Sölden opent door sneeuwval een week eerder: 9 november

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

De opening van het winterskigebied in Sölden staat gepland voor 16 november. Maar vanwege de vele sneeuwval de afgelopen dagen en het feit dat het mooi koud is en de sneeuwkanonnen vol kunnen draaien, heeft men besloten vrijdag a.s., op 9 november, al een deel van het gebied te openen. Het hele Giggijoch-deel, inclusief de aansluiting naar de gletsjers (die al een tijdje helemaal open zijn), zal dan open gaan.

Bron: https://skiinformatie.nl/solden-opent-skigebied-eerder-vanwe…

beetje offtopic; maar hoe was de drukte bij de Gigijochbahn in het hoogseizoen afgelopen jaar?

nog steeds enorme wachtrijen of heeft de nieuwe lift dit (grotendeels) opgelost?

Giggijoch ging eind januari vorig jaar prima. In de krokus zou ik het niet weten maar het is in ieder geval een flinke verbetering.
Eigenlijk is alleen het tussendoorliftje richting de gletscher (dat stoeltje na de Rotkogel) nog een bottleneck.

En de verbinding tussen Gaislachkogl en de Giggijoch. Die stoeltjeslift terug naar Giggijoch, de Langegg. Dat is ook een bottleneck vind ik.

*bericht bewerkt door GiGi op 07 nov 2017 17:00

Giggijoch ging eind januari vorig jaar prima. In de krokus zou ik het niet weten maar het is in ieder geval een flinke verbetering.
Eigenlijk is alleen het tussendoorliftje richting de gletscher (dat stoeltje na de Rotkogel) nog een bottleneck.

Hessel op 7 nov 2017 16:33

Vorig jaar begin maart inderdaad alleen bij dat liftje moeten wachten en heel af en toe bij de (ik geloof) C21 terug de Giggijoch op

En de verbinding tussen Gaislachkogl en de Giggijoch. Die stoeltjeslift terug naar Giggijoch, de Langegg. Dat is ook een bottleneck vind ik.

GiGi op 7 nov 2017 16:36

Ah, ja die inderdaad.

Nou, ik liep net even door de dorpsstraat. Met mijn laatste krachten kon ik nog net terug naar het hotel. Beneveld door de dieseldampen hier. Mijn god.

Nou, ik liep net even door de dorpsstraat. Met mijn laatste krachten kon ik nog net terug naar het hotel. Beneveld door de dieseldampen hier. Mijn god.

DrPhil op 7 nov 2017 17:50

Ja ik gaf even gas. Sorry.

Ja lach maar. Ik schat de gemiddelde leeftijdsverwachting hier op 32. Echt onvoorstelbaar.

Ja lach maar. Ik schat de gemiddelde leeftijdsverwachting hier op 32. Echt onvoorstelbaar.

DrPhil op 7 nov 2017 19:10

@DrPhil Ik dacht dat jij je niet zo druk maakte om dit soort dingen, iets met bomen en liften… 😜😂

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

beetje offtopic; maar hoe was de drukte bij de Gigijochbahn in het hoogseizoen afgelopen jaar?

nog steeds enorme wachtrijen of heeft de nieuwe lift dit (grotendeels) opgelost?

Daffie op 7 nov 2017 16:27

Wij waren er vorig jaar in de Krokus (regio midden) en het was druk maar (rekening houdend met het feit dat het Krokusvakantie is) goed te doen. De Giggijoch omhoog met de nieuwe gondelbaan is echt een grote verbetering gebleken. Géén wachtrij meer. Bij de liften op de Giggijoch kon de wachttijd nog wel eens oplopen tot een minuutje of 15, maar dat kwam ook vooral doordat die week drie dagen het gletsjergebied gesloten was vanwege harde wind. Dan verspreidt het publiek zich niet echt over het gebied en concentreert alles zich vooral op de Giggijoch en dan is het wel heel druk daar. Dat was minder, maar niet echt een probleem. De Langegg en de Einzeiger blijven wel bottlenecks, waar de wachttijd kan oplopen tot 25 minuten als je pech hebt. Beetje omheen proberen te plannen dus.

We zitten eind volgende week met een paar Wintersporters teamleden in Solden, we brengen verslag uit ;-)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Graag! Zoek nog een plekje om eind november 4/5 dagen heen te gaan. Voorlopig staat Sölden op plek 1. Of zie ik iets over het hoofd?

Eind november? Obergurgl-Hochgurgl, Ischgl, Obertauern en als het zo doorgaat met de sneeuwval vast ook wel een vroegtijdige opening ergens in Ski Amadé denk ik. Schladming of zo.

Ik ga eigenlijk altijd in januari/februari en meestal een hele week. Dat is lekker makkelijk en boeken via sunweb oid is gemakkelijk qua skipas.

Nu dus even wat meer ‘speurwerk’ omdat het een afwijkende periode is (zaterdag t/m woensdag). Ischgl ook een goeie optie dus?

Hoe ver van te voren is een accomodatie nog te boeken?

Gaat er deze week nog meer open in Solden? Ga vrijdag die kant op

Gaat er deze week nog meer open in Solden? Ga vrijdag die kant op

antiS op 13 nov 2017 22:01

jazeker:

On Friday, 17.11.17 the following facilities & slopes will be in operation: ⛷️🙌
• 6SK Langegg
• 4SK Roßkirpl
• Slope 14 + 30

Veel plezier!

Top, waar vind je dit? Kan het zelf namelijk nergens vinden

Ik vertrek morgen onverwacht een weekend naar Sölden, wie kan me nog een paar tips geven over wat praktische zaken?

  • Het is mogelijk om online een skipas te boeken, is dat goedkoper/praktischer dan ter plekke? Bedoeling is om vrijdag en zaterdag te gaan skiën.
  • Ik zie dat er nog geen dalafdaling open is (zie: https://www.soelden.com/ski-area-map) en dat er tot nu toe maar één lift vanuit het dal vertrekt. Weet iemand hoe het er nu bij ligt, en of er een kans bestaat dat er een dalafdaling open gaat dit weekend?
  • Waar is het het mooiste skiën op het moment? Aan de kant van de Giggijoch / Hochsölden of juist bij de Rettenbach Gletscher / Tiefenbach Gletscher?
  • Ik vertrek uit Twente, rij via Kassel / Fulda / Würzburg / Ulm / Kempten en dan via de A7 / B179 / B189 / B171 / B186. Volgens mij heb ik dan geen vignet nodig, klopt dat?
  • Wat mis ik, en moet ik absoluut aan denken komend weekend?

Dank voor alle reacties, ik heb er enorm veel zin in!

It's all about believing!

Het is net zo makkelijk om de skipas meteen bij aankomst bij de lift te kopen, mocht het geopende piste aanbod in Sölden je nog enigszins tegenvallen, kun je ook een dagje Obergurgl-Hochgurgl overwegen, ben je in mum van tijd en daar zijn de meeste liften/pistes wel geopend.
Veel plezier!

Bedankt voor de tip, een dagje Obergurgl zal ik overwegen!
Via https://www.soelden.com/geoeffnete-pisten-loipen zie ik dat er in Sölden 91 km geopend is, in Obergurgl 99 km (https://www.obergurgl.com/geoeffnete-pisten-loipen). Scheelt elkaar niet veel, hopelijk komt er nog wat bij in het weekend!

It's all about believing!

Ik lees eventjes mee. Door onverwacht wisselen van job heb ik een paar dagen vrij. En rijd zaterdag avond/nacht richting Sölden voor een paar dagen.

Ik vertrek morgen onverwacht een weekend naar Sölden, wie kan me nog een paar tips geven over wat praktische zaken?

  • Het is mogelijk om online een skipas te boeken, is dat goedkoper/praktischer dan ter plekke? Bedoeling is om vrijdag en zaterdag te gaan skiën.
  • Ik zie dat er nog geen dalafdaling open is (zie: https://www.soelden.com/ski-area-map) en dat er tot nu toe maar één lift vanuit het dal vertrekt. Weet iemand hoe het er nu bij ligt, en of er een kans bestaat dat er een dalafdaling open gaat dit weekend?
  • Waar is het het mooiste skiën op het moment? Aan de kant van de Giggijoch / Hochsölden of juist bij de Rettenbach Gletscher / Tiefenbach Gletscher?
  • Ik vertrek uit Twente, rij via Kassel / Fulda / Würzburg / Ulm / Kempten en dan via de A7 / B179 / B189 / B171 / B186. Volgens mij heb ik dan geen vignet nodig, klopt dat?
  • Wat mis ik, en moet ik absoluut aan denken komend weekend?
Thomas6 op 22 nov 2017 09:49

Online boeken: zeker aan te raden als je anders op een zaterdag zou moeten gaan aanschuiven aan de kassa’s. Als je om 8u aan de giggijoch staat, valt de wachttijd nog wel mee. Dalafdaling waren ze volop aan het spuiten, ik denk eerder dat ze die vlak na de volgende sneeuwval definitief gaan openen.

Best skien: Tiefenbach en Giggijoch, liggen er beiden als perfecte boulevards bij. Piste 11 is mijn favoriet, vlak onder de Rotkoglhutte aan de Giggijoch.

Rijden: klopt wat je zegt, in Imst volg je gewoon de secundaire wegen tot in Solden. Geen vignet nodig.

Wat mis je:

  • zorg dat je om 8u smorgens al naar boven gaat, het eerste uur is het heerlijk rustig op de pistes.
  • doe ook de combinatie met Obergurgl als je er de tijd voor hebt. Vanaf 3 dagen skipas is dit inclusief in de prijs. Als ik jou was zou ik zondag ochtend ook nog nemen en dan tegen de middag terugrijden.
  • de Huhnersteinhut langs piste 30 is geopend, helemaal niet druk daar en toch lekker en authentiek
  • GENIET!

null

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Beste Kristof,

Hartelijk dank voor je tips, super! Ik zorg dat ik morgenvroeg als eerste bij de kassa staan, en dan knallen!
Thanks!

It's all about believing!

Grote kans dat wij volgend weekend richting de alpen rijden voor een weekendje skiën. Ik zit vooral te kijken naar Solden/Obergurgl. Is het qua drukte rond deze tijd in het weekend een beetje te doen of raden jullie aan om een ander gebied op te zoeken dat misschien wat pistes open gooit door de verwachten sneeuwval?

Is het al winter?

Ik kan me ook een post herinneren waarin alle skigebieden bijhouden die eerder openen of deels voor een weekend openen? Iemand toevallig een linkje? Kan hem niet vinden…

Is het al winter?

Thanks! @Quick

Is het al winter?

Plaats een reactie