kinderskiles - Nederlands sprekende leraren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Heeft iemand ervaring met skiles voor de kinderen in Maria Alm en of er nederlands sprekende leraren zijn? En is het slim om voor de voorjaarsvakantie de skilessen van te voren te boeken of kan dat ook nog prima op de locatie zelf? Vorig jaar waren we nog buiten de vakantie week, toen geen probleem.

Genoeg Nederlandse jongens en meiden, soms scheelt het 10% om van te voren de lessen te boeken en ski’s etc te huren via internet.

Dienten Die Alte schule

Wij hebben ervaring, helaas een minder goede ervaring echter.
We hebben die skilessen inderdaad van te voren geboekt. We hebben niet gevraagd voor Nederlandse leraren omdat dit voor ons geen vereiste is. Onze meiden spreken inmiddels best een woordje duits, en we oefenen dit ook met ze. Eenmaal aangekomen in Maria Alm kreeg dochter 1 een Oostenrijkse juf en dochter 2 een Duitse leraar. Er waren bij het verzameldpunt inderdaad voldoende Nederlandse skileraren, maar die werden allen ingedeeld bij de groepen kinderen van 10 jaar en ouder. Alle jonge kinderen kregen duitstalige skijuffen/meesters.

Maar de kwaliteit van de lessen waren zeer slecht. De groepen bestonden uit 15 kinderen met 1 juf en af en toe een hulpje, in ons geval een jochie van een jaar of 14. Ik hoorde van andere gezinnen dat de lessen in het dorpje verderop beter waren en kleinschaliger.

Klopt @Jst81 Bij skischool Mayer in Hinterthal is het een stuk rustiger en zitten ook wel Nederlandse jongelui die daar les geven, maar dan moet je wel elke ochtend daar even heen rijden, ong 10 minuutjes. Je kunt als ouder daar ook gewoon gaan skien het skigebied in richting Dienten en Mulbach, is in de ochtend ook iets rustiger.

Dienten Die Alte schule

Zelfde ervaring en eens met Elly. Ook een drama om in de ochtend samen met alle klasjes en de andere gasten de gondel in te komen in Maria Alm. Lekker auto pakken naar Hinterthal. Vantevoren boeken deden wij wel altijd.

Dank voor alle tips, we nemen het mee. Als je naar Hinterthal rijdt, kan je daar ook makkelijk parkeren (zonder kosten)? En hoe lang is dat rijden van Maria Alm, 15 min?

Parkeren is geen probleem en gratis. Reistijd ongeveer 10min.

Wij gaan ook naar Maria Alm in de voorjaarsvakantie. Wij gaan niet naar ergens naar toe rijden voor de skilessen. Nederlandse skileraren vinden wij niet belangrijk want die hebben onze kinderen toxh nooit gehad. De jongste twee gaan op les in een skiklas voor de oudste twee regelen wij een privéleraar voor een dag of drie.

Nu moeten wij alleen nog een keuze maken tussen Skischool Maria Alm en skischool Edelweiss.

Dan zou ik alle kinderen op priveles doen. Groepslessen in Maria alm zijn gewoon ver onder de maat en chaotisch.
Wij zijn ook in de krokus geweest. Heb nog nooit zo’n rommelige, drukke ongeorganiseerde bende bij elkaar gezien. Zelfs in de grotere en bekendere gebieden is alles beter georganiseerd en zijn de groepen veel kleiner.

*bericht bewerkt door Jst81 op 10 nov 2017 07:26

Zelfde ervaring en eens met Elly. Ook een drama om in de ochtend samen met alle klasjes en de andere gasten de gondel in te komen in Maria Alm. Lekker auto pakken naar Hinterthal. Vantevoren boeken deden wij wel altijd.

PaddyB op 9 nov 2017 14:52

Of je laat ze gewoon achter dorp lessen. Geen gedoe met de auto of gondel. Heerlijk rustig voor de kleintjes. Heerlijk gebiedje om te leren.

Mijn voorkeur gaat uit naar skischulle Maria alm. Al jaren een begrip. Ik lestte daar 32 jaar geleden al. Edelweiss is er later pas bijgekomen en ik vind de mentaliteit van die gasten echt niet geweldig. Valt me ieder jaar weer op als ik er ben.

Mijn kinderen hebben net les gehad in Maria Alm. Wij hebben gekozen voor skischool Edelweiss omdat die de eerste twee dagen altijd verzamelt op de Natrun.

Het ging prima. Groepen van maximaal 9 kinderen. Zoon had een Duitse lerares. Dochter een Nederlander. Het enige wat onhandig was was dat na twee dagen de kinderen soms ophaald moeten worden bij het dalstation van de A berg terwijl de ander op de Natrun opgehaald moest worden.

De oudste twee hadden privéles via Edelweiss. Dat was ook prima qua niveau. Aardige en heel goede Oostenrijkse leraar.

Wij hadden dus geen slechte ervaringen met de skischool in Maria Alm.

Plaats een reactie