onderkant zit een harde schaal en de bovenkant is gepolsterd. En als je dan wat kleding boven op de ski’s legt dan zijn ze behoorlijk beschermd. Ik heb er al heel vaak mee gevlogen en nooit is er iets beschadigd. Ik ken ook een aantal mensen die hun ski’s ieder jaar vervoeren in zo’n hele eenvoudige skizak. En dat gaat tot nu toe ook altijd goed. Blijkbaar kunnen de ski’s wel een stootje verdragen.

Plaats een reactie