Wie heeft er een goede "Geheimtipp" (Oostenrijk of Duitsland)

Ik ben op zoek naar een kleinschalige, ontzettend mooi gelegen, niet door massatoerisme overspoelde accommodatie in bijvoorbeeld het Kleinwalsertal, Nauders, Tuxertal…enz). Echt iets waar jij ontzettend graag naar toe gaat. Je mag deze ook privé sturen.

… En als aanvulling: ben je een verhuurder van een accommodatie die echt iets bijzonders is; ook dan graag een reactie (privé)!

@MaartjeCW
Niet in het gebied waar je iets zoekt…maar in Mühlbach am Hochkönig staat een zeer mooi onderkomen. Bekend uit het tv programma “Ik Vertrek”.
Ik ben er in de zomer geweest…ga er zeker in de winter nog es heen.

*bericht bewerkt door BARTSKI op 19 nov 2017 13:40

Appartement Brabanderalm in Biberwier kan ik je aan raden.

Ivo en Bart, dankjewel! Ik ga het bekijken!!

Allgau natuurlijk…

Oberjoch, Oberstaufen/Steibis, Bolsterlang en omgeving.
Kleinschalig, mooi gelegen en geen massatoerisme.

Fun Lovin' Skier

Walserstuba in Riezlern (Kleiwalsertal). Authentiek, direct naast lift en fantastische keuken!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Walserstuba in Riezlern (Kleiwalsertal). Authentiek, direct naast lift en fantastische keuken!

Peter30 op 19 nov 2017 21:25

Volgens topic starter al overgelopen door massa toerisme.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp… Nee hoor, dat staat er niet.
Peter, bedankt voor je reactie, ook deze neem ik mee.

@CJAHulskamp… Haha, inderdaad verkeerd gelezen en ik weet uit eigen ervaring 😄 dat de mensen daar niet zoveel met massa toerisme hebben.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Vond al vreemd.
Maar met een beetje zoeken zijn er nog genoeg pareltjes over.

May the ski force be with you !!

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Altaussee zo’n pareltje is. En laten daar nou ook best leuke vakantiewoningen zijn gebouwd/ontwikkeld de laatste jaren. Massatoerisme kennen ze daar echt niet vertelde een local me nog in maart. Die drie bussen schoolklassen waren soms wel wat druk vond ze ;)

Het voldoet waarschijnlijk niet aan je definitie van kleinschalig, maar in bijvoorbeeld hotel Birkenhohe in Kleinwalsertal zul je nooit het gevoel krijgen je in de massa te begeven, terwijl je het voordeel hebt van echt heerlijk eten enz. Ze hebben daar zelfs vrij gelegen appartementjes bij op een prachtige plek.
Vlakbij heb je ook Haus Himmelreich, Haus Ruscher en Gastehaus Felder waar het prima toeven is. Maar wat waardeer je nu precies in een accomodatie? Ik bedoel die Walser Stuba is ook niet echt een geheimtip, maar ongetwijfeld een lekkere plek.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mag het ook in Zwitserland liggen?

Plaats een reactie