Gezocht: Tourski met 'klik' bindingen (niet de pins)

Jaip9 november 2017 · 10:47

Beste,

ik zoek Tourski’s met “normale klikbindingen”. Dus niet de special pins, maar eerder iets in de trend van de ‘Marker Duke’.
=> tourbindingen maar waar je met Lange XC 100 (half tour/half normale) botten in kan.

De reden voor ‘normale’ klikbindingen en geen goede pins is omdat dit puur recreatief is, max 1 dag per jaar te doen.

Zelf ben ik 1m88 en rond de 79 kg.

Iemand iets te koop, tips, info? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt;

Mvg Jaip

sjorsdk9 november 2017 · 13:22

Ik zou mooi huren als je het maar 1 dag per jaar denkt te gebruiken! scheelt je een flinke smak geld.

PC2K9 november 2017 · 13:54

Zou dan idd huren, wat voor touren heb je ook nog tourschoenen nodig (lijkt mij niet zo prettig op piste schoenen), vellen en harschijzers.

Rogieradmin9 november 2017 · 14:22

Of je vindt een goedkope set tweedehands…

Of je huurt inderdaad. Bindingen, ski’s en vellen samen zijn snel 1000 euro (of meer) nieuw. En nog best prijzig tweedehands.

Ik heb hier Marker Duke (binding los) die voor een zacht prijsje weg mag. Welke zoollengte heeft jouw schoen?

Click. Click. Peace
Jaip9 november 2017 · 16:47

Aan de ene kant hebben jullie zeker gelijk: als je maar 1 dag in het jaar iets doet kan je best huren. Maar vandaar dat ik ook 2dehands aan het zoeken ben. en geen nieuwe (dit was misschien niet duidelijk).
Ik ben sowieso toe aan nieuwe ski’s, dan dacht ik ineens aan “nieuwe” 2dehands touringski’s… Verre van het beste van het beste omdat dit overkill is. Maar de mogelijkheid hebben om met je ‘dagelijkse’ latten, toch een keer extra omhoog te gaan (al is het naast/op de piste), is mooi meegenomen in mijn ogen.

En de botten heb ik al, geen echte tourbotten maar botten die wel 1dag touren aankunnen (Lange XC100 zijn hierop voorzien).
=> Zoollengte moet ik eens checken, weet ik niet van buiten.

Jaip11 november 2017 · 09:54

Zoollengte 326mm

Stany12 november 2017 · 09:14

Ik heb een paar black diamants staan

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/4b1e35e91fb6665ea11ba447...
https://cdn.wintersport.nl/forum/19/bf00baa2463c8e6c302545ed...

wimdaniëls14 november 2017 · 14:06

Ik denk er aan om een paar van mijn tour/freeride ski’s te verkopen. Het gaat om de Dynastar Cham High Mountain’s 107 met de Marker Tour F10 binding. Lengte 193 cm, breedte onder de voet 107. Licht om te toeren en toch stabiel downhill. Heel goede flow in poeder. Kan eventueel verkocht worden met vellen en crampons.

Rogieradmin14 november 2017 · 14:32

Mijn dukes passen dus. Mocht je intresse hebben stuur dan maar een PM…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie