Extreem indrukwekkend: In een lawine!

Tja het gaat nog zoveel mis. In RTL snowmagazine zag je ze gisteren ook weer lekker in dump omstandigheden zonder gear naast de piste skien… Raar he dat het dan zoveel mis gaat?

Born to Ride

Tja het gaat nog zoveel mis. In RTL snowmagazine zag je ze gisteren ook weer lekker in dump omstandigheden zonder gear naast de piste skien… Raar he dat het dan zoveel mis gaat?

Matthias123 op 13 nov 2017 19:38

Serieus? Niet gezien, maar meestal maken ze dit toch vrij duidelijk kenbaar.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heftige video…
Met name ook om te zien dat zijn vrienden goede gear bij zich hebben en alsnog gewoon 15 minuten bezig zijn om hem te vinden en vervolgens uit te graven. Ze hebben ook niet bepaald staan treuzelen zeg maar…
En nu wetende dat je eigenlijk maximaal maar 18 minuten de tijd hebt. Dat is zo’n korte tijd! Waar ben je dan zonder de juiste spullen? Dan verandert zo’n mooie poederhelling gewoon in een witte doodskist. Brrrr.
Ik blijf ook lekker op de piste/skiroutes, dat is genoeg speeltuin voor mij.

*bericht bewerkt door Kor@ op 18 nov 2017 10:55

Sneeuwt het al?

Door trainingen en cursussen te volgen en de opgedane kennis toepassen, is het (rest)risico dat je in een lawine terechtkomt sterk terug te brengen. In ieder geval tot een voor mij acceptabel niveau. Daarbij komt dat je de lawine zelf veroorzaakt, de lawine overkomt je niet zeg maar. Doordat jij dat skiet triggerd de lawine.
Door de risico plekken te vermijden en vooral niet te stijl te gaan breng je het restrisico terug naar (een discutabele) 1 %
Ik voel me daar veilig genoeg bij en voor de kleine kans dat het toch misgaat heb ik een airback om de kans op overleven te vergroten.

@DrPhil Nogmaals gekeken, maar bij mij geen ondertitels, niks, noppes, nada.

RichardvR op 13 nov 2017 08:44

Subs kun je aan/uit zetten (op de laptop in ieder geval, op telefoon/tablet weet ik niet)… ;)

Heftig filmpje hoor, erg beklemmend… Laatste 30 seconden had ik overigens weg gelaten voor de boodschap…

Harm op 13 nov 2017 09:14

Ik begrijp dat laatste stuk ook niet… waarom aan het eind doen alsof het allemaal een grap was?
En de titel van het filmpje is ‘prank gone wrong’? Volgens mij mis ik iets…

Carpe diem

Twijfel een beetje aan de echtheid rond 3:50. Haalt hij daar zijn camera van z’n helm voor mooier beeld?

wow! indrukwekkend, wat een opname.

Plaats een reactie